All Mountain Hardtails: Het grote AM Topic

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Da's een mooie, functionele spec-list! :-q Daar ga je wel plezier mee beleven gok ik zo.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

floris500 schreef: vr 5 oktober 2018, 08:55 Da's een mooie, functionele spec-list! :-q Daar ga je wel plezier mee beleven gok ik zo.
Thanks, en uiteraard krijgt alles na verloop van tijd een upgrade als het Ministerie van Financiën dat toe laat tenminste:lol:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

al nieuws van Bird HQ?
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: di 23 oktober 2018, 17:08 al nieuws van Bird HQ?
Heb een tegenvaller gehad. Stealth Black kleur in XL is niet langer leverbaar... Even heen en weer gemaild. Kleur is nu anodized Black, met lelijke opvallende witgrijze decals. Ze hebben me alle details meegegeven en laten zien. Ze hebben speciaal voor mij een frame onbestickerd gelaten op mijn wens (stickers zitten onder de lak). Dit frame is vandaag vertrokken per luchtvracht van Taiwan naar UK. Zou normaal deze week nog door customs kunnen en volgende week of de week erna volgt de opbouw en verzending.. Nog even wachten dus. Was niet blij met het nieuws, maar ze hebben het keurig opgelost. Heel transparant, meedenkend en boden me zelf de keuze aan om stickerloos te gaan. Uiteindelijk vlotte en gedetailleerde communicatie gekregen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat is wel echt netjes/meedenkend ja. Ga je zelf nog iets erop plakken of blijft hij compleet clean?
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

floris500 schreef: di 23 oktober 2018, 21:07 Dat is wel echt netjes/meedenkend ja. Ga je zelf nog iets erop plakken of blijft hij compleet clean?
Normaal blijft hij clean. Wel even afwachten wat de stickers van de andere onderdelen zeggen (wielen, vork,...) wou wel nog het bird logo op de headtube, omwille van respect en het merk, maar het was alles of niets.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Ik heb nu ook de keuze gemaakt om mijn XC hardtail te verkopen en een LTHT aan te schaffen. Ik kan niet wachten totdat ik de bike heb :D
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Niek123 schreef: di 23 oktober 2018, 22:21 Ik heb nu ook de keuze gemaakt om mijn XC hardtail te verkopen en een LTHT aan te schaffen. Ik kan niet wachten totdat ik de bike heb :D
Wat heb je gekocht?
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

hitchhikerzguide schreef: di 23 oktober 2018, 22:35
Niek123 schreef: di 23 oktober 2018, 22:21 Ik heb nu ook de keuze gemaakt om mijn XC hardtail te verkopen en een LTHT aan te schaffen. Ik kan niet wachten totdat ik de bike heb :D
Wat heb je gekocht?
Nukeproof scout 275 :D
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Niek123 schreef: wo 24 oktober 2018, 06:57
hitchhikerzguide schreef: di 23 oktober 2018, 22:35
Wat heb je gekocht?
Nukeproof scout 275 :D
goede keus :D :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

hitchhikerzguide schreef: di 23 oktober 2018, 20:22
novaterra schreef: di 23 oktober 2018, 17:08 al nieuws van Bird HQ?
Heb een tegenvaller gehad. Stealth Black kleur in XL is niet langer leverbaar... Even heen en weer gemaild. Kleur is nu anodized Black, met lelijke opvallende witgrijze decals. Ze hebben me alle details meegegeven en laten zien. Ze hebben speciaal voor mij een frame onbestickerd gelaten op mijn wens (stickers zitten onder de lak). Dit frame is vandaag vertrokken per luchtvracht van Taiwan naar UK. Zou normaal deze week nog door customs kunnen en volgende week of de week erna volgt de opbouw en verzending.. Nog even wachten dus. Was niet blij met het nieuws, maar ze hebben het keurig opgelost. Heel transparant, meedenkend en boden me zelf de keuze aan om stickerloos te gaan. Uiteindelijk vlotte en gedetailleerde communicatie gekregen.
en dat is precise hetgeen me nu even heeft tegen gehouden een aeris te bestellen, die is er nu ook alleen in dat anodized black in xl, misschien toch nog maar even doorstoeien op de zero
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: wo 24 oktober 2018, 17:59
hitchhikerzguide schreef: di 23 oktober 2018, 20:22

Heb een tegenvaller gehad. Stealth Black kleur in XL is niet langer leverbaar... Even heen en weer gemaild. Kleur is nu anodized Black, met lelijke opvallende witgrijze decals. Ze hebben me alle details meegegeven en laten zien. Ze hebben speciaal voor mij een frame onbestickerd gelaten op mijn wens (stickers zitten onder de lak). Dit frame is vandaag vertrokken per luchtvracht van Taiwan naar UK. Zou normaal deze week nog door customs kunnen en volgende week of de week erna volgt de opbouw en verzending.. Nog even wachten dus. Was niet blij met het nieuws, maar ze hebben het keurig opgelost. Heel transparant, meedenkend en boden me zelf de keuze aan om stickerloos te gaan. Uiteindelijk vlotte en gedetailleerde communicatie gekregen.
en dat is precise hetgeen me nu even heeft tegen gehouden een aeris te bestellen, die is er nu ook alleen in dat anodized black in xl, misschien toch nog maar even doorstoeien op de zero
Ja.. Ik wist het dus niet... Bestelling geplaatst, betaald... En dan krijg je te horen dat het frame dat je besteld en betaald hebt opeens niet meer gemaakt wordt in Stealth Black. Nu op zich wou ik deze fiets heel graag hebben, en ik denk dat anodized Black me ook wel gaat bevallen, zonder de opzichtige decals zoals op de Aeris. Uiteindelijk ben ik wel akkoord gegaan, kreeg de optie om te annuleren. Ik heb niet veel alternatieven met mijn lengte, en deze bleef nog altijd de beste keuze als ik alles vergeleek, groot genoeg, volledig zwart, spec-list vrij te kiezen,... Je zal in m'n sys de foto's wel zien. Maar ik heb dus begrepen dat je niet 100 procent tevreden bent met de zero?
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik denk dat novaterra gewoon toe is aan iets nieuws :-D
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Victor1977 schreef: wo 24 oktober 2018, 23:41 Ik denk dat novaterra gewoon toe is aan iets nieuws :-D
Haha, bijna. Ik heb nooit veel langer dan een jaar met een frame gedaan. Maar de zero is echt wel een topper, daar heb ik geen moment op verveeld
Bird Aeris 9 blurple
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

novaterra schreef: do 25 oktober 2018, 12:39
Victor1977 schreef: wo 24 oktober 2018, 23:41 Ik denk dat novaterra gewoon toe is aan iets nieuws :-D
Haha, bijna. Ik heb nooit veel langer dan een jaar met een frame gedaan. Maar de zero is echt wel een topper, daar heb ik geen moment op verveeld
Oh fijn, toch de juiste keuze gemaakt dan 8)
Plaats reactie