Opzoek naar de juiste fully (max 2300€)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een paar weken geleden heb ik nog een set MT trail remmen in mijn handen gehad (bij iemand gemonteerd op de fiets).
Het zijn erg krachtige remmen, maar je moet ze wel heel secuur ontluchten. Doe je dat niet, dan krijg je de klachten die jij nu ervaart.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

rinke schreef: vr 15 november 2019, 13:08
kevinmaes schreef: do 14 november 2019, 20:44 Hoe is het met de Skeen Trail?
Leuk dat je het vraagt! De Skeen Trail bevalt me geweldig! De afgelopen maanden de nodige km's gemaakt en erg aan het zoeken geweest naar de juiste demping en rebound instellingen. Deze lijk ik nu aardig gevonden te hebben... Volgende stap is het langzaam aanpassen van de luchtdruk in de banden. Heb ook tubeless vloeistof gekocht om in de winter eens mee aan de slag te gaan.
Fiets is dus super op 1 ding na.. de remmen...
Na ongeveer 150km zat ik met mijn hendels zo'n beetje tegen het stuur aan. Heb daarna de remmen ontlucht en dit leverde weer iets stevigere remmen op. Vind ze echter in vergelijking met mijn oude Sensa met Deore remmen echt sponsig. Hou van remmen die snel oppakken maar nog wel te doseren zijn. (dus niet direct maximaal maar nog wel druk kunnen opbouwen). Iemand nog tips hoe ik dit met de huidige Magura Trail set kan doen of tips voor andere remmen?
De Magura grijpen zeker niet zo fel in, als bijvoorbeeld Shimano. Het zijn remmen die je mooi kunt opbouwen qua druk, mits goed ontlucht uiteraard. Shimano heeft meer een aan uit effect als je erin knijpt. Als je dat zoekt, zal je dat met je Magura niet gaan vinden. Aan de andere kant wel erg prettige remmen bijvoorbeeld in bikeparken, omdat je makkelijker met een slepende rem kunt rijden als je afdaalt.(zolang je hem niet te heet laat worden :lol: )
Plaats reactie