HT trailbike “light”

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Dit was de oorspronkelijk set up met stem van 60mm en flat bar, zelf heb ik deze later vervangen voor een 75mm stem.
Nu zit de 60mm er weer op icm een renhal 20mm riser, zal weekend eens een nieuwe foto maken.

Afbeelding

Afbeelding
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

funride schreef: vr 29 november 2019, 15:41 ...
Ik ben meer op zoek naar een bike die op vlakke bochten rondjes zoal LV/HV speel rijd en "snappy" aanvoelt.
Eigenlijk een BMX met grote wielen :lol: :lol:

Wat ik wel nog kan doen is om bij mijn huidige bike de spacer boven de stem er onder plaatsen zodat hij voor wat omhoog gaat, of anders mijn flatbar vervangen voor een riser.
Op wat voor manier verandert dit de rijeigenschappen?
Hmm een BMX met grote wielen? Laat P.K. Ripper nou zoiets in de catalogus hebben staan...
Afbeelding

Kijk anders nog eens op de site van P.K. Ripper: http://www.sebmx.com/bikes/cat/retro-series
Bij de retro series staan ook andere formaat fietsen.

En ik heb niet het hele topic doorgelezen, misschien mijn fout, maar kwam op het idee door je uitspraak over een bmx met grote wielen... en met een 26" fatbike bmx leek me dat aardig in de buurt te komen..
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

JAAAAH! die monster quad 29+

Afbeelding
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maverick76 "korter pennetje en knallen"

Funride "korter is geen optie ik had al een XL frame moeten rijden ipv L"

Funride ". korter pennetje gemonteerd en nu voelt hij lekker speels en snappy"

Maverick "zucht" :-p
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

maverick76 schreef: do 2 januari 2020, 12:55 Maverick76 "korter pennetje en knallen"

Funride "korter is geen optie ik had al een XL frame moeten rijden ipv L"

Funride ". korter pennetje gemonteerd en nu voelt hij lekker speels en snappy"

Maverick "zucht" :-p
Wat nog niet wil zeggen ideaal ;) frame en reach is nog steeds aan de korte kant voor mijn 193cm

Maar voorlopig gaat hij toch weer een tijdje de berging in. Door een blessure gedwongen voorlopig even op mijn fully te rijden.
Ook geen straf alleen gaat alles zo log en traag voor mijn gevoel en afdalingen zijn stuk saaier.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Herkenbaar. Ik heb me enkele keren laten verlijden tot de aankoop maar ik heb het gevoel alsof die vering de levensenergie uit me trekt en soms zelfs de levenslust.

Hoepelijk weer snel blessure vrij voor je.

En het is inderdaad altijd compromissen sluiten een speelse hardtail zal nooit zo snel zijn als een xc racer.

Zelf heb ik voor mijzelf de juiste middenweg gevonden met 120mm vork. Dropper en plus banden maar wel een carbon frame en lichte wielset dus rond de 11 kg.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie