Die Chameleon zou ook bij mij in een top4 zitten (#4).
Ook denk ik nog aan een Honzo of een DV9 om mijn #3 en #2 te benoemen.
En als het echt exclusief moet zijn een titanium Nordest Britango maar nu kijk ik echt teveel naar mijn wensen
(het is dat dat ik een jaar geleden deze keuze nog niet had en daarom voor een Bardino ben gegaan, maar hier in NL is die een beetje overkill ja)
HT trailbike “light”
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Best een leuke fiets
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
weer wat geleerd, wat ik zoek heeft tegenwoordig ook een naam "downcountry" bikes.
ik heb een beetje wat geo's onder elkaar gezet en kom natuurlijk weer bij de duurste modellen uit
frames die het beste bij mijn wensen passen zijn:
- Santa cruz chameleon
- Trek Stache
- Nordest Britango TR
- Honzo CR
- Sonder signal TI (130mm)
Goedkoper opties die nog redelijk in de buurt komen zijn:
- One one scandal (hoge BB)
- Dartmoor primal (130mm)
- Ragley big wig (130mm)
- NS eccentric lite ( niet als los frame verkrijgbaar)
ik heb een beetje wat geo's onder elkaar gezet en kom natuurlijk weer bij de duurste modellen uit
frames die het beste bij mijn wensen passen zijn:
- Santa cruz chameleon
- Trek Stache
- Nordest Britango TR
- Honzo CR
- Sonder signal TI (130mm)
Goedkoper opties die nog redelijk in de buurt komen zijn:
- One one scandal (hoge BB)
- Dartmoor primal (130mm)
- Ragley big wig (130mm)
- NS eccentric lite ( niet als los frame verkrijgbaar)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dat downcountry is ook een eigen leven gaan leiden hoor - ooit begonnen als een geintje van een van die Mikes van Pinkbike en nu is het een categorie op zich
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7362
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
De naam is door Mike Levy verzonnen maar zoals hij zelf daarbij ook al schreef "clever people have been piecing together such things on their own for many years" en dan kun je rustig 20 jaar teruggaan...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Je moet niet denken maar doen
Probeer het eens, je weet maar nooit!
En verder kun je bij Suravida natuurlijk alles op maat krijgen voor een prijs die overeen komt met je duurdere keuzes. Heb ik ook gedaan en werkt perfect!
Verder hier al het 1 en ander aan verstandige opmerkingen gelezen: niet te korte achterkant, meer veerweg voor.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
De goedkoopste optie is een Primal kopen en je vork op 130mm zetten.
Vind je het niks dan verkoop je het frame weer en heb je hooguit 50-75 verlies.
Ik heb er één gehad, niet overdreven slack, lekker wendbaar, goed op het achterwiel te krijgen.
Vind je het niks dan verkoop je het frame weer en heb je hooguit 50-75 verlies.
Ik heb er één gehad, niet overdreven slack, lekker wendbaar, goed op het achterwiel te krijgen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
met dat niet te kort ben ik het wel eens, maar meer veerweg is geen optie.
heb nu twee trail bikes, een met meer veerweg (140) en een met minder (120)
Uiteindelijk heb ik het meeste lol op de 120 HT, wat niet wil zeggen dat ik hier harder mee ga.
Met mijn 140mm fully ben ik stuk sneller in de afdalingen maar zo voelt het niet.
9/10 keer pak ik toch mijn 120mm als ik ga rijden, die ene keer dat mijn 140mm fully (spectral) mee gaat is vooral omdat ik het zonde vind dat hij onder een laag stof staat in de schuur.
Daarnaast is het de bedoeling dat "alles" van mijn HT over gaat op het nieuwe frame en daar zit nou eenmaal een RS Reba120mm in
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Nah.... ik las laatst hier ergens de prijs voor zo'n frame en dat is bijna het dubbele van een alu Chameleon.
Je praat over een meerprijs van 600 euro, daar zou ik eerder een dikke (letterlijk) vork van kopen.. Of mis ik iets?
Zo'n Chameleon is trouwens niet letterlijk 'light'. Het frame weegt zo'n 2550gr. met steekas en lagers. Maar dan kun je wel mooi singlespeed rijden
Het is hier geen ponykamp!
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, al wil ik voor Funride best een leuke prijs maken.
Maar custom staal uit NL voor de prijs van Taiwanese confectie gaat hem natuurlijk niet worden. Overigens weegt mijn stalen HT met sliding dropouts (zonder steekas en lagers welliswaar) 2.3 kg.
Mocht Funride nog eens een rondje Zeist of HV/LV willen doen dan hoor ik het wel.
Maar custom staal uit NL voor de prijs van Taiwanese confectie gaat hem natuurlijk niet worden. Overigens weegt mijn stalen HT met sliding dropouts (zonder steekas en lagers welliswaar) 2.3 kg.
Mocht Funride nog eens een rondje Zeist of HV/LV willen doen dan hoor ik het wel.
- Qprs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen
Ik gaf je een perfecte voorzet Suravida: natuurlijk mis ik iets als ik zelf nog geen Project12 fiets heb
Niets mis met je prijzen overigens hè, integendeel
En 2300gr. is mooi voor een stevige stalen hardtail. Ik heb er gehad die bijna 3kg. aantikte op de weegschaal.
Niets mis met je prijzen overigens hè, integendeel
En 2300gr. is mooi voor een stevige stalen hardtail. Ik heb er gehad die bijna 3kg. aantikte op de weegschaal.
Het is hier geen ponykamp!
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ah ok, ik ben niet zo goed in subtiele voorzetten. Maar uiteindelijk mist iedereen hier (op 5 man na) natuurlijk een project12. Daarom leen ik ze ook zo graag uit, dat mensen een beetje weten wat ze missen. (Dus ik hoor het wel als je een keer vrijblijvend een rondje wil op 1 van mijn fietsen. )Qprs schreef: ↑ma 25 november 2019, 19:22 Ik gaf je een perfecte voorzet Suravida: natuurlijk mis ik iets als ik zelf nog geen Project12 fiets heb
Niets mis met je prijzen overigens hè, integendeel
En 2300gr. is mooi voor een stevige stalen hardtail. Ik heb er gehad die bijna 3kg. aantikte op de weegschaal.
Om terug te komen op de vraag van TS: Ik had zelf het plan om mijn LTHT terug te zetten naar 120 of 130mm toen duidelijk was dat het niet mijn buitenlandfiets zou worden, maar vooral op de UHR etc zou blijven. Door gedoe met RCZ kwam die mooie iets lagere Fox er niet en rijd ik dus maar rond met mijn 140mm Pike. En ondanks dat de conditie aanmerkelijk slechter is dan een paar jaar geleden rij ik wel overal op de vlakkere rondjes (Zeist, Austerlitz, HV/LV, Vlaardingen) PRetjes volgens Strava. Dus deze long and slack HT met te lange vork gaat harder dan mijn Cyclo met zijn veel meer XC geo en lagere gewicht, en ik moet bekennen dat mij dat ook wel verbaasde. Voordeel is wel dat de geo ook genoeg uitnodigd om een beetje te spelen, dus alle features links en rechts van de routes pak ik ook leuk mee. Dropouts staan trouwens op de korte stand (425mm), dat werkt op Zeist heerlijk, maar in de Alpen is dat knudde.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
- Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE
Op zich is het niet zo dat ik geen 140mm wil omdat het langzamer zou zijn.
Ik wil vooral 120 omdat ik die 140 in NL toch nooit ga benutten en vooral op zoek ben naar bike met minder comfort om weer wat meer plezier in het mountainbiken te krijgen.
Aan de andere kant zit ik nu weer te twijfelen of ik niet gewoon een xc frame moet kopen in maatje xl met een wat langere reach zodat er een korte stem op kan.
Maar wil graag een keer op je frame rijden hoor suravida, ben erg benieuwd en wie weet zet het me op andere gedachte.
Ik wil vooral 120 omdat ik die 140 in NL toch nooit ga benutten en vooral op zoek ben naar bike met minder comfort om weer wat meer plezier in het mountainbiken te krijgen.
Aan de andere kant zit ik nu weer te twijfelen of ik niet gewoon een xc frame moet kopen in maatje xl met een wat langere reach zodat er een korte stem op kan.
Maar wil graag een keer op je frame rijden hoor suravida, ben erg benieuwd en wie weet zet het me op andere gedachte.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;