beetje filosofische vraag

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Bouw een starre stalen singlespeed als tweede fiets!

Enige nadeel: je Tallboy zal stof gaan happen.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Die 5010 zit wel erg dicht bij wat je al hebt, hoe briljant die fiets ook is. Singlespeed is inderdaad tof, of anders inderdaad toch een hardtail ala een Chameleon. Leuk in NL en daarbuiten, en goed om je af en toe met je lijnkeuzes te confronteren. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: wo 10 juli 2019, 23:11 Die 5010 zit wel erg dicht bij wat je al hebt, hoe briljant die fiets ook is. Singlespeed is inderdaad tof, of anders inderdaad toch een hardtail ala een Chameleon. Leuk in NL en daarbuiten, en goed om je af en toe met je lijnkeuzes te confronteren. :lol:
Dat is een sterk punt. 2x (bijna) hetzelfde is minder zinvol dan 2 (of 3) verschillende fietsen.
De starre singlespeed biedt het grootste verschil, dus dat zou dan het beste advies zijn ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Je kan ook de andere kant op redeneren: de Talboy voor meer NL en voor het buitenland een dikkere fiets als de Bronson.
Met zo,n fiets gaan ineens de deuren naar de Bikeparks en wat pittigere routes open en dat is weer een heel andere manier van fietsen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

Ik snap jullie punten. Klinken verstandig. Maar mijn uitgangspunt was een tweede fiets die door vrienden te gebruiken is als we samen gaan rijden. Dus dan zou hij juist niet te verschillend moeten zijn lijkt me.

En een ander punt, de oorsprong van de vraag. Ik heb bijna een complete fiets aan onderdelen. Die wil ik wel gebruiken anders blijf ik bezig. Al is dat ook leuk.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie ltht dan, kan je ook prima uitlenen en in het buitenland mee uit de voeten. Maar is toch echt wel anders dan je fully. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

suravida schreef: do 11 juli 2019, 08:19 Mooie ltht dan, kan je ook prima uitlenen en in het buitenland mee uit de voeten. Maar is toch echt wel anders dan je fully. :-q
Dus toch soort chameleon dan. Het originele plan.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Indeed! Je eerste ingeving was het beste. :-q (Al zou ik wel aanraden om eerst een testritje te maken op een LTHT. Veel mensen vinden ze briljant, maar er zijn ook verstokte fully rijders die er echt niet mee kunnen leven. :lol: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Koop nou maar gewoon een Chameleon frame, het is een fantastisch apparaat :D
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Misschien ook nog een leuk alternatief op de SC:

https://www.bansheebikes.net/product-pa ... x-v3-frame

Nieuwe Banshee Paradox
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Alleen jammer dat beiden dan weer alu zijn :winkie:
Dan zou ik of voor iets moois in staal gaan (ja duh..) of voor de carbon Chameleon, die reed ook wel echt een stuk comfortabeler dan de alu versie.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

ik moet zeggen dat ik ook wel vooral aan carbon denk.
Ramonn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 16 juni 2019, 13:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 CC en een SC Heckler 9 C

suravida schreef: do 11 juli 2019, 08:52 Indeed! Je eerste ingeving was het beste. :-q (Al zou ik wel aanraden om eerst een testritje te maken op een LTHT. Veel mensen vinden ze briljant, maar er zijn ook verstokte fully rijders die er echt niet mee kunnen leven. :lol: )
ik had tot een maand geleden alleen een HT, dus dat zal het issue niet zijn. Ik heb ook wel even moeten wennen aan de FS. Zeker in combinatie met de plus banden. Het leek een beetje op mijn auto met adaptieve luchtvering. supercomfortabel, maar het leek in eerste instantie niet erg sportief. Na een maand veel gereden te hebben merk ik wel dat ik het enorm waardeer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: do 11 juli 2019, 08:52 Indeed! Je eerste ingeving was het beste. :-q (Al zou ik wel aanraden om eerst een testritje te maken op een LTHT. Veel mensen vinden ze briljant, maar er zijn ook verstokte fully rijders die er echt niet mee kunnen leven. :lol: )
Briljant antwoord dit, ik kan daar wel mee leven :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ramonn schreef: do 11 juli 2019, 08:08 Maar mijn uitgangspunt was een tweede fiets die door vrienden te gebruiken is als we samen gaan rijden. Dus dan zou hij juist niet te verschillend moeten zijn lijkt me.
Als die vrienden jouw fiets moeten lenen omdat ze er zelf geen hebben, zullen het waarschijnlijk minder ervaren bikers zijn dan jij.
Als je hun op de Tallboy zet en zelf op de SSSS gaat zijn jullie waarschijnlijk meer aan elkaar gewaagd.
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie