Rijeigenschappen ahv geometrie

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Uiteindelijk toch voor een Whyte gegaan. Ik had toch voorkeur voor een 27,5" bike. Ipv de 120 mm ben ik voor de 130 mm variant gegaan.

Afbeelding

Allen bedankt voor het meedenken! :-q
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooie fiets!

Laat nog even weten hoe je hem vindt rijden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Ik zou nog iets laten weten :)

De fiets is nu alweer een tijdje in mijn bezit en ik ben zeer blij met de aankoop. Eigenlijk vervult deze fiets 100% wat ik qua wensen had.

Ten opzichte van de Scott voelt deze fiets iets logger aan maar buiten dat is het een fijne, speelse en zeer degelijke bike. Op 1 of andere manier geeft deze fiets veel zelfvertrouwen en dit viel anderen ook gelijk op die de fiets probeerden. Er zit een bepaalde rust in deze fiets die me wel bevalt.

Klimmen gaat ook goed hoewel ik iets meer aan mijn zitpositie moet denken bij de echt stijle klims zoals laatst in Limburg. Afdalen gaat als de brandweer en ondanks dat alles mooi onder controle bleef, vroeg ik me toch af of ik ook niet gewoon meer veerweg had kunnen kopen gezien het karakter van deze Whyte.

Ik ben langzaam de hoogte van mijn drops aan het verhogen en ik merk dat de fiets geen krimp geeft. Dat was op mijn Spark wel anders.

Overall zeer tevreden en ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meedenken. :-q
Afbeelding
Rondje Amrongen
Afbeelding
Limburgse blubber
Afbeelding
Eerste rondje parcours Bergen op Zoom

PS de foto die ik van de fiets had geplaatst was een verkeerde. De foto is van een 2019 model en ik heb een 2018 model die ietsjes afwijkt.
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice :-q
Jordi75 schreef: vr 1 november 2019, 23:17
Ten opzichte van de Scott voelt deze fiets iets logger aan maar buiten dat is het een fijne, speelse en zeer degelijke bike. Op 1 of andere manier geeft deze fiets veel zelfvertrouwen en dit viel anderen ook gelijk op die de fiets probeerden.
Dat is nog wel te verbeteren door een paar minder dikke banden te monteren, zo te zien rij je nog op de OEM Maxxis Highrollers.
Mijn fiets kwam met een Hans Dampf en een Magic Mary, ik heb er toen gelijk een setje Maxxis Ikon/Forekaster onder gelegd en dat maakt de fiets voor hier in NL een stuk lichtvoetiger (Heb in DE 1x een XCtour gereden met de HD/M en dat was behoorlijk afzien.)
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

TenZNL schreef: za 2 november 2019, 10:25 Nice :-q
Jordi75 schreef: vr 1 november 2019, 23:17
Ten opzichte van de Scott voelt deze fiets iets logger aan maar buiten dat is het een fijne, speelse en zeer degelijke bike. Op 1 of andere manier geeft deze fiets veel zelfvertrouwen en dit viel anderen ook gelijk op die de fiets probeerden.
Dat is nog wel te verbeteren door een paar minder dikke banden te monteren, zo te zien rij je nog op de OEM Maxxis Highrollers.
Mijn fiets kwam met een Hans Dampf en een Magic Mary, ik heb er toen gelijk een setje Maxxis Ikon/Forekaster onder gelegd en dat maakt de fiets voor hier in NL een stuk lichtvoetiger (Heb in DE 1x een XCtour gereden met de HD/M en dat was behoorlijk afzien.)
@TenZNL, Ik heb nog even niets met jouw advies gedaan en ben maar gewoon aan mijn fiets gaan wennen. Uiteindelijk besloten ze te laten zitten omdat zeker de voorband erg veel grip geeft. Ik wilde meer spielerij en dat lukt wel met deze band :) Ik ben toch al langzamer geworden dan mijn maten dus ik heb hier ook maar mee leren leven, iets meer rolweerstand :winkie:

We hebben voor juli een weekje Alpen staan en ik zit er zelfs over te denken om de achterband door iets grovers te vervangen. Misschien niet nodig maar een hobby mag geld kosten :P
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jordi75 schreef: zo 5 april 2020, 10:47 We hebben voor juli een weekje Alpen staan en ik zit er zelfs over te denken om de achterband door iets grovers te vervangen. Misschien niet nodig maar een hobby mag geld kosten :P
Ach ja, ik heb zelfs een 2e wielset gekocht voor in NL :oops:
Ik hoop voor je dat het doorgaat in Juli, mijn weekje biken is was eind mei dus die gaat niet door...
Plaats reactie