`keuze xc fully bh,scott spark,olympia,orbea???

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Brambo67 schreef: wo 10 juli 2019, 12:03 Ik heb zelf de Spark RC Pro van 2018. Bevalt supergoed. Ruim 4k km's weggetrapt en 0 problemen. De Oiz was er toen nog niet, althans de nieuwe, net als de Epic en de Lux. Bij mij ging de keuze tussen een Spark RC, Giant Anthem Advanced Pro en een Cannondale Scalpel. De Spark RC en de Anthem hebben vrijwel dezelfde geometrie en afmetingen. Volgens Giant 'hoor' ik een 'L' te rijden en volgens Scott een 'XL'. De Scalpel is in 'L' iets korter en steiler. Uiteindelijk voor de Scott gekozen vanwege de geweldige inruildeal op m'n 2013 Giant Anthem Advanced (ook een 'L') Geen spijt van gehad al denk ik ook veel plezier te hebben gehad op een nieuwe Giant of Cannondale. De 'oude' Anthem is me trouwens ook super bevallen en dat was ook een 'L'. Daar paste ik echt perfect op.

De Orbea Oiz is ook prachtig maar zou in L voor mij te klein zijn. De nieuwe Lux in L is helemaal mijn maat en misschien wel de opvolger. Wat ik ook probeer te zeggen is dat je misschien goed moet kijken naar wat je wilt en welke maat je neemt omdat dit per merk echt kan verschillen (i.t.t. Spark RC vs. Anthem) Met 1,87m val ik bijna alttijd tussen L en XL en dan moet je een principekeuze maken; lang en snel of kort(er) en wendbaar(der) Ik heb de Spark RC in L gekozen, tegen het advies in van Scott en geen spijt. Ik heb lange benen en een relatief korte romp. Dat laatste maakt best veel verschil als je ziet hoe lang de nieuwste generatie XC/Marathonfietsen is. Vergelijk de reach maar eens van een nieuwe Trek Top Fuel met de vorige of met een Oiz.

MIsschien ook leuk voor op jouw lijst:
- Trek Top Fuel 2020 (mooie middenweg qua veerweg) (5 maten i.p.v. 4)
- BMC fourstroke
- Santacruz Blur
- Rocky Mountain Element (5 maten i.p.v. 4)
- KTM Scarp
- De 2020 Bulls Wild Edge (komt nog)
- Focus 01E (slechts 3 maten)
- Felt Edict (superstijf frame)
- Niner RKT RDO (beetje 'oude' en steile geo)
- Simplon Cirex
- American Eagle Flow (of nog beter z'n Chinese/Taiwanese broertje en zusje voor minder geld)
- Norco Revolver

Allemaal best modern en ook wat exclusiever, als je dat leuk vindt tenminste, en met name bij de Top Fuel helemaal kakelvers.

hier zitten ook nog een paar pareltjes tussen idd, de norco revolver heb ik eerder gehad , was idd een superfijne bike.
het is alleen lastig te vinden wat er beschikbaar is , en waar ..
maar ga zeker deze eens even nalopen ...
ik heb ook al 2e hands gekeken , maar ook niet echt veel aanbod in deze prijsklasse..
hartstikke bedankt iig
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

mensen allen bedankt voor het meedenken.
heb toch redelijk snel kunnen beslissen , en het word een scott spark rc pro 900 van 2019 , ik heb een mooie deal kunnen maken met een
lokale bikeshop hier ,en aangezien scot eigenlijk al 6 jaar op mijn lijstje stond er nu maar eens voor gegaan.
we gaan het zien :-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zeer mooi! Veel plezier met je nieuwe bike :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Als Spark RC Pro fietser kan ik alleen maar zeggen; goeie keus. Heel veel plezier.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Thnx gaat goedkomen idd
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Spaar alvast voor nieuwe wielen :tong of probeer ze daar in te ruilen. Met een setje fatsoenlijke lichte wielen haal je nog veel meer uit deze fiets.

Geniet ervan! Goede keuze!
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

ivocare schreef: vr 12 juli 2019, 12:06 Spaar alvast voor nieuwe wielen :tong of probeer ze daar in te ruilen. Met een setje fatsoenlijke lichte wielen haal je nog veel meer uit deze fiets.

Geniet ervan! Goede keuze!
Mee eens! Mijn standaard Syncros wielen vervangen door Newmen. Beste upgrade.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Toen ik deze RC Pro bestelde heb ik de wielenupgrade ook meteen gedaan tegen een kleine bijbetaling. Toen ook meteen een dropper erbij gedaan.
(fiets wel weer afbesteld, na 6mnd wachten was het geduld op). Scheelde aardig door dat meteen te regelen.
(Dt Swiss XR 1501 Spline One 25 wielset en Fox Transfer dropper).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Wielen krijgen zeker nog een upgrade.
Maar heb voor nubaardig de rand van mn budget aangetikt om de pro aan te schaffen.
Maar dat word zeker de 1e upgrade..
Even de opties bekijken mbt de shimano 12sp mogelijkheden..
Plaats reactie