Gewichtslimiet Cube frame

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
mikek1357
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 7 november 2014, 19:10

Hallo allen,

Ik zie dat de Cube frames een maximale gewichtsbelasting hebben van 115kg. Andere frames zoals die van Trek en Giant kunnen 130+ aan. Nu weeg ik zelf 100kg, tel daar kledij en evt. Een rugzak bij op en de max is overschreden. Iemand ervaringen met de stevigheid van Cube frames?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, maar wel omgekeerd.
Giant scheurt.
Trek scheurt.
Canyon scheurt.
Specialized scheurt.
Enz.
Dus maak je er niet al te druk om, je zit op de grens, niet er ver over.
En merken die een ruimere grens hanteren gaan ook kapot, terwijl de rijders niet over de gewichtslimiet gaan.

Gewoon verstandig mee omgaan, ongeacht het merk. Iemand met jouw gewicht moet geen lichtgewicht spul gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Het is imho erg belangrijk wat je rijstijl is. Vorige week weer eens toertocht gereden en dan zie je dat er mensen zijn die als een zak aardappels blijven zitten. Zelf door kuilen/wortels waar ik met mijn fully uit het zadel kom. Dan sloop je elk frame. Gewoon stevig spul en een actieve rijstijl ipv altijd en overal blijven zitten.
Plaats reactie