Afstand trapper tot grond

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Mike010
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 14:46

WelkomBuiten schreef: di 3 september 2019, 20:55 Nu zit ik toch al even te zoeken naar de fiets en het merk. Vooral uit verwondering en nieuwsgierigheid. Kom uit bij een Bulgaarse budgetfietsenfabriek. Ben vooral benieuwd naar de fietsenmaker die dit soort spul en zulke praatjes verkoopt?
Waar ik de fiets gekocht heb is bij Internet-bikes..en tot nu toe werken die niet echt mee..plus ik heb de fiets zelf ook weer opgezocht bij hun en deze is nergens meer te vinden. De fiets is bedoeld voor naar school dus wilde er ook geen honderden euro's aan uit geven..
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als ie nog niet is gebruikt en je hebt hem minder dan 2 weken geleden gekocht, kan je hem terug sturen.
Anders ga je een nieuwe fiets aanpassen en loop je van het ene probleem in het andere.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mike010 schreef: wo 4 september 2019, 12:25De fiets is bedoeld voor naar school […]
Tenzij de weg naar school over een woest gebergte voert, kun je daar beter geen (vol)geveerde fiets voor kopen, zeker niet als het niet teveel mag kosten. Dan blijft er tenminste nog wat geld over voor behoorlijke kwaliteit op de onderdelen die er wél toe doen.

Ik sluit me bij Jamis aan: terugsturen dat (on)ding.
Vorsprung durch Pedantik.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mike010 schreef: di 30 juli 2019, 14:57 Hallo ik ben nieuw hier..nu heb ik laatst een mountainbike voor mijn zoon gekocht een 26inch..maar nu vind ik dat als de crank(17cm)verticaal naar beneden staat de trapper wel heel dicht bij de grond komt..ik heb dit gemeten en onderkant trapper tot grond is 6cm!! Nou vind ik dit behoorlijk laag staan..de winkel waar ik m gekocht heb zegt dat dit normaal is omdat het een laag frame is..nu is mijn vraag aan jullie experts of dit werkelijk normaal is??.. Ik bedoel een mountainbike is toch gemaakt voor ruw terrein.
Hetr is duidelijk dat je hier nieuw bent....... beter vooraf wat advies gevraagd :wink:
Dit heeft weinig met een MTB (of fiets) te maken, als ie nog terug kan dan zou ik dat zeker overwegen. Een MTB is sowieso niet de meest handige keuze als schoolfiets.

De Engelsen noemen dit een BSO "Bicycle Shaped Object"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tsja... als het een rechte weg is naar school zal het wel gaan :wink: .
Categorie goedkoop duurkoop miskoop. Retour, als dat tenminste nog kan!
En inderdaad beter geen volgeveerde fiets bij krap budget. Al lastig genoeg een fatsoenlijke ongeveerde te kopen...
En als schoolfiets... stel MTB-en is echt je hobby, dan kun je er ook wel mee naar school (als daar geen fietsen gejat worden...). Maar gebruik je ‘m toch niet als echte MTB, overweeg dan een gewone schoolfiets.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie