Canyon neuron cf 8.0

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, want weet niet welke stap ik moet nemen!

Ik ben een redelijke recreatieve mtb’er.

Althans een jaar of 6 gelden begonnen op een giant talon 1. 2 seizoenen gefietst en toen en beetje verzaakt, omdat mijn fiets maat niet meer kon en ik niet graag alleen ging.
Nu een maat besmet met het mtben en mijn talon goed ingeruild op een cube reaction c:62 en nu ga ik meestal met mijn kameraad rondje Helmond/bakel of Meijel/ neerkant single tracks. Maar voor het “leukere” werk Windraak/Sittard of verder naar Zuid-Limburg. En we zijn ook niet vies van een toertocht. We zijn van plan 1 x per maand naar Ardennen/hoifaize ofzo te gaan.

Nu wil ik eigenlijk overstappen naar een fully. En is mijn oog gevallen op de canyon neuron cf 8.0 https://www.canyon.com/nl-nl/neuron-cf- ... 06104.html. Ik weet dat dit het instap model is, maar lees er best goede dingen over op internet.
Nu is mijn vraag is dit een fijne “allrounder” voor singel tracks in de buurt en het leukere werk in het zuiden/België?? Of wat raden jullie aan. ik wil Max €2500/€3000 bijleggen op mijn 1 jaar oude reaction.

Ik ben trouwens 185m en 90kg binnenbeen lengte 85cm.

Hoop dat jullie me kunnen helpen😀😀

Groeten mark!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu is carbon helaas alleen een dure toevoeging aan deze fiets, enig voordeel ga jij er niet van hebben. Maar verder een uitstekende keuze :-q

(ik kan er nog wel 1.000 woorden tegenaan gooien, maar voor wat jij er mee gaat doen en hoe je jezelf beschrijft is het gewoon een perfecte fiets)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Lars TB schreef: vr 22 november 2019, 23:24 Nu is carbon helaas alleen een dure toevoeging aan deze fiets, enig voordeel ga jij er niet van hebben. Maar verder een uitstekende keuze :-q

(ik kan er nog wel 1.000 woorden tegenaan gooien, maar voor wat jij er mee gaat doen en hoe je jezelf beschrijft is het gewoon een perfecte fiets)
Thanks voor de reactie!!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Normaliter ben ik niet zo van m`n eigen fiets promoten maar als alternatief kan je deze ook eens bekijken: https://www.propain-bikes.com/en/bikes/hugene/ Is wel iets duurder maar binnen je budget en het is een rasechte do-it-all met een appetite voor singletracks (met een 140mm vork). Lijkt me voor jou gebruik een zeer geschikte fiets.

Niet dat de Neuron geen goede fiets is (was destijds ook een kandidaat, heb op een alu versie proefgereden) deze voelt wat levendiger en klimt net iets beter.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben 3cm langer en 3kg zwaarder (dat zijn dus zware centimeters :lol: ) en heb de CF9.0 in XL gereden en vond dat een hele fijne fiets.
Mijn vriendin rijd op een Spectral met wat lichtere banden en doet daar ook alles mee van rondje hollandse duinen tot Alpe en Bikeparks in Duitsland Wales.
Ik denk dat als je nadruk ligt op touren en evt gemiddelde (klim) snelheid de neuron de betere fiets is, ligt de nadruk op spelen en naar benee dan zou ik ook naar een Spectral kijken.

Vanmiddag hebben we Rondje bij Hoge Vuursche gedaan en ondanks dat je de vering daar echt niet nodig hebt, er daar ook heerlijk mee gereden.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

TenZNL schreef: za 23 november 2019, 18:31 Normaliter ben ik niet zo van m`n eigen fiets promoten maar als alternatief kan je deze ook eens bekijken: https://www.propain-bikes.com/en/bikes/hugene/ Is wel iets duurder maar binnen je budget en het is een rasechte do-it-all met een appetite voor singletracks (met een 140mm vork). Lijkt me voor jou gebruik een zeer geschikte fiets.

Niet dat de Neuron geen goede fiets is (was destijds ook een kandidaat, heb op een alu versie proefgereden) deze voelt wat levendiger en klimt net iets beter.
Thanks!!
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Jurf schreef: za 23 november 2019, 18:40 Ik ben 3cm langer en 3kg zwaarder (dat zijn dus zware centimeters :lol: ) en heb de CF9.0 in XL gereden en vond dat een hele fijne fiets.
Mijn vriendin rijd op een Spectral met wat lichtere banden en doet daar ook alles mee van rondje hollandse duinen tot Alpe en Bikeparks in Duitsland Wales.
Ik denk dat als je nadruk ligt op touren en evt gemiddelde (klim) snelheid de neuron de betere fiets is, ligt de nadruk op spelen en naar benee dan zou ik ook naar een Spectral kijken.

Vanmiddag hebben we Rondje bij Hoge Vuursche gedaan en ondanks dat je de vering daar echt niet nodig hebt, er daar ook heerlijk mee gereden.
Thanks!!
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Met jouw beschrijving lijkt me een neuron de goede fiets. ik zou zeggen: neem alle reacties die nog gaan komen met de gedachte dat dit de mening van een ander is. Ik weet dat verschillende reacties je kunnen laten twijfelen. In ieder geval is deze neuron 8.0 voor je goed.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Shredwithcare schreef: za 23 november 2019, 21:10 In ieder geval is deze neuron 8.0 voor je goed.
Ik zou ernstig twijfelen aan deze mening!


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Laat je niet gek maken door @Lars :winkie: .
1,85m, thuisgebied oostelijk Brabant, met uitstapjes naar Zuid L, Houffa, bij het door jou genoemde budget: gaat pri-ma met een Neuron!
Ik doe dat hier, Zuid L, Voerstreek, Luik eo, overigens allemaal met een 110mm Lux, en veel maten van me gewoon op een hardtail.
Met die 130mm Neuron kom je dus meer dan ruim uit. Top afgemonteerd en nog relatief licht ook, voor die prijs.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Shredwithcare schreef: za 23 november 2019, 21:10 Met jouw beschrijving lijkt me een neuron de goede fiets. ik zou zeggen: neem alle reacties die nog gaan komen met de gedachte dat dit de mening van een ander is. Ik weet dat verschillende reacties je kunnen laten twijfelen. In ieder geval is deze neuron 8.0 voor je goed.
Thanks
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Lars TB schreef: za 23 november 2019, 21:58
Shredwithcare schreef: za 23 november 2019, 21:10 In ieder geval is deze neuron 8.0 voor je goed.
Ik zou ernstig twijfelen aan deze mening!


:bier:
😊
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

aurelius schreef: za 23 november 2019, 22:53 Laat je niet gek maken door @Lars :winkie: .
1,85m, thuisgebied oostelijk Brabant, met uitstapjes naar Zuid L, Houffa, bij het door jou genoemde budget: gaat pri-ma met een Neuron!
Ik doe dat hier, Zuid L, Voerstreek, Luik eo, overigens allemaal met een 110mm Lux, en veel maten van me gewoon op een hardtail.
Met die 130mm Neuron kom je dus meer dan ruim uit. Top afgemonteerd en nog relatief licht ook, voor die prijs.
Thanks!!
Mark1984!!!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 19 november 2019, 21:24

Dank allemaal,

Ik denk dan dat het de neuron gaat worden. Alleen twijfel ik er over of dat ik er wel of geen remote lockout op maak. Is deze erop te maken? Of zit dat tussen de oren dat ik denk dat die erop moet en gewoon zo fietsen.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Een remote voor de voorvork bedoel je?

In mijn optiek heb je die (lockout) alleen nodig voor de eventuele asfalt gedeeltes van en naar de route toe. Op de route zelf laat ik de vork altijd gewoon in de open stand staan.
Ik heb meerdere fietsen maar daarvan is er geen een uitgerust met een remote op de vork. Zelfs op die eerder genoemde gedeeltes vergeet ik het vaak zelfs om de vork te locken.
Wanneer je standaard met de auto naar de routes rijdt zijn asfalt gedeeltes in 98% van de gevallen niet eens van toepassing.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie