Oude mountainbike geschikt?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Sinds een weekje wonen we dichtbij groot bos. Graag zou ik wat willen biken met wat grove bandjes .. nu heb ik een fiets gekregen van iemand die hem ik de weg stond
Heb alleen geen idee of dit wat is.. ik ben 1.73m lang.. de fiets voelt wat klein.. of kleine bandjes misschien πŸ€”

Er staat op de stang: een recht pijl opzij met 50cm. Diagonale pijl met 19.5 met daarachter een rondje met daarin β€œIN”
Merk Wheeler suspensoir pro line 4880
Bandjes 26 inch

Hebben jullie enig idee? πŸ™ˆ
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is dit `m?
Afbeelding
Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 19:54 Sinds een weekje wonen we dichtbij groot bos.
Hmm, ben nu wel een beetje jaloers... :cry:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 19:54 Sinds een weekje wonen we dichtbij groot bos. Graag zou ik wat willen biken met wat grove bandjes .. nu heb ik een fiets gekregen van iemand die hem ik de weg stond
Heb alleen geen idee of dit wat is.. ik ben 1.73m lang.. de fiets voelt wat klein.. of kleine bandjes misschien πŸ€”

Er staat op de stang: een recht pijl opzij met 50cm. Diagonale pijl met 19.5 met daarachter een rondje met daarin β€œIN”
Merk Wheeler suspensoir pro line 4880
Bandjes 26 inch

Hebben jullie enig idee? πŸ™ˆ
Die is eerder een paar maatjes te groot!


Hoeft niet zo te zitten als een racefiets (ik weet niet of dat je referentie is?).


Maar gewoon een paar keer proberen. Als je het idee hebt dat het best leuk kan zijn, dan hier terug komen voor een goede fiets! :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Ik zou wel de boutjes vooraan de stuurpen even wat losdraaien en het stuur een draai geven. Zover dat je remhendels circa 45 graden naar beneden wijzen. Dan draaien je barende ook mee en wijzen die circa 45 graden naar voren.
Dat fietst en remt een heel stuk prettiger :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

TenZNL schreef: ↑wo 31 juli 2019, 20:04 Is dit `m?
Afbeelding
Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 19:54 Sinds een weekje wonen we dichtbij groot bos.
Hmm, ben nu wel een beetje jaloers... :cry:
Vast en zeker ironisch bedoeld? πŸ˜„
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

slapbandje schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:02 Ik zou wel de boutjes vooraan de stuurpen even wat losdraaien en het stuur een draai geven. Zover dat je remhendels circa 45 graden naar beneden wijzen. Dan draaien je barende ook mee en wijzen die circa 45 graden naar voren.
Dat fietst en remt een heel stuk prettiger :-q
Die staan bij mij ook verder naar voren idd.. weet niet hoe ikeen foto kan invoegen πŸ€”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

slapbandje schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:02 Ik zou wel de boutjes vooraan de stuurpen even wat losdraaien en het stuur een draai geven. Zover dat je remhendels circa 45 graden naar beneden wijzen. Dan draaien je barende ook mee en wijzen die circa 45 graden naar voren.
Dat fietst en remt een heel stuk prettiger :-q
Het zal inderdaad haar fiets niet zijn, maar een vergelijkbaar model... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:20
TenZNL schreef: ↑wo 31 juli 2019, 20:04 Is dit `m?
Afbeelding


Hmm, ben nu wel een beetje jaloers... :cry:
Vast en zeker ironisch bedoeld? πŸ˜„

Inderdaad zal TenZNL niet echt jaloers zijn :lol:

Het is een mooie klassieker die je gekregen hebt. Aan de andere kant zal een aantal forumleden ooit op een soortgelijke fiets begonnen zijn. IN dat opzicht is er niet heel veel mis mee. Maar in vrijwel ieder opzicht is een moderne fiets een hele vooruitgang!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:20Vast en zeker ironisch bedoeld? πŸ˜„
Haha, nee hoor. Dat sloeg op het feit dat je bij een groot bos woont, ik moet minimaal 40min in de auto zitten.
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Lars TB schreef: ↑wo 31 juli 2019, 20:29
Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 19:54 Sinds een weekje wonen we dichtbij groot bos. Graag zou ik wat willen biken met wat grove bandjes .. nu heb ik een fiets gekregen van iemand die hem ik de weg stond
Heb alleen geen idee of dit wat is.. ik ben 1.73m lang.. de fiets voelt wat klein.. of kleine bandjes misschien πŸ€”

Er staat op de stang: een recht pijl opzij met 50cm. Diagonale pijl met 19.5 met daarachter een rondje met daarin β€œIN”
Merk Wheeler suspensoir pro line 4880
Bandjes 26 inch

Hebben jullie enig idee? πŸ™ˆ
Die is eerder een paar maatjes te groot!


Hoeft niet zo te zitten als een racefiets (ik weet niet of dat je referentie is?).


Maar gewoon een paar keer proberen. Als je het idee hebt dat het best leuk kan zijn, dan hier terug komen voor een goede fiets! :wink:
Te groot?? Ik moet de zadel erg hoog zetten waardoor ik met m’n bovenlichaam voor mm gevoel nar beneden hang.. en als ik dan voor me moet kijken lig ik met m’n achterhoofd zowat op m’n rug Haha is dat goed verwoord? πŸ™ˆ

Als ik meet welke maat ik moet hebben (79x0,68) kom ik uit op framemaat 53,7
En die ik nu heb is dat 50?

Referentie heb ik niet echt.. ik heb een normale stadsfiets (gekocht ivm zoontje die achterop moest etc)
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

TenZNL schreef: ↑wo 31 juli 2019, 22:27
Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:20Vast en zeker ironisch bedoeld? πŸ˜„
Haha, nee hoor. Dat sloeg op het feit dat je bij een groot bos woont, ik moet minimaal 40min in de auto zitten.
Ooh ik snap het inderdaad ..las het even verkeerd πŸ˜„ ja ik moest normaal ook meer dan een uur met de auto en nu ligt de Utrechtse heuvelrug zowat in onze achtertuin 😱🀩 (om je niet nog meer jaloers te maken πŸ€ͺ
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Lars TB schreef: ↑wo 31 juli 2019, 22:16
Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:20
Vast en zeker ironisch bedoeld? πŸ˜„

Inderdaad zal TenZNL niet echt jaloers zijn :lol:

Het is een mooie klassieker die je gekregen hebt. Aan de andere kant zal een aantal forumleden ooit op een soortgelijke fiets begonnen zijn. IN dat opzicht is er niet heel veel mis mee. Maar in vrijwel ieder opzicht is een moderne fiets een hele vooruitgang!
Ja dat begrijp ik uiteraard .. het lijkt me heerlijk om een gave mountainbike te hebben maar eerst maar eens kijken of het wat is. Tot nu toe voelt deze gewoon echt klein .. als ik met een beetje tempo op de trappers ga staan verdwijnt het frame wel in de diepte πŸ˜„ en voelt het vanwege het lage gewicht alsof ik op de fiets van m’n zoon van bijna 10 cross.. maar allicht dat het een kwestie van wennen is πŸ€”
Yvon
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 19:41

Vanmorgen nog een eindje gefietst .. voor m’n gevoel moet ik met m’n achterwerk verder naar achteren zitten πŸ™ˆ maarallicht dat t even wennen is
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Yvon schreef: ↑wo 31 juli 2019, 21:22

.. weet niet hoe ikeen foto kan invoegen πŸ€”
Hi Yvon, dat kan bv met https://postimages.org/

Je upload daar een foto en dan kan je een aantal manieren van link kiezen; je kiest dan voor 'hotlink voor fora' en klikt daarop, dan wordt de link gekopieerd en kan je die dmv paste plaatsen in je post. Je hoeft dan niet ook nog het afbeeldings icoontje te gebruiken, die code zit al in de link.Voor het plaatsen van je post even 'voorbeeld' gebruiken om te kijken of het werkt is altijd wel handig. ;)

Verder heb je best een leuke 'retro' fiets om op te proberen of je het biken echt leuk vindt...is dat echt zo, dan kan je altijd nog eens kijken naar iets beters en is hier genoeg hulp en info van de leden voorhanden om je op weg te helpen. Succes! :-q
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Het is natuurlijk geen nieuwe, perfect op maat uitgezochte racemachine die je hebt. Maar je kan wel er wel mee testen of MTB'en leuk genoeg is om er meer geld aan uit te geven. Zolang je er zonder klachten je rondjes mee kan doen, prima toch?
Plaats reactie