Advies gevraagd MTB

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Panzer
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 december 2007, 17:07
Mijn mountainbike: Dendermonde

Ik ben al een poosje aan het rondkijken naar een MTB, jarenlang een fully gehad maar ik reed vrijwel alleen op de weg, overkill voor mij dus nu een hardtail waar ik eventueel een vaste vork in wil zetten (daar twijfel ik nog over), ben aan het kijken en vergelijken geweest bij de LBS, zat eerst helemaal op Cube met name de Attention SL 2018 en de Reaction pro 2018 die gunstig geprijsd is nu tot ik de Trek X-Caliber 8 zag en ik in 1 klap verliefd op dat frame was, fiets met een goede prijs, redelijke afmontage maar die vork.......

Wat een drama vork zit daar in zeg (RockShox 30) NIET NORMAAL, heel veel stickslip en het aanspreken was helemaal ruk, daarna even de Recon op de Reaction pro geprobeerd maar die veer boterzacht (oneerlijke vergelijking ik weet het....).
Maar is die 30 vork echt zo slecht, op andere fietsen met deze vork was het beeld hetzelfde maar iets beter dan degene op de X-caliber.....

Resumerend; de verkoper vertelde me dat Cube niet te kloppen is kwa afmontage op dat prijsnivo maar dat het frame van Trek wel een stukje beter is, klopt dit in jullie ogen?

De Trek X-caliber 8:
https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-8-2019
Afbeelding

De Cube reaction pro 2018:
https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-pro-2018
Afbeelding

De Cube Attention SL 2018:
https://www.12gobiking.nl/cube-attention-sl-2018
Afbeelding

En dus mijn vraag, betere afmontage of beter frame, mijn gebruik is dus voornamelijk op de weg en ik beschouw mezelf meer als een recreatieve rijder!
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Wat is er volgens de verkoper dan beter aan het frame voor jouw gebruik? Naar mijn bescheiden mening, helemaal niets.

Los van een mogelijk verschil in geometrie.

Of staan alu Cube's tegenwoordig slecht te boek?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Voor jouw vraag hebben ze tegenwoordig een hele nieuwe categorie fietsen: https://www.12gobiking.nl/fietsen/gravelbikes (Hoef je je ook niet druk te maken over die voorvork ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Bij Trek is het vaak zo dat de afmontage iets minder is vergeleken met Cube voor dezelfde prijs.
Het is dan wel zo dat de fabrieksgarantie van Trek erg goed is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of koop die Trek en zet er een starre vork in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je verliefd bent op die Trek zou ik die gewoon doen.
En dan op termijn een keer een beter vorkje erin.

Elke keer dat ik een fiets (of los frame) kocht die ik niet echt mooi vond kreeg ik spijt en heb ik 'm weer relatief snel verkocht. Meestal in de "zo dat is een mooi prijsje" val getrapt :D

Sommige mensen malen niet om de looks van hun fiets, ik wil wel een fiets die naast voldoen aan de technische eisen ook looks heeft die ik mooi vind. Jij kent jezelf het beste, val je ook in categorie twee krijg je spijt als je nu een minder mooie fiets koopt omdat er toevallig een betere vork in zit ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Panzer
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: di 4 december 2007, 17:07
Mijn mountainbike: Dendermonde

kermit schreef: zo 23 juni 2019, 17:07 Als je verliefd bent op die Trek zou ik die gewoon doen.
En dan op termijn een keer een beter vorkje erin.

Elke keer dat ik een fiets (of los frame) kocht die ik niet echt mooi vond kreeg ik spijt en heb ik 'm weer relatief snel verkocht. Meestal in de "zo dat is een mooi prijsje" val getrapt :D

Sommige mensen malen niet om de looks van hun fiets, ik wil wel een fiets die naast voldoen aan de technische eisen ook looks heeft die ik mooi vind. Jij kent jezelf het beste, val je ook in categorie twee krijg je spijt als je nu een minder mooie fiets koopt omdat er toevallig een betere vork in zit ;-)
Ja dit dus exact!!! :o

De reaction pro is de verstandige keuze (met het hoofd) door de afmontage maar de Trek is de keuze met het hart....

Echter de vork is voor mij een showstopper dus ik wil er minstens een recon in, maar dan ben ik weer 220 verder.....

Heeft iemand nog een Recon liggen voor een mooi prijsje? :-D
Plaats reactie