Opzoek naar een fully.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Hoi Medebikers

Ik ben een beetje aan het kijken naar een nieuwe fully.
Rij nu al enkele jaren op een ktm myroon master, maar merk toch dat de extra controle van een fully wel fijn is. Daarom opzoek naar wat anders.

Geo huidinge fiets
Maat: 19inch
Zitbuis: 480
Bovenbuis (hor): 620
Balhoofdbuis: 115
Balhoofdhoek: 71graden
Zitbuishoek: 74,5 graden
Achterbrug: 430
Wielbasis: 1116
Stack: 618
Reach: 449
De zit van de huidige fiets is prima. Eventueel zou het nog wat dieper mogen. In ieder geval niet echt hoger.

Huidige fiets heeft GX 1x12 groep met fox float 32 performance fit4 CTD.
Heb nog carbon Nextie wielen met Hope naaf liggen. Die worden meegenomen naar de nieuwe fiets.
Bedoeling is dat de nieuwe fiets qua specs niet onderdoet voor de oude.

Fiets zal gebruikt worden voor rondje Lunteren, ede. Soms Amerongen, leersum. 1-2 keer in het jaar richting de ardennen voor een marathon of meerdaagse.
Echt veel sprongen worden er niet veel gemaakt. Bikepark zal de fiets waarschijnlijk nooit zien.
Ik ben opzoek naar een fiets waarop je lekker hard kan rijden en die de nodige controle gaat geven in de afdalingen.


FF lijstje gemaakt van wat ik al tegen ben gekomen
Orbea OIZ M10 (€ 4699) --> ziet eruit als een mooie fiets voor de prijs
Canyon lux 8.0 race (€ 4599)--> wanneer komen nieuwe modellen?
Specialized epic comp (€ 4100)--> twijfel of ik wel een brain wil. Afmontage is ook wat minder. Duurdere versie wordt gelijk weer erg duurder.
Scott Spark 910. (€ 4799) --> helaas geen 2 bidonnen mogelijk.

Van bovenstaande fietsen spreekt de orbea me nog het meest aan. 1 probleem. Dealer in de regio heeft geen testfietsen staan. Is ook niet echt dealer meer (verkoopt liever specialized). Kan ze nog leveren, maar geen fietsen in de showroom. Fiets van deze prijscategorie wil ik sws een keer proberen in het terrein. Dus ben opzoek naar een dealer/ een aardig persoon die er 1 heeft staan om te proberen.
Canyon Lux ga ik nog een keer proberen. Rijd er 1 rond binnen de vereniging.
Specialized kan ik proberen, maar het is even wachten tot 2020 testmodellen binnenkomen.

Ben eigenlijk opzoek naar een fiets die prijs-kwaliteit goed is en lekker rijdt. En ben erg benieuwd naar jullie ervaringen
Nu vergeet ik vast nog andere modellen dus voel je vrij om suggesties te geven.
Ik heb geen haast met de aankoop. Grootste gedeelte van de zomer is alweer voorbij en in de winter kan ik nog prima op de oude fiets blijven rijden. Gewoon iets aan het oriënteren naar wat er allemaal is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nieuwe Lux zou in sept komen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.cube.eu/2020/bikes/mountain ... nsion/ams/

Cube AMS100 valt ook in jouw categorie. Kun je in Leersum ook testen, op je eigen route!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Stumpjumper St Specialized maatje l
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

fonzie schreef: vr 16 augustus 2019, 09:53 Stumpjumper St Specialized maatje l
Niet echt hè. Hij gaat niet voor zijn lol fietsen :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog wat usual suspects... Giant Anthem, Cannondale Scalpel, RM Element, Norco Revolver.
Trek komt binnenkort met een onthulling op race/marathongebied.

Maar met de Oiz, Lux en Cube AMS heb je wel een paar zeer prijzenswaardige te pakken, ja.
Spark is ook niet te versmaden, als er nou een is die kan dalen.... maar iets minder afgemonteerd voor de prijs. Evt op te lossen door meteen een upgrade uit te onderhandelen, mocht je bv een wat lichtere wielset wensen, of bv een dropper.
Had je nog aanvullende wensen/eisen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Rijd zelf een Epic en die bevalt me mirakels,

Echterrrr voor nu zou mijn keuze met 2 bidon's denk ik ook op de Oiz vallen.
Voor zover ik op de hoogte ben heeft de importeur van Orbea testfietsen welke de dealers kunnen aanvragen. Dus wil je deze testen dan kan je dealer deze zo bestellen bij Orbea, ben ook even benieuwd welke dealer het is en welke maat je moet ;) Er wordt er op dit moment een testbike in maat M voor mij geregeld. Maatje van me wil deze testen!
Ik ben mij er eentje...
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

aurelius schreef: vr 16 augustus 2019, 10:23 Nog wat usual suspects... Giant Anthem, Cannondale Scalpel, RM Element, Norco Revolver.
Trek komt binnenkort met een onthulling op race/marathongebied.

Maar met de Oiz, Lux en Cube AMS heb je wel een paar zeer prijzenswaardige te pakken, ja.
Spark is ook niet te versmaden, als er nou een is die kan dalen.... maar iets minder afgemonteerd voor de prijs. Evt op te lossen door meteen een upgrade uit te onderhandelen, mocht je bv een wat lichtere wielset wensen, of bv een dropper.
Had je nog aanvullende wensen/eisen?
Heb niet echt aanvullende eisen. Voorkeur gaat uit naar Sram schakelgroep, maar met shimano valt ook te leven. Daarnaast nog wat twijfel tussen rock shox en fox. en binnen fox tussen performance of factory met kashima coating.
D-man schreef: vr 16 augustus 2019, 11:54 Rijd zelf een Epic en die bevalt me mirakels,

Echterrrr voor nu zou mijn keuze met 2 bidon's denk ik ook op de Oiz vallen.
Voor zover ik op de hoogte ben heeft de importeur van Orbea testfietsen welke de dealers kunnen aanvragen. Dus wil je deze testen dan kan je dealer deze zo bestellen bij Orbea, ben ook even benieuwd welke dealer het is en welke maat je moet ;) Er wordt er op dit moment een testbike in maat M voor mij geregeld. Maatje van me wil deze testen!
heb zelf maat L nodig denk ik. Dealer is 2wielercentrum in Ede. Wegens geringe vraag had hij ze niet meer in de winkel staan, maar kon ze eventueel wel leveren
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Olympia of ktm fully? Of evt een mooie scapin Geko. Er zijn meer fietsenzaken in Ede :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik heb zaterdag een nieuwe Cube Ams sl 2019 gekocht. Aangezien de nieuwe modellen gelanceerd zijn gaan de "oude" in de opruiming.
Cube heeft weinig gewijzigd.
Er zullen wel meer merken fietsen van 2019 in de uitverkoop doen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

hanjovdberg schreef: zo 18 augustus 2019, 22:10 Olympia of ktm fully? Of evt een mooie scapin Geko. Er zijn meer fietsenzaken in Ede :wink:
Ik weet welke zaak je bedoelt. Regelmatig geweest.
Olympia vind ik niet fijn sturen. Ik weet niet wat ermee is, maar geeft me totaal geen vertrouwen op de voorkant.
Rij nu ook een Ktm en vind dat zeker een fijne fiets. Maar de huidige Scarp is wat verouderd. Geo "ouderwets" en oa demperkabel nog buiten het frame. Oogt niet heel erg strak.
Van de looks van een scapin moet je van houden.
At1 schreef: ma 19 augustus 2019, 09:36 Ik heb zaterdag een nieuwe Cube Ams sl 2019 gekocht. Aangezien de nieuwe modellen gelanceerd zijn gaan de "oude" in de opruiming.
Cube heeft weinig gewijzigd.
Er zullen wel meer merken fietsen van 2019 in de uitverkoop doen.
Ik ga me even verdiepen in de Cube's. Ben niet zo thuis in wat ze aanbieden
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah okay jammer van Olympia. Ik rijd zelf de f1x en vindt die heerlijk sturen.

Wbt de Scarp die heeft in 2019 wel internal routing of je moet dat kleine stukje net na de demper bedoelen (5cm)?

Idd scapin you love or hate it. Model wat nog in de winkel staat mag wel voor mooi prijsje weg volgens mij 😉
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

hanjovdberg schreef: ma 19 augustus 2019, 17:14 Ah okay jammer van Olympia. Ik rijd zelf de f1x en vindt die heerlijk sturen.

Wbt de Scarp die heeft in 2019 wel internal routing of je moet dat kleine stukje net na de demper bedoelen (5cm)?

Idd scapin you love or hate it. Model wat nog in de winkel staat mag wel voor mooi prijsje weg volgens mij 😉
Demperkabel loopt volledig buitenom en bij het bracket en achterbrug is het een beetje een zooitje aan kabels. Je mag me een zeikerd noemen, maar anno 2019 hoeft dat niet meer volgens mij.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zie onderstaande link met plaatjes. De Scarp Sonic is toch echt wel anders dan jij beschrijft.

https://bikerumor.com/2019/07/12/all-ne ... on-travel/
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie