Aankoopadvies Fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik denk dat het goedkoper is om het duurste model aan te schaffen ipv goedkoper model en later te gaan upgraden.

Bijvoorbeeld de Canyon Lux CF SLX 2019 model is volledig XX1 afgemonteerd en heeft Reynolds carbon wielen twv $ 2000.-
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

worstkaas schreef: ma 4 november 2019, 17:58 Ik denk dat het goedkoper is om het duurste model aan te schaffen ipv goedkoper model en later te gaan upgraden.

Bijvoorbeeld de Canyon Lux CF SLX 2019 model is volledig XX1 afgemonteerd en heeft Reynolds carbon wielen twv $ 2000.-
Het is maar net of je die meerprijs wil investeren in zo'n overschatte wielset.
Er zijn hier op het forum een aantal leden die minstens net zo bedreven zijn in het bouwen van een wielset als bijv een arntwheels. En dan ben je toch weer wat voordeliger uit.
Maar ieder zijn ding natuurlijk :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

2e hands durf ik niet aan, de superfly had ik ook 2e hands, een 29er. De XT groep moest binnen een half jaar vervangen worden, dat was wel een tegenvaller.

Ik lees veel goeds over de Orbea, die ga ik bij kokkiebikes maar eens aan de tand voelen.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Olieboer schreef: ma 4 november 2019, 18:56 2e hands durf ik niet aan, de superfly had ik ook 2e hands, een 29er. De XT groep moest binnen een half jaar vervangen worden, dat was wel een tegenvaller.

Ik lees veel goeds over de Orbea, die ga ik bij kokkiebikes maar eens aan de tand voelen.
Wanneer je iemand meeneemt die er verstand van heeft kun je best de tweedehands markt afstruinen hoor. Niet iedere verkoper probeert je een poot uit te draaien :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

worstkaas schreef: ma 4 november 2019, 17:58 Ik denk dat het goedkoper is om het duurste model aan te schaffen ipv goedkoper model en later te gaan upgraden.

Bijvoorbeeld de Canyon Lux CF SLX 2019 model is volledig XX1 afgemonteerd en heeft Reynolds carbon wielen twv $ 2000.-
Je hoeft toch niet te upgraden?
Plaats reactie