Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

hurck schreef: wo 30 oktober 2019, 10:33
OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20

Niet gek. Wel een "oud" frame en dus geometrie toch?

Edit: En idd, de Ripmo zit vast in m'n gedachten :p Nx of Slx? ;)
Aangezien het mijn Banshee prime die te koop staat is waar het over gaat wil ik wel effe reageren :) . Banshee doet niet echt aan elk jaar een nieuwe geo. Het klopt dat dit frame ouder is, maar het is nog steeds V2 van het frame. Uit mijn hoofd zijn de verschillen met het frame dat ze nu aanbieden, zitbuis nog wat korter dan bij de mijne en nu in interne maat 31,6 ipv 30,9. Ik heb nog de oude stijl flipchips. De balhoofdhoek is mss 0,5 graden scherper en de reach zal daardoor enkele mm's korter zijn, uit mijn hoofd is de reach op de mijne 475mm, maar dat kan je best eens verifiëren in de geo tabel, die staan zeker nog wel ergens online. Banshee waren bij de snelle in nieuwe stijl geo, wat maakt dat hun frames nog niet echt verouderd zijn.
Nu als ik even de geo van de ripmo af erbij neem zijn er zeker verschillen en is de ripmo wat moderner/extremer. Of je dit op de trails merkt is aan jou om uit te maken. Je mag de mijne altijd komen proef rijden als je interesse erin hebt.
Dank voor je feedback, zeker niet een gek idee om een keer te testen haha. Woon je enigzins in de buurt van Haarlem?

Waarom doe jij 'm weg? Sparen voor een ripmo af? ;)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

RaMoNNeKe schreef: wo 30 oktober 2019, 19:07 Weet niet of je deze al voorbij hebt zien komen, maar kwa geo/specs/prijs redelijk wat je zoekt denk ik:

https://www.wiggle.nl/nukeproof-mega-27 ... bike-2019/
http://nukeproof.com/wp-content/themes/ ... k-Bike.pdf

Recencies zijn ook wel goed wat ik zo her en der lees.
En: Sam Hill heeft er al 3x de EWS mee gewonnen :D
Ziet er goed uit! Ik weet alleen niks van Nukeproof, dus daar zou ik me dan weer in moeten verdiepen.

De ripmo moet ik dus via Frankrijk bestellen, die doen de verkoop aan NL volgens de eigenaar van Ibis die me terug mailde haha. Niet mega handig, maar goed.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OllyNL schreef: wo 30 oktober 2019, 19:57 De ripmo moet ik dus via Frankrijk bestellen, die doen de verkoop aan NL volgens de eigenaar van Ibis die me terug mailde haha. Niet mega handig, maar goed.
https://www.tri-cycles.de/de/ibis/ripmo-af


Je mag 'm ook via Duitsland bestellen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Lars TB schreef: wo 30 oktober 2019, 20:05
OllyNL schreef: wo 30 oktober 2019, 19:57 De ripmo moet ik dus via Frankrijk bestellen, die doen de verkoop aan NL volgens de eigenaar van Ibis die me terug mailde haha. Niet mega handig, maar goed.
https://www.tri-cycles.de/de/ibis/ripmo-af


Je mag 'm ook via Duitsland bestellen.
Nice, thanks.

Kreeg net een mailtje van die vent uit Frankrijk, meerdere dealers hier waar ze ook mee samen werken, dus komt ook goed qua garantie als er wat zou zijn.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef: wo 30 oktober 2019, 16:01
Dice Oldskool schreef: wo 30 oktober 2019, 15:46 Mijn brein leest telkens Ripmo As Fuck.

:roll: :-D
Valt me nog mee dat jouw brein niet Ripmo Ass Fucked leest :bier:
Dat is de versie met extra snelle dropper zonder zadel :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

OllyNL schreef: wo 30 oktober 2019, 19:28
hurck schreef: wo 30 oktober 2019, 10:33
Aangezien het mijn Banshee prime die te koop staat is waar het over gaat wil ik wel effe reageren :) . Banshee doet niet echt aan elk jaar een nieuwe geo. Het klopt dat dit frame ouder is, maar het is nog steeds V2 van het frame. Uit mijn hoofd zijn de verschillen met het frame dat ze nu aanbieden, zitbuis nog wat korter dan bij de mijne en nu in interne maat 31,6 ipv 30,9. Ik heb nog de oude stijl flipchips. De balhoofdhoek is mss 0,5 graden scherper en de reach zal daardoor enkele mm's korter zijn, uit mijn hoofd is de reach op de mijne 475mm, maar dat kan je best eens verifiëren in de geo tabel, die staan zeker nog wel ergens online. Banshee waren bij de snelle in nieuwe stijl geo, wat maakt dat hun frames nog niet echt verouderd zijn.
Nu als ik even de geo van de ripmo af erbij neem zijn er zeker verschillen en is de ripmo wat moderner/extremer. Of je dit op de trails merkt is aan jou om uit te maken. Je mag de mijne altijd komen proef rijden als je interesse erin hebt.
Dank voor je feedback, zeker niet een gek idee om een keer te testen haha. Woon je enigzins in de buurt van Haarlem?

Waarom doe jij 'm weg? Sparen voor een ripmo af? ;)
Nee, niet echt, ik woon in Tessenderlo, niet ver van Beringen waar je op de terril de potentie van de bike direct kan ervaren :D

Ik doe hem weg omdat ik een spitfire als trailbike heb en onlangs een dedicated bike park fiets erbij heb gekocht. 3 bikes is van het goede teveel. En de prime verdient beter dan stil te staan in mijn schuur :-D Hij kan beter een andere biker blij maken
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

hurck schreef: do 31 oktober 2019, 11:42
OllyNL schreef: wo 30 oktober 2019, 19:28

Dank voor je feedback, zeker niet een gek idee om een keer te testen haha. Woon je enigzins in de buurt van Haarlem?

Waarom doe jij 'm weg? Sparen voor een ripmo af? ;)
Nee, niet echt, ik woon in Tessenderlo, niet ver van Beringen waar je op de terril de potentie van de bike direct kan ervaren :D

Ik doe hem weg omdat ik een spitfire als trailbike heb en onlangs een dedicated bike park fiets erbij heb gekocht. 3 bikes is van het goede teveel. En de prime verdient beter dan stil te staan in mijn schuur :-D Hij kan beter een andere biker blij maken
Kijk! Dat is luxe idd, trail en bikepark. Nice.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat je het geduld op kunt brengen om nog niets te kopen. Ik had al lang op die "buy" knop gedrukt. :-D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dice Oldskool schreef: do 31 oktober 2019, 16:23 Dat je het geduld op kunt brengen om nog niets te kopen. Ik had al lang op die "buy" knop gedrukt. :-D
Haha, ja zeker weten! Als het geld er is, topic openen en antwoord zoeken dat bij je vooroordeel past. HOP! Bestellen maar!
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Haha ik heb geen probleem met even wachten. Geduld is een schone zaak. Ben in contact met ibis dealers, en rondje test rijden zou helemaal mooi zijn.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

OllyNL schreef: do 31 oktober 2019, 23:47 Haha ik heb geen probleem met even wachten. Geduld is een schone zaak. Ben in contact met ibis dealers, en rondje test rijden zou helemaal mooi zijn.
Iedere dag die je wacht ben je kwijt en krijg je nooit meer terug.... Stel dat je morgen onder n trein komt, dan heb je voor altijd spijt dat je hem niet eerder gekocht hebt :winkie:

Btw, mijn bike (Banshee Darkside) is ook uit 2015 of zo, en is nog steeds hetzelfde frame als wat nu verkocht wordt.
De Rune is sinds die tijd net geupgrade van V2 naar V3, maar het voordeel van Banshee is sowieso dat je zelf de geometrie aan kunt passen door de dropouts. En geloof me, dat maakt veel verschil ;)
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Mark-V schreef: vr 1 november 2019, 13:33
OllyNL schreef: do 31 oktober 2019, 23:47 Haha ik heb geen probleem met even wachten. Geduld is een schone zaak. Ben in contact met ibis dealers, en rondje test rijden zou helemaal mooi zijn.
Iedere dag die je wacht ben je kwijt en krijg je nooit meer terug.... Stel dat je morgen onder n trein komt, dan heb je voor altijd spijt dat je hem niet eerder gekocht hebt :winkie:

Btw, mijn bike (Banshee Darkside) is ook uit 2015 of zo, en is nog steeds hetzelfde frame als wat nu verkocht wordt.
De Rune is sinds die tijd net geupgrade van V2 naar V3, maar het voordeel van Banshee is sowieso dat je zelf de geometrie aan kunt passen door de dropouts. En geloof me, dat maakt veel verschil ;)
Hahah geen haast. Voordat de bikeparks weer open gaan heb ik nog even. En m'n calibre Bosnutt is prima voor nu.

Banshee blijft interessant hoor. Maar ja, ripmo on my mind. ;)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Dirt Peddler
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 12:58

Zo ik heb dit hele topic doorgespit de afgelopen weken. Wat een bult aan informatie :D Geinig omdat ik eigenlijk met ongeveer dezelfde vraag als Olly zit. Ik wil een fully voor de 'heftigere' trails in Nederland om leuk mee te kunnen spelen (Nijverdal/Hellendoorn, Amerongen, Ardennen nog niet geweest), naar bikepark gebruik (Winterberg, Ferme). De Alpen dit jaar in Nauders gedaan. Echt te gek, maar dat zal vooralsnog niet elke maand gebeuren. Dus als het nodig is dan huur ik wel wat voor het intensere werk. Voor mijn lokale rondjes in de bossen rond Harderwijk heb ik dan aan mijn Cube hardtail voldoende.

Dus ik ben er aardig over uit dat ik een bike wil die meer aan de andere kant van het spectrum, dus complimentair aan mijn hardtail. Maar ben er nog niet uit over welke of wat. Ik zie hier al heel veel moois voor bij komen. En ik heb al een aardig gevoel. Maar toch heb ik nog één vraag aan de hand van bovenstaand verhaal; is die Ripmo AF met 160mm dan niet heel log vergeleken met een 140/150 trail bike? Ik heb een tijdje geleden de Pivot Firebird (160mm zo uit mijn hoofd) gereden in de bossen van Ermelo. Dat was toch wel een log beest vergeleken met de Pivot Trail 29. De omstandigheden zijn op zijn zachts gezegd natuurlijk niet ideaal voor de firebird, je pompt er een hoop energie in maar je krijgt het niet terug, waardoor de Trail29 er sowieso een stuk beter uit komt. Maar zou je dat ook niet met een Ripmo AF hebben door heel Nederland?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik vond deze video, over de verschil in cm’s veerweg, https://youtu.be/ulPviM8Cddw het kijken waard.
Plaats reactie