Twijfel aanschaf XC mountainbike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
luukos978
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 oktober 2019, 21:07

Hi,

Na twee jaar gereden te hebben op een Cube Attention SL wil ik nu een nieuwe mountainbike aanschaffen. Ik heb al redelijk wat onderzoek gedaan maar begin toch veel te twijfelen. Ik heb een viertal mountainbike die mijn interesse hebben:
- Bianchi Nitron 9.3 NX Eagle 2019 (€2399,-)
- Bianchi Nitron 9.4 NX Eagle 2019 (€1999,-)
- Canyon Exceed CF SL 6.0 (€2199,-)
- Canyon Exceed CF SL 5.0 (€1699,-)

Mijn voorkeur gaat uit naar een mountainbike met een carbon frame, SRAM NX of SRAM GX afstelling en een goede voorvork. Daarnaast was mijn vooraf bedachte budget onder de €2000,-. Ik neig naar de Canyon Exceed CF SL 6.0 (€2199,-) maar wil liever een SRAM NX of SRAM GX afmontage, wat bij deze fiets niet het geval is. Daarnaast vind ik de Bianchi Nitron 9.3 NX Eagle 2019 (€2399,-) heel mooi en heeft eigenlijk alles wat ik wil maar gaat €400,- euro over mijn budget heen. Is het het waard om deze €400,- te investeren of kan ik net zo goed de iets goedkopere versie kiezen voor bijv de Bianchi Nitron 9.4 NX Eagle 2019 (€1999,-), waarvan ik niet goed weet of deze voorvork (Rock Shox Judy Gold RL 29) van goede kwaliteit is? Kortom, veel twijfels en vind het moeilijk om een keuze te maken. Misschien nog een optie om te wachten tot er wat fietsen in de outlet gaan? Hoor graag jullie mening.

Groeten,

Luuk
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

400 euro voor zo te horen de keus die je het liefste maakt. 1 a 2 maanden doorsparen dan wel voorschieten zou ik zeggen. Je gaat er wellicht jaren op rijden. Dan is die 400 euro het waard om je eerste keus te pakken lijkt me.
Tim.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 11:06
Mijn mountainbike: Trek 8500, Ridley Excalibur, Titanium CB

Ik weet niet wat je maat is, maar in duitsland zie ik die Bianchi voor minder staan:
https://www.bianchistore.de/en/bianchi- ... x12sp-2019

Als de adviesprijs 2399;- is, moet je met wat korting op een 2019 model volgens mij ook in Nederland rond de 2000 kunnen komen. Misschien gewoon eens bij een dealer over korting gaan praten. Ik vind die Bianchi's trouwens ook altijd wel iets hebben, ook al zijn er qua afmontage misschien wel gunstigere voorbeelden.
luukos978
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 oktober 2019, 21:07

Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal is even een balletje gaan opgooien bij een dealer van Bianchi. :-q
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Salden biedt vaak scherpe prijzen aan, als je daarnaar vraagt in de winkel. Zelf ben ik ook erg van de Bianchi's. Heb onlangs op MP een Ethanol 7.1sx gekocht. Die ga ik naar eigen smaak aanpassen.
Same shit, different day :winkie:
Plaats reactie