All Mountain: twijfel tussen Canyon Neuron en YT Jeffsy

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
M'thijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 september 2011, 19:38

Denk dat ik voor de Neuron 7.0 ga. Veel fiets voor het geld, wat sneller dan de Jeffsy, betere klimmer en wat minder extreem. Jeffsy blijft me enorm aanspreken maar de Neuron ook. Pff, ik ga alle kanten op.
Cube Stereo 140 zie ik niet terug in mijn budget voor wat ik wil (een veelal 27,5 ipv 29) en heeft naar mijn mening lelijke kleuren.

Feit is dat ik voornamelijk in NL rij en naast speelsheid en levendigheid snelheid ook wel kan waarderen.
Daarnaast veel goede recensies over de neuron gelezen, al geldt hetzelfde wel voor de Jeffsy...
De Radon Skeen Trail 9.0 lijkt me ook echt top, mooi tussen de twee andere bikes in, maar is meteen €500 duurder...
M'thijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 september 2011, 19:38

Wel ruk trouwens dat er lange levertijd op zit. Half april. Pfffff...

Of haalt iemand me over om toch voor de jeffsy te gaan?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ga maar lekker voor een Canyon/Cube, dan blijft mijn Jeffsy tenminste unieker op de trails in NL :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

M'thijs schreef:Wel ruk trouwens dat er lange levertijd op zit. Half april. Pfffff...

Of haalt iemand me over om toch voor de jeffsy te gaan?
6weken zijn zo voorbij, iig het wachten waard als het de bike is waar je van wakker ligt. Maar jij bent er voor jezelf nog niet uit zo te lezen. Alle voors en tegens zijn denk ik al wel beschreven.

Aan een persoonlijke mening heb je niets dus dat ik voor 100% de Jeffsey zou kiezen heb je niets aan. :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je gaat inderdaad alle kanten op..... :roll: Doe maar lekker die Neuron dan, kan je je geen buil aan vallen. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
M'thijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 september 2011, 19:38

Wil jullie bedanken voor het meedenken, voors en tegens benoemen etc.
Ben er idd nog niet uit. Vannacht dacht ik, na wat biertjes, het te weten, nu weer niet. Gaat lekker ;-)

Ik ga het even een paar dagen loslaten en laten bezinken, beide bikes hebben toch langere levertijd en dan hak ik binnenkort een knoop door.

Ik kom er op terug!

Thanks!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

M'thijs schreef:Wil jullie bedanken voor het meedenken, voors en tegens benoemen etc.
Ben er idd nog niet uit. Vannacht dacht ik, na wat biertjes, het te weten, nu weer niet. Gaat lekker ;-)

Ik ga het even een paar dagen loslaten en laten bezinken, beide bikes hebben toch langere levertijd en dan hak ik binnenkort een knoop door.

Ik kom er op terug!

Thanks!
Ik zou nog een paar biertjes nemen! Misschien weet je dan weer wat de uitkomst van vannacht was! :wink: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Na een paar biertjes zijn de beslissingen die ik neem meestal van Pagani niveau. :roll:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

M'thijs schreef:Wil jullie bedanken voor het meedenken, voors en tegens benoemen etc.
Ben er idd nog niet uit. Vannacht dacht ik, na wat biertjes, het te weten, nu weer niet. Gaat lekker ;-)

Ik ga het even een paar dagen loslaten en laten bezinken, beide bikes hebben toch langere levertijd en dan hak ik binnenkort een knoop door.

Ik kom er op terug!

Thanks!
Zal ik dan zeggen dat je twijfelt omdat beide fietsen een goede keus zijn? Ik zou in dit geval zeggen, kies met je hart en kies de fiets waar je het meest opgewonden van raakt.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

I_do schreef:
M'thijs schreef:Wil jullie bedanken voor het meedenken, voors en tegens benoemen etc.
Ben er idd nog niet uit. Vannacht dacht ik, na wat biertjes, het te weten, nu weer niet. Gaat lekker ;-)

Ik ga het even een paar dagen loslaten en laten bezinken, beide bikes hebben toch langere levertijd en dan hak ik binnenkort een knoop door.

Ik kom er op terug!

Thanks!
Zal ik dan zeggen dat je twijfelt omdat beide fietsen een goede keus zijn? Ik zou in dit geval zeggen, kies met je hart en kies de fiets waar je het meest opgewonden van raakt.
In dat geval moet hij dan ook maar eens naar een Ibis of Evil kijken, maar veel verder dan een frame voor aan de muur komt het dan niet vrees ik :bier:

Verder lijkt dit mij een prima advies! Beiden zijn inderdaad een goede keus, met iets andere accenten. En op beide ga je ongetwijfeld een hoop lol hebben.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de Duitse Bike die nu ongeveer 2 weken oud is staat een leuke test over Trailbikes, met 120-130mm veerweg. Veel van de hierboven genoemde fietsen komen daar ook voorbij, dus interessant om te lezen, om eens te bekijken wat het beste bij je past.
Jeffsy en Neuron zijn 2x prima, maar ze vertegenwoordigen inderdaad net 2 verschilllende soorten categorieën. De Jeffsy (bij Canyon vergelijkbaar met de Spectral, die net vernieuwd is) meer downhill gericht/AM, voor nog wat pittiger terrein, de Neuron iets meer trail-bergop/AM-light-gericht, de sportievere tourder.
Succes met je keuze.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Voor mij wordt het deze als ik terug in Nederland ben uit Denemarken

https://www.whyte.bike/t130s" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar wordt ik toch wel echt een beetje opgewonden van.
M'thijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 6 september 2011, 19:38

Misschien een brutale vraag, maar is er iemand met een Jeffsy 29 XL bij wie ik een rondje op de fiets zou mogen rijden, om het eens aan te voelen (en verliefd op de bike te worden?)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb een Nerve in L
Als je wilt mag je die wel een rondje proberen op Zandvoort.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Ik heb helaas een Jeffsy in M.

Heb je trouwens al eens naar de Canyon Spectral gekeken? Die is meer vergelijkbaar met de Jeffsy dan de Neuron. En heeft nog een tikje meer potentie, wel 27,5. Value for money is in mijn optiek dik in orde. Persoonlijk zou ik denk ik kijken naar de 7.0, maar de modellen eronder lijken ook een hoop fiets voor je geld. https://www.canyon.com/nl/mtb/spectral/ ... l-7-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook iets boven de Jeffsy gepositioneerd, zie ik zojuist een Nukeproof Mega 29'' voor een leuke prijs. Ook heel veel fiets voor het geld. http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod145997" onclick="window.open(this.href);return false;

In Nederland beide vrij heftig, maar meer dan capabel voor de nodige ruige buitenland tripjes. Ik denk dat de vraag ook een beetje is waar je je fiets voor koopt. Puur gebruik in NL dan is de Neuron zat, voor "enthousiast" gebruik in buitenland zou ik meer willen.
Plaats reactie