Aanschaf nieuwe mountainbike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
elwizzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 juli 2019, 13:37

Hoi hoi,

Na jaren op een cyclocrosser te hebben gereden, heb ik besloten om een mountainbike aan te schaffen.
Heb mezelf al even geïnformeerd op internet en tot de conclusie gekomen dat een hardtail wellicht ideaal is voor mij (Ik ben van plan om vooral in België rond te toeren al zal ik jaarlijks ook wel een of meerdere ritten in het buitenland doen zoals dit jaar in de Alpen).

Mijn budget ligt rond de €1000 en voorlopig liet ik mijn oog vallen op de Canyon Grand Canyon AL SL 7.0: https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... quantity=1

Canyon heeft ook een versie die onder de €1000 duikt, maar het voorvork betrouw ik niet zo goed:
https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... be=RD%2FBK

Voorlopig kijk ik naar Canyon omdat ik al een koersfiets heb van hen en hier prijs/kwaliteitsgewijs heel tevreden van ben. Ook hun mountainbikes zijn, denk ik voor die prijzen, goed tot zeer goed afgemonteerd.

Hebben jullie als meer ervaren bikers, waardige alternatieven voor mij?

PS: het sleutelen aan de fiets is geen argument voor mij, daar ik dit steeds zelf doe.

Bedankt
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Kijk op deze pagina 'bikeadvies' eens goed rond, dan zie je dat er wekelijks een soortgelijke vraag wordt gesteld door nieuwe leden (identieke doelstellingen, budget en fietsen waaruit men wil kiezen).

Niet bot of lullig bedoeld maar dan hoeft niet iedere keer weer opnieuw het wiel uitgevonden te worden aangezien de reacties en adviezen al in overvloed zijn gegeven.

Succes!
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

‘Nieuw’ is die AL SL 7,0 inderdaad zeer goed, daar ga niet 1-2-3 een beter alternatief voor vinden voor die prijs.
Of, en dat is wel interessant, het moet een model zijn dat met wat korting weggaat, zeker nu de 2020 modellen eraan zitten te komen vanaf pak en beet oktober.
Maar die Canyon is sowieso prima.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Eventueel nog wat dealers bij je in de buurt bezoeken. Die geven nu korting op 2019 modellen en dan kom je vaak zelfs onder de prijs van Canyon uit.


En anders de Canyon kopen. Prima fietsje.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
elwizzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 juli 2019, 13:37

Hoi,

Na een lange zoektocht kwam ik uit bij deze fiets Trek X-Caliber 9 voor €799 https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... 9/p/23165/. Is dit een koopje, goede fiets?Adviesprijs is iig een stuk hoger en ook de configuratie is denk ik niet slecht.

Wat denken de kenners?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

elwizzy schreef: di 16 juli 2019, 01:00 Hoi,

Na een lange zoektocht kwam ik uit bij deze fiets Trek X-Caliber 9 voor €799 https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... 9/p/23165/. Is dit een koopje, goede fiets?Adviesprijs is iig een stuk hoger en ook de configuratie is denk ik niet slecht.

Wat denken de kenners?
Voor dat geld is het een prima fiets!


Als je het echt leuk gaat vinden, dan is het bij dit model de moeite waard wat mooiere wielen en een betere vork aan te schaffen en dan heb je echt een topfiets :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voor die prijs, top! Meteen bestellen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja, prima! Lijkt me een uitstekende koop. En mocht het nodig zijn, Trek heeft een fantastische service.
Plaats reactie