frame maat tov veerweg

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Ronnieb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 augustus 2016, 09:48

Hoi,

Gaat om een fully emtb.
Ik wil het speelse van trail rijden en het stabiele voor downhillen in Oostenrijk.
Kan met mijn lengte kiezen uit een 18 0f 20 inch cube frame.
En 140 of 160 veerweg.
Als ik een 18inch frame pak met 160 veerweg zou dat ong overeenkomen met een 20inch frame met 140 veerweg qua rijden in de bossen hier in NL?



MVG Ronald
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Nee, framemaat en veerweg staan compleet los van elkaar.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je zoekt. Ik denk uit je bericht op te maken dat je een 'alleskunner' zoekt, waarmee je zowel trails in Oostenrijk als NL xc kan rijden, klopt dat?
Ronnieb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 augustus 2016, 09:48

Klopt ja.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maaf2 schreef: za 28 september 2019, 14:37 Nee, framemaat en veerweg staan compleet los van elkaar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gewoon 160 mm pakken.


Het blijft een lompe bak van 20 kg, dus je bent van de motor afhankelijk voor de 'speelsheid'. En met die 160 mm kun je in een echte afdaling nog meer gas geven. (Omhoog kom je toch wel.)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb inmiddels best wat verschillende vorken gereden, maar de ene 160mm is de andere ook niet.
Je kunt er altijd voor kiezen om hem hier in NL wat anders af te stellen zodat hij wat minder door zijn bereik danst. In de meeste gevallen heb je daar al best wat winst bij...

Ik had een 180mm BOS die heel erg soepel was en zelfs op de stugste instelling nog heel veel bewoog tijdens het trappen / aanzetten.
Nu een 160mm Rockshox Lyrik en deze heeft de mogelijkheid om veel stugger te gaan (snel, door de draaiknop bovenop) en als ik wat meer trials achtige dingen ga doen (muurtjes op enzo) dan zet ik hem flink stugger.

Daarvoor had ik een 200mm Rockshox Boxxer die ook stugger kon dan die BOS. Dus ik zou zeker even kijken naar een type die je wat meer flexibiliteit geeft.
Plaats reactie