Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Lars TB schreef: ma 28 oktober 2019, 18:24 Of je pakt toch deze: viewtopic.php?f=20&p=2433489#p2433489

Mooier opgebouwd, scheelt geld. En je kunt het nog eens proberen of het wat is.
Niet gek. Wel een "oud" frame en dus geometrie toch?

Edit: En idd, de Ripmo zit vast in m'n gedachten :p Nx of Slx? ;)
Laatst gewijzigd door OllyNL op di 29 oktober 2019, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

tiewrap schreef: ma 28 oktober 2019, 18:27 Maken wij de SYS aan of doet de ts dat zelf ?
Help deze noob, wat is Sys? Iets van keuze, gemaakt, topic kan dicht? Want ja, in principe wel. Mja wel leuk topic toch? Hahah
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Dice Oldskool schreef: di 29 oktober 2019, 15:51
DaanJ schreef: di 29 oktober 2019, 15:03 Als je één fiets wil en veel in NL fietst, hou het dan gewoon bij het lichtere spectrum van de fully, een leuke moderne trail bike met progressieve geo. Perfect ook voor uitstapjes naar LHR. En dan heb je in bikeparks gewoon iets meer uitdaging :D
Ik ben het wel met DaanJ eens.

TS, je geeft dan wel aan "verslaafd" te zijn aan bikeparks maar in de praktijk ben je er nog maar 1 keer geweest en de toekomst moet dan nog maar gaan uitwijzen hoe vaak je in werkelijkheid de bikeparken gaat bezoeken. Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken maar zo'n dagje op en neer inclusief brandstof, liftpas en inwendige mens dat gaat er wel inhakken als je dat om de paar weken gaat doen. En dan komt de vakantie ook nog.

Kijkend naar mijzelf en voor zover ik kan inschatten fietsen we ongeveer in hetzelfde straatje. Niet qua lichaamsbouw en conditie maar wel qua fiets. Ik heb nu een lichte trailbike met een 140mm vork erin. Voor Nederland absoluut geen overkill en voor mijn buitenland tripjes en die paar keer dat ik een Flowtrail of Freeride rijd ook absoluut geen underkill. Mijn volgende bike zal iets meer richting trail gaan maar nog steeds wel aan de lichtere kant van het spectrum zoals DaanJ mooi omschrijft.


Ben zeer benieuwd naar je uiteindelijke keuze van je luxeprobleem. :-q
Hahah ik begrijp het punt van Daan en van jou ook wel. Ik ben idd nog maar één keer geweest, maar ik ben serieus voornemens om volgend jaar veel vaker te gaan, want wat is het heerlijk. Ja het kan wel wat gaan kosten, maar voor de rest geef ik relatief weinig uit, dus kan dat rechtvaardigen. Ik weet alleen zeker dat met die 140 mm van jou, ik wsl niet lekker naar beneden gekomen was in Winterberg op het downhill parcours, en ik wil wel een fiets die dat echt kan. (en ja, dat ligt ook aan m'n skills) Die ripmo kan dat zeker wel, en ja, zal overkill zijn in NL, maar ik neem aan alsnog leuk om op te fietsen. Plak daar een setje snelle wielen/banden bij voor NL, en dan ook dat goed te doen neem ik aan. Mocht dat uiteindelijk toch gaan irriteren, komt er een 2e hands hardtail/xc bak bij voor NL. Prima.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 oktober 2019, 16:06
Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 23:09

Ik doe precies met mijn fiets wat TS ook van plan is. Dus op het moment dat je zegt dat het dom is, voel ik me ook aangesproken.


Op de dikste downhill-lijnen na rijd ik in een bikepark alles met mijn 140/160 mm bike en zit regelmatig jongens op een veel dikkere fiets op te jagen op die lijnen. In Finale-achtig terrein zit er wel eens een stukje terrein waar mijn techniek niet toereikend is, maar heb ik geen seconde het idee dat het aan mijn fiets gelegen had.
En de rest van het jaar rijd ik er mee in NL, heb de grootste lol en ben niet eens heel erg langzaam.


Het is vooral dom om zo een fiets af te kraken als je er geen ervaring mee hebt.


Ja, in een bikepark is een dikkere fiets geschikter, maar TS wil ook nog trails buiten de parken rijden. En ook in NL moet er gefietst worden. 1 fiets. 1 f*cking fiets. Wat is er zo moeilijk?
Misschien (understatement) is het ook wel dom om er vanuit te gaan dat je precies weet wat iedereen wil, namelijk precies hetzelfde als jij.
Ik ben niet tegen de dikke fiets, ik ben alleen niet voor het compromis, welke kant op dan ook. Dus gewoon een lekkere XC fiets voor thuis erbij.
Met de winter in aantocht spaar je dan ook nog de kostbare slijtage aan je trail/enduro/bikepark fiets.

Dus wat Daan zegt.
(Nee, het hoeft niet meteen een starre singlespeed te zijn)

Mijn betoog en mijn commentaar op Cheeta zn berekening waren ook bedoeld om TS nog eens ff na te laten denken.
Iedereen wil ieder weekend naar de Ardennen of naar het bikepark.
Toch is het altijd lastig daadwerkelijk een groepje rijders bij elkaar te krijgen, zelfs op dit forum.
Het zal wel tevergeefs zijn, maar we spreken elkaar over een paar jaar nog wel eens :bier:
En dank voor je feedback, want ja, ik ben er daardoor ook over aan het nadenken. Ik weet ook dat de echte compromis fiets niet bestaat. Neemt niet weg dat ik sowieso een fiets wil hebben die winterberg en andere bikeparks aan kan, en ook LHR etc. Want dat zijn de fiets momenten die ik veel belangrijker vind, dan een rondje schoorl etc. (ook leuk, maar toch) Dus vandaar bijvoorbeeld een Ripmo AF, want ben je het niet met mij eens dat die uitermate geschikt is voor bikeparks, en zelfs de downhill stukken daarvan kan hebben, al moet dat wellicht iets voorzichtiger? En mocht het dus idd gaan irriteren in NL, (zelfs met andere set wielen) dan komt er maar een xc fiets bij op termijn, want uiteraard heb ik daar hier veel meer aan, dat snap ik.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

corex schreef: di 29 oktober 2019, 17:27 Of zoiets viewtopic.php?f=20&t=143833

Minder sexy als zo'n IBIS. kosten technisch wel prima.

OllyNL :Succes met je keuze en neem je tijd.
Specialized is zeker ook sexy!

En ja thanks, doe ik :)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20
Lars TB schreef: ma 28 oktober 2019, 18:24 Of je pakt toch deze: viewtopic.php?f=20&p=2433489#p2433489

Mooier opgebouwd, scheelt geld. En je kunt het nog eens proberen of het wat is.
Niet gek. Wel een "oud" frame en dus geometrie toch?
Het iets oudere frame, maar dezelfde geometrie als de huidige, dus zeker een optie wat maatvoering en rijeigenschappen betreft. En gezien de afmontage ook helemaal af voor pakweg de helft van het geld van een nieuwe. Kun je het in ieder geval een jaar ontdekken en daarna voor een carbon Ripmo gaan :winkie:
OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20 Edit: En idd, de Ripmo zit vast in m'n gedachten :p Nx of Slx? ;)
SLX.


Hoewel ik even niet zie waar het prijsverschil echt vandaan komt... . NX kopen en langzaam upgraden is waarschijnlijk beter... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20
Lars TB schreef: ma 28 oktober 2019, 18:24 Of je pakt toch deze: viewtopic.php?f=20&p=2433489#p2433489

Mooier opgebouwd, scheelt geld. En je kunt het nog eens proberen of het wat is.
Niet gek. Wel een "oud" frame en dus geometrie toch?

Edit: En idd, de Ripmo zit vast in m'n gedachten :p Nx of Slx? ;)
Aangezien het mijn Banshee prime die te koop staat is waar het over gaat wil ik wel effe reageren :) . Banshee doet niet echt aan elk jaar een nieuwe geo. Het klopt dat dit frame ouder is, maar het is nog steeds V2 van het frame. Uit mijn hoofd zijn de verschillen met het frame dat ze nu aanbieden, zitbuis nog wat korter dan bij de mijne en nu in interne maat 31,6 ipv 30,9. Ik heb nog de oude stijl flipchips. De balhoofdhoek is mss 0,5 graden scherper en de reach zal daardoor enkele mm's korter zijn, uit mijn hoofd is de reach op de mijne 475mm, maar dat kan je best eens verifiëren in de geo tabel, die staan zeker nog wel ergens online. Banshee waren bij de snelle in nieuwe stijl geo, wat maakt dat hun frames nog niet echt verouderd zijn.
Nu als ik even de geo van de ripmo af erbij neem zijn er zeker verschillen en is de ripmo wat moderner/extremer. Of je dit op de trails merkt is aan jou om uit te maken. Je mag de mijne altijd komen proef rijden als je interesse erin hebt.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Hey Olly,

Heb je al eens naar een Ibis Ripmo gekeken?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik zou eens naar een Ripmo gaan kijken, er is er één met een aluminium frame, de Ripmo AF. Misschien is dat iets?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn brein leest telkens Ripmo As Fuck.

:roll: :-D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Je bent niet de enige.

Bedankt Jordie.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dice Oldskool schreef: wo 30 oktober 2019, 15:46 Mijn brein leest telkens Ripmo As Fuck.

:roll: :-D
Valt me nog mee dat jouw brein niet Ripmo Ass Fucked leest :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef: wo 30 oktober 2019, 16:01
Dice Oldskool schreef: wo 30 oktober 2019, 15:46 Mijn brein leest telkens Ripmo As Fuck.

:roll: :-D
Valt me nog mee dat jouw brein niet Ripmo Ass Fucked leest :bier:
Vanaf nu dus wel. :-D
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Weet niet of je deze al voorbij hebt zien komen, maar kwa geo/specs/prijs redelijk wat je zoekt denk ik:

https://www.wiggle.nl/nukeproof-mega-27 ... bike-2019/
http://nukeproof.com/wp-content/themes/ ... k-Bike.pdf

Recencies zijn ook wel goed wat ik zo her en der lees.
En: Sam Hill heeft er al 3x de EWS mee gewonnen :D
Ride a bike!
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Lars TB schreef: di 29 oktober 2019, 22:48
OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20

Niet gek. Wel een "oud" frame en dus geometrie toch?
Het iets oudere frame, maar dezelfde geometrie als de huidige, dus zeker een optie wat maatvoering en rijeigenschappen betreft. En gezien de afmontage ook helemaal af voor pakweg de helft van het geld van een nieuwe. Kun je het in ieder geval een jaar ontdekken en daarna voor een carbon Ripmo gaan :winkie:
OllyNL schreef: di 29 oktober 2019, 20:20 Edit: En idd, de Ripmo zit vast in m'n gedachten :p Nx of Slx? ;)
SLX.


Hoewel ik even niet zie waar het prijsverschil echt vandaan komt... . NX kopen en langzaam upgraden is waarschijnlijk beter... .
Dropper post en remmen voornamelijk denk ik. Mja if it works it works toch?
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Plaats reactie