Advies voor een nieuwe fiets

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Berggeit1985
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 7 oktober 2019, 15:17

Hallo,

Na 5 jaar op een Merida matts ( 26") de bossen te hebben verkent word het eens tijd voor nieuwe fiets.

Afgelopen weekend in de winkel geweest. Volgende 2 modellen gezien waar wel interesse voor is.

Optie 1:
https://eu-en.feltbicycles.com/collecti ... eagle-2020

Optie 2:
https://www.mantel.com/cube-reaction-c62-pro-2020

Welke zouden jullie adviseren?
Laatst gewijzigd door Berggeit1985 op di 8 oktober 2019, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Op zich ontlopen beide bikes elkaar niet heel veel qua specs. Wat wellicht voor jou kan meetellen is dat de Cube bij Mantel te bezichtigen is omdat die ook een fysieke winkel hebben en je dus een iets betere indruk zou kunnen krijgen van die fiets, want aan de site van die Felt bike te zien hebben die geen winkel in NL en bestel je die online...?

Ik vind die Felt er op zich mooi uitzien en toch net iets mooiere framelijnen hebben dan de Cube, maar de afmontage is op die Cube al met al nét iets beter volgens mij. Maar daar kunnen de echte cracks hier nog wel wat nuttigs over zeggen... 8)
Berggeit1985
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 7 oktober 2019, 15:17

Wiel-Maat schreef: ma 7 oktober 2019, 15:46 Op zich ontlopen beide bikes elkaar niet heel veel qua specs. Wat wellicht voor jou kan meetellen is dat de Cube bij Mantel te bezichtigen is omdat die ook een fysieke winkel hebben en je dus een iets betere indruk zou kunnen krijgen van die fiets, want aan de site van die Felt bike te zien hebben die geen winkel in NL en bestel je die online...?

Ik vind die Felt er op zich mooi uitzien en toch net iets mooiere framelijnen hebben dan de Cube, maar de afmontage is op die Cube al met al nét iets beter volgens mij. Maar daar kunnen de echte cracks hier nog wel wat nuttigs over zeggen... 8)
Bedankt voor je reactie.

Hier in de buurt is een winkel die Feltfietsen verkoopt. Kan beide fietsen dus proberen.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

puur op de looks --> Felt :P
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Berggeit1985 schreef: ma 7 oktober 2019, 18:56
Wiel-Maat schreef: ma 7 oktober 2019, 15:46 Op zich ontlopen beide bikes elkaar niet heel veel qua specs. Wat wellicht voor jou kan meetellen is dat de Cube bij Mantel te bezichtigen is omdat die ook een fysieke winkel hebben en je dus een iets betere indruk zou kunnen krijgen van die fiets, want aan de site van die Felt bike te zien hebben die geen winkel in NL en bestel je die online...?

Ik vind die Felt er op zich mooi uitzien en toch net iets mooiere framelijnen hebben dan de Cube, maar de afmontage is op die Cube al met al nét iets beter volgens mij. Maar daar kunnen de echte cracks hier nog wel wat nuttigs over zeggen... 8)
Bedankt voor je reactie.

Hier in de buurt is een winkel die Feltfietsen verkoopt. Kan beide fietsen dus proberen.
Aha ok dat scheelt. Dan zou ik dat zeker doen. En dan heb je met die Felt toch een wat originelere fiets dan een Cube. Waar op zich niet veel mis mee is, maar dat merk begint toch een soort eenheidsworst te worden. > Even die knuppel in het hoenderhok hoor... ;)
Plaats reactie