Cross hybride aankoopadvies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Henkies
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:55

Ik ben aan het rondkijken voor een cross hybride fiets. Gezien ik beginnend fietser ben, kijk ik naar een occasion om betaalbaar te kunnen kijken of mijn enthousiasme blijft.

Nu kom ik een leuke merida tegen in mijn buurt, maar dit is wel een dames-model. Kan er iemand iets zinnigs zeggen of het verschil tussen een dames en herenmodel zo significant is dat het onverstandig is om hier als man op te gaan rijden?

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je kunt prima op een damesmodel rijden. Misschien als je 100 kg bent dat je wel verschil in stijfheid kan voelen, maar dat is dus minimaal.


Maar je zit hier op een mountainbike forum. Je bent toch niet van plan er mee te mountainbiken?

Je kunt er op veel parcoursen best wel in de rondte mee komen, maar je hebt minder controle en minder comfort op een hybride... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Henkies
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 augustus 2019, 10:55

Dank. Ik denk dat ik er gewoon eens een proefritje op ga maken.

Ik heb op dit mooie mountainbike-forum al eea zitten lezen over cross-hybrides vs mountainbikes en wil op basis daarvan toch voor een crosshybride gaan. Wegens gebrek aan parcoursen in mijn regio zal namelijk het gebruik voornamelijk op weg/verhard zijn met zo nu en dan een keer een keer een parcours. Dat ik daarbij iets inlever op controle/comfort neem ik op de koop toe.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik zou met het damesmodel geen drops doen. Extreem luie zitbuishoek trouwens, zo op het oog. Dat gaat niet lekker fietsen als je iets anders wil dan redelijk rustig aan doen. Beter kijk je naar een leuke licht gebruikte 29-er met eventueel wat dunnere banden. Zo'n mtb kan wat een crosshybride kan en meer maar een crosshybride kan niet wat zo'n mtb kan.
Plaats reactie