1e mtb voor mijn vrouw

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Idske schreef: zo 20 oktober 2019, 18:54 27.5 is geen optie helaas. De deal is mooi idd maar niet echt toekomst bestendig :)
En waarom niet volgens jou?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als het specifiek om een bepaald merk gaat kun je vaak een dealerlijst op de website vinden:

https://www.orbea.com/nl-en/dealers/?country=NL

En kleurtjes, niks zo subjectief als dat hè. Ik ben zelf wel uitgekeken op zwart, maar gezien wat ik zoal rond zie rijden in het bos en op de weg geldt dat bij lange na niet voor iedereen :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 21 oktober 2019, 13:32
Idske schreef: zo 20 oktober 2019, 18:54 27.5 is geen optie helaas. De deal is mooi idd maar niet echt toekomst bestendig :)
En waarom niet volgens jou?
Laat ik het anders zeggen. Qua marathon/XC, wat ik (en straks wij) voornamelijk doe is 27,5 toch wel passe. Qua freeride zal er best nog een markt voor zijn maar das niet de mijne.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

kermit schreef: ma 21 oktober 2019, 13:32 Als het specifiek om een bepaald merk gaat kun je vaak een dealerlijst op de website vinden:

https://www.orbea.com/nl-en/dealers/?country=NL

En kleurtjes, niks zo subjectief als dat hè. Ik ben zelf wel uitgekeken op zwart, maar gezien wat ik zoal rond zie rijden in het bos en op de weg geldt dat bij lange na niet voor iedereen :D
Dealerlijst had ik gezien maar rondom Amersfoort kan ik online niet echt vinden of ze ook mtbs hebben staan. Nu mailtje gestuurd naar de mechanieker.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Idske schreef: ma 21 oktober 2019, 13:48
Dice Oldskool schreef: ma 21 oktober 2019, 13:32

En waarom niet volgens jou?
Laat ik het anders zeggen. Qua marathon/XC, wat ik (en straks wij) voornamelijk doe is 27,5 toch wel passe. Qua freeride zal er best nog een markt voor zijn maar das niet de mijne.
Als je vrouw beta is, zoals ms TSTM, dan gaat ze rekenen en komt tot de conclusie dat 29" beter is.
Liever nog 36", maar dat combineert lastig met een S of M frame...

Let naast de kleur toch wel op de techniek, want als de fiets niet lekker werkt, dan is het plezier snel verdwenen.
Koop iets dat gelijkwaardig (of beter) is dan jouw spul.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Idske schreef: ma 21 oktober 2019, 13:48 ...Qua marathon/XC, wat ik (en straks wij) voornamelijk doe...
Oké, langzaam komt er iets meer info vrij.

Voor dat segment zit je met de gekozen fietsen wel goed.

Echter, je hebt het ook over een gebrek aan vertrouwen en dan zijn die wedstrijdgerichte bikes niet de eerste keuze om extra vertrouwen of controle te geven. Vering is minder vergevingsgezind, zithouding zorgt voor minder controle en dus minder vertrouwen.

Kijk - zoals eerder genoemd - ook even naar een Scott Spark of een Trek Top Fuel. 120 mm veerweg, maar wel met een zeer sportief karakter en stukken meer controle. In veel gevallen vaak sneller!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Klopt. Ben nu ook meer aan het kijken in het 120mm segment. Wederom is de Orbea dan best een goede keus (H20/30) aangezien die qua prijs/kwaliteit er wel bovenuit steekt. Denk dus dat dat hem wel gaat worden. Nu moet ze er nog even goed op zitten anders gaan we weer verder zoeken haha :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Plaats reactie