Reign 29 dilemma

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: za 16 november 2019, 18:39 A: Die rechtere bovenbuis van de Pro oogt net ff iets mooier dan de gebogen buis van de alu modellen.
Dat.

Gewoon carbon dus.


En ik neem aan dat er wel een spuiter te vinden is die nog wat mooiers te produceren weet dan die te mode gevoelige kleur van jouw keuze... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Jamis Diablo schreef: za 16 november 2019, 22:50 Troost je met de gedschte dat je wel in de omgeving zit waar de fiets voor bedoeld is.
Dit in tegenstelling tot jouw Nederlandse middelbare evenknie die met dezelfde fiets in lycra op zondagochtend de toerrit van Schubbekutteveen rijdt.
:lol:
Lars TB schreef: za 16 november 2019, 23:01 En ik neem aan dat er wel een spuiter te vinden is die nog wat mooiers te produceren weet dan die te mode gevoelige kleur van jouw keuze... :bier:
Ha, op modegevoeligheid heeft nog nooit iemand mij kunnen betrappen. Ik vind 'm gewoon heel erg mooi, zeg nou zelf :kiss:

Afbeelding

Maar goed dat zwart-grijs is toch ook wel sjiek. Niks overspuiten.
Afbeelding


Tsja ik denk dat we er wel uit zijn. Maandag maar eens een mailtje richting Giant om prijs en voorraad te bevestigen. Weet al dat de Pro 1 waarschijnlijk begin 2020 gaat worden, als het even meezit half januari rond mijn verjaardag. En dan hoor ik dus ook bij die club....

Hoe snel het kan gaan. Ik heb nog niet besloten om voor een carbon frame te gaan en overweeg nu al om zo'n RideWrap beschermfolie op maat te gaan laten aanbrengen op het frame. Daar heb ik nog niet zo lang geleden mensen om uitgelachen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat was 2003 tot 2008.
Toen was de garantie voorbij.
Met die fiets (of.moet ik zeggen met die vijf...) heb ik heel veel goede momenten meegemaakt, ik reed toen als een jonge god. Marathons in buitenland, Alpen, Ardennen, Sauerland en Vogezen.
Heel veel kms, daar kom ik nu niet meer aan.
Maar dus ook veel pech.
Maar ook prima garantie meegemaakt.
Koerier kwam een nieuwe demper brengen, zodat ik diezelfde dag nog kon vertrekken om deel te nemen aan de mararhon vd Roc d Azur. :-q
Dit soort ellende is zeldzaam geworden bij Giant, dus ik zou het wel aandurven, een nieuwe alu Giant.
Maar ik zou kiezen voor de carbon.
Heb er wel iets mee.
Zo als bij meer dingen is het alles of niets, staal of carbon. Alu valt bij mij een beetje in een grijs gebied.
Hoewel ik ook regelmatig op mn alu fietsje rij. Maar als materiaal maakt het mij niet warm of koud.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef: zo 17 november 2019, 00:09 Hoe snel het kan gaan. Ik heb nog niet besloten om voor een carbon frame te gaan en overweeg nu al om zo'n RideWrap beschermfolie op maat te gaan laten aanbrengen op het frame. Daar heb ik nog niet zo lang geleden mensen om uitgelachen!
Ach, er zijn ergere dingen. 29" wielen bijvoorbeeld... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Koop gewoon beide fietsen, zet de beste onderdelen op het alu frame, bouw het carbon frame op met de rest en als complete fiets verkopen. Dan is verkopen makkelijker en heb je het alu frame.

Al vind ik het carbon frame ook mooier.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: zo 17 november 2019, 12:10 Ach, er zijn ergere dingen. 29" wielen bijvoorbeeld... .
Ha ja "clown wheels" werden die hier tot voor kort nog genoemd :roll:

Ik zal eerlijk toegeven, die grote wielen maken de ruige steile trails hier gewoon makkelijker, en dat vind ik helemaal prima. Ik kan alle hulp gebruiken. Ik vond ze alleen nooit lekker sturen, maar bij de huidige generatie enduro-achtige 29ers is de geometrie nu eindelijk ook op orde en het stuurt eigenlijk minstens zo lekker en leuk als mijn 27.5. En hij klimt én daalt beter.
bartsince1975 schreef: zo 17 november 2019, 13:55 Koop gewoon beide fietsen, zet de beste onderdelen op het alu frame, bouw het carbon frame op met de rest en als complete fiets verkopen. Dan is verkopen makkelijker en heb je het alu frame.

Al vind ik het carbon frame ook mooier.
Zou ook nog kunnen inderdaad. Maar ik denk dat het gewoon het carbon frame gaat worden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef: zo 17 november 2019, 18:20 Zou ook nog kunnen inderdaad. Maar ik denk dat het gewoon het carbon frame gaat worden.
Goede reden om meer producttesten te doen! (Ik vind het wat stil op de website, eerlijk gezegd...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: zo 17 november 2019, 18:25 Goede reden om meer producttesten te doen! (Ik vind het wat stil op de website, eerlijk gezegd...)
Het wachten is op de uitontwikkeling van de kloontechnologie zodat ik een tweede Niels kan laten werken om de huur te betalen en ik zelf dat soort leuke dingen fulltime kan doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bartsince1975 schreef: zo 17 november 2019, 13:55 Koop gewoon beide fietsen, zet de beste onderdelen op het alu frame, bouw het carbon frame op met de rest en als complete fiets verkopen. Dan is verkopen makkelijker en heb je het alu frame.

Al vind ik het carbon frame ook mooier.
Dan kan je toch beter de carbon kopen, die meteen upgraden en de ongebruikte parts verkopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 17 november 2019, 19:10
bartsince1975 schreef: zo 17 november 2019, 13:55 Koop gewoon beide fietsen, zet de beste onderdelen op het alu frame, bouw het carbon frame op met de rest en als complete fiets verkopen. Dan is verkopen makkelijker en heb je het alu frame.

Al vind ik het carbon frame ook mooier.
Dan kan je toch beter de carbon kopen, die meteen upgraden en de ongebruikte parts verkopen.
Lees de startpost. Het ging er in eerste instantie om dat ik het alu frame wilde met de build van het carbon frame. Dus wat bartsince1975 voorstelt is op zich geen raar idee.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat heb ik gelezen en dat snap ik, maar inmiddels overweeg je toch de carbon.
Als er dan nog iets te wensen overblijft kan je mi beter wat parts upgraden en verkopen.
Het alu carbon omwisselplan vraagt een flinke investering die je nooit budget neutraal kunt doen, mogelijk zelfs met flink verlies.
Dus ipv verliezen op die ombouw kan je beter je carbon opleuken op de plaatsen waar nog iets te wensen overblijft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Duidelijk. En dat wordt inderdaad de strategie. Hoewel er in eerste instantie weinig aan veranderd zal worden denk ik. In ieder geval de dropper want er zit een nieuwe van Bikeyoke in de testpijplijn.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Carbon Pro 1 is besteld. De midlifecrisis is begonnen!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Spannend! Gaat een mooie worden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie