XC MTB voor <€750

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mark2201 schreef: do 4 juli 2019, 13:29Die winkel is 23km van m'n huis vandaan, dus ik zou er zelfs mee naar huis kunnen fietsen.
Wat ik dan niet helemaal snap; je zegt dat ik 'm misschien goedkoper kan krijgen als de dealer 'm moet bestellen, maar zou het juist niet duurder zijn als ie 1 specifieke fiets moet laten leveren? Het lijkt mij logischer dat de winkelfietsen goedkoper zijn, aangezien de dealer die misschien in grote hoeveelheid heeft ingekocht = korting? Maar ik ben geen expert in marketing dus waarschijnlijk zit het anders :tong
Die importeur is hartstikke blij dat 'ie eindelijk eens een dealer heeft waar 'ie zo'n overjarige bike met framemaatje 57cm kan dumpen.
En wel blijven opletten hé, de reach (445mm) van die Merida Big Nine's is vrijwel gelijk aan de reach (440mm, wat je dus aan de kleine kant vindt) van die Radon :wink:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

Ik ben nu inderdaad aan het kijken naar de reach van de fietsen die inmiddels zijn voorgesteld. Maar het is een beetje jammer dat de reach van m'n huidige Giant weer net niet wordt aangegeven op de site van Giant zelf, dus ik vergelijk nu de bovenbuislengtes met elkaar. Maar de beste manier om erachter te komen wat een geschikte maat is, is door naar de winkel zelf te gaan :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mark2201 schreef: do 4 juli 2019, 14:11 Ik ben nu inderdaad aan het kijken naar de reach van de fietsen die inmiddels zijn voorgesteld. Maar het is een beetje jammer dat de reach van m'n huidige Giant weer net niet wordt aangegeven op de site van Giant zelf, dus ik vergelijk nu de bovenbuislengtes met elkaar. Maar de beste manier om erachter te komen wat een geschikte maat is, is door naar de winkel zelf te gaan :-D
Bij dit type fietsen kun je net zo goed bovenbuislengtes met elkaar vergelijken, omdat de bouw van de frames min of meer gelijk is.



En inderdaad wat JW al aangeeft, de importeur heeft ook een grote voorraad staan. Omdat hij ook nieuwe fietsen gaat krijgen begint de opruiming bij hem en heeft hij dus een lijst met alle aanbiedingen aan dealers gestuurd. Die kunnen ze dan goedkoper krijgen dan de fietsen die ze aan het begin hebben besteld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

Lars TB schreef: do 4 juli 2019, 16:40
Mark2201 schreef: do 4 juli 2019, 14:11 Ik ben nu inderdaad aan het kijken naar de reach van de fietsen die inmiddels zijn voorgesteld. Maar het is een beetje jammer dat de reach van m'n huidige Giant weer net niet wordt aangegeven op de site van Giant zelf, dus ik vergelijk nu de bovenbuislengtes met elkaar. Maar de beste manier om erachter te komen wat een geschikte maat is, is door naar de winkel zelf te gaan :-D
Bij dit type fietsen kun je net zo goed bovenbuislengtes met elkaar vergelijken, omdat de bouw van de frames min of meer gelijk is.



En inderdaad wat JW al aangeeft, de importeur heeft ook een grote voorraad staan. Omdat hij ook nieuwe fietsen gaat krijgen begint de opruiming bij hem en heeft hij dus een lijst met alle aanbiedingen aan dealers gestuurd. Die kunnen ze dan goedkoper krijgen dan de fietsen die ze aan het begin hebben besteld.
Ik heb ondertussen in de buurt nog een Trek Superfly 8 2016 21" gevonden met XT/SLX montering en FOX 32 vork voor €700, is dat wat? Met Rockshox en Suntour ben ik inmiddels wel een beetje bekend, maar FOX is weer iets nieuws...
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Gaat het om een nieuwe fiets bij een officiële winkel? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Fox boven welke Rock Shox vork dan ook maar daar lopen de meningen over uiteen.

Het aanbod klinkt, indien het een nieuwe fiets is, heel aantrekkelijk maar ik zou toch vragen of ze er voor dat geld (en wellicht zijn ze ontvankelijk indien je zegt er een klein bedrag voor te willen bijleggen) nieuwe seals in de vork willen zetten. Hij staat al 3 jaar stil en dan zou ik voor het zekere dat wel willen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

https://archive.trekbikes.com/nl/nl/201 ... _8/details

De website van Trek geeft een andere standaard afmontage aan overigens (Sram GX in plaats van Shimano en geen Fox maar een Rock Shox vork)
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

slapbandje schreef: do 4 juli 2019, 19:37 Gaat het om een nieuwe fiets bij een officiële winkel? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Fox boven welke Rock Shox vork dan ook maar daar lopen de meningen over uiteen.

Het aanbod klinkt, indien het een nieuwe fiets is, heel aantrekkelijk maar ik zou toch vragen of ze er voor dat geld (en wellicht zijn ze ontvankelijk indien je zegt er een klein bedrag voor te willen bijleggen) nieuwe seals in de vork willen zetten. Hij staat al 3 jaar stil en dan zou ik voor het zekere dat wel willen.
De verkoper maakt gebruikte fietsen weer zo goed als nieuw, dus geen winkel waar ik zo even binnen kan lopen. Het is trouwens het 2015 model, die heeft wel Shimano namelijk.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Mark2201 schreef: do 4 juli 2019, 19:25 Ik heb ondertussen in de buurt nog een Trek Superfly 8 2016 21" gevonden met XT/SLX montering en FOX 32 vork voor €700, is dat wat? Met Rockshox en Suntour ben ik inmiddels wel een beetje bekend, maar FOX is weer iets nieuws...
Deze is van model jaar 2015, en kan zelfs in 2014 al verkocht/geleverd zijn geweest.
Verhaal van de verkoper klopt dus niet.
https://archive.trekbikes.com/nl/nl/201 ... _8/details

https://www.12gobiking.nl/trek-superfly-8-2015
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vraag is of 21" groot genoeg is... . Zal op het randje zijn.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Lars TB schreef: do 4 juli 2019, 20:56 Vraag is of 21" groot genoeg is... . Zal op het randje zijn.
Ik ben 2 cm langer dan TS (weet zijn bbl niet) en heb een 23" Trek. Zadelpen staat zelfs dan nog flink uitgeschoven dus ben inderdaad bang dat een 21" wat aan de kleine kant zal zijn.

Wel wendbaar, zo'n klein fietsje :lol:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

slapbandje schreef: do 4 juli 2019, 21:07
Lars TB schreef: do 4 juli 2019, 20:56 Vraag is of 21" groot genoeg is... . Zal op het randje zijn.
Ik ben 2 cm langer dan TS (weet zijn bbl niet) en heb een 23" Trek. Zadelpen staat zelfs dan nog flink uitgeschoven dus ben inderdaad bang dat een 21" wat aan de kleine kant zal zijn.

Wel wendbaar, zo'n klein fietsje :lol:
M'n bbl is ongeveer 92cm (vanaf de vloer gemeten). 21" zal inderdaad net te klein zijn, of in ieder geval niet genoeg om er een andere fiets voor te kopen. Mijn huidige fiets is 20" trouwens ipv 19".
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

massen schreef: do 4 juli 2019, 20:31
Mark2201 schreef: do 4 juli 2019, 19:25 Ik heb ondertussen in de buurt nog een Trek Superfly 8 2016 21" gevonden met XT/SLX montering en FOX 32 vork voor €700, is dat wat? Met Rockshox en Suntour ben ik inmiddels wel een beetje bekend, maar FOX is weer iets nieuws...
Deze is van model jaar 2015, en kan zelfs in 2014 al verkocht/geleverd zijn geweest.
Verhaal van de verkoper klopt dus niet.
https://archive.trekbikes.com/nl/nl/201 ... _8/details

https://www.12gobiking.nl/trek-superfly-8-2015
Model is 2015 en is door de eerste koper aangeschaft in 2016, als ik de verkoper moet geloven. Maar hij heeft de cassette en ketting vervangen en ze zien er ook ongebruikt uit.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Heeft de vork ook een (aantoonbare) servicebeurt gehad?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

slapbandje schreef: do 4 juli 2019, 22:51 Heeft de vork ook een (aantoonbare) servicebeurt gehad?
Ik heb het eergisteren gevraagd maar geen reactie (vraag is wel gelezen...). Ik ga dus uit van niet.
Mark2201
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: za 8 juni 2019, 11:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29 2014

Ik ben gisteren met de MTB even het bos ingegaan. Veel hobbels en kleine heuveltjes, maar verder geen extreme dingen. Het ging allemaal goed, de fiets kon het ook allemaal aan en ik ben niet gevallen o.i.d., maar toen ik een uurtje thuis was kreeg ik ineens hoofdpijn die tot laat in de avond bleef. Kan dit door de vele hobbels komen en dat ik het gewoon niet gewend ben? Of is het gewoon toeval? In slaap vallen ging niet zo goed en vanochtend had ik er nog steeds last van.
Plaats reactie