Orbea Oiz M10 TR of?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Rapster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:46

Onlangs heb ik een M10 TR gekocht. Maar ik moet toegeven dat het even een flink bedrag is om te verteren. Gelukkig heb ik daar tot begin maart voor, want dan wordt-ie pas geleverd 😳😳😳.

Eerder heb ik een proefrit mogen maken op een H10. Alhoewel wat zwaarder, vanwege een aluminium uitvoering, vond ik het een zeer potente fiets. De H10 is standaard als TR-versie uitgevoerd, in 3 kleuren leverbaar, SRAM GX Derailleur en Evt te upgraden met XT-remmen. Zonder deze remmen ligt de prijs op € 2999,-, met remmen + €199,-

Blijft een flink bedrag, maar wellicht te overwegen. Succes!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Mjah das een beetje de vraag he.. hoewel ik er Xterra triathlons mee wil rijden, is dat wel nodig die uber M10TR?

Waar heb je hem test gereden en in welke maat? Ik zit aan XL dus dat maakt het wat lastiger..
Rapster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:46

Bij Manivelo in Arnhem in de maat L. Wellicht een tip om een lokale dealer te vinden en te vragen of zij een testfiets in XL kunnen regelen?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Hier kan het lange wachten beginnen..

Ik wou graag de TR versie vanwege de 120mm veerweg en stijvere 34mm vork.
Aangezien mijn voorkeur uitgaat naar Shimano viel de M20 af. Bleef over de Oiz M30, geupgrade met 120mm vork en diverse opties of de M10.

Uiteindelijk toch iets dieper in de buidel getast dan gehoopt, maar ik ben toch voor de Oiz M10 myo gegaan. Het verschil was uiteindelijk nog 'maar' een paar honderd euro tpv de geupgrade M30

De doorslag voor mij was:
- Factory vering, wat nog weer beter werkt.
- myo, dus een unieke fiets.
- betere wielen en schakelmateriaal.

Nu wachten tot eind februari...
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

Wordt een dikke fiets!
Welke kleuren heb je samengesteld?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Na avonden online 'verfen' is het mat blauw met rood geworden. Klinkt saai, maar ik heb het vermoeden dat het best chique staat.
Ik was in ieder geval opzoek naar een tijdloze kleurencombi.
Heftige kleuren kunnen heel gaaf zijn, maar daar durfde ik eigenlijk niet op te gokken :oops:
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

ooooh maak een ander jaloers :wink:

Ik wil em denkik toch maar lekker stealth.. of muizegrijs
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

mark m schreef: zo 8 december 2019, 21:11 Na avonden online 'verfen' is het mat blauw met rood geworden. Klinkt saai, maar ik heb het vermoeden dat het best chique staat.
Ik was in ieder geval opzoek naar een tijdloze kleurencombi.
Heftige kleuren kunnen heel gaaf zijn, maar daar durfde ik eigenlijk niet op te gokken :oops:
De felle kleuren zijn echt héél fel in het echt, daar heb je gelijk in.
Heb je bright red als rood gekozen? Is beetje dan de combinatie die ik heb (blue indigo/bright red).
De M10 TR fietst ongelofelijk goed, zowel plat hobbelig als Ardennen als korte stevige klimmetjes. Hier in de buurt is zo'n afdaling met trappen, telkens zo'n 30cm drop, trappen van ongeveer 1m breed. Daar kan je echt afvliegen met die 120mm vering. Ik vind het een ongelofelijk fijne bike! Goede keuze, ga je geen spijt van hebben.
Crashcat
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 03:19

mark m schreef: zo 8 december 2019, 21:11 Na avonden online 'verfen' is het mat blauw met rood geworden. Klinkt saai, maar ik heb het vermoeden dat het best chique staat.
Ik was in ieder geval opzoek naar een tijdloze kleurencombi.
Heftige kleuren kunnen heel gaaf zijn, maar daar durfde ik eigenlijk niet op te gokken :oops:
Ik heb ook ellenlang over zitten tobben over kleuren bij een ander model. Eerste keuze was toch veilig spelen en dan zwart of mat zilver nemen.
Daarna de mint groene kleur bekeken die in het echt heel mooi eruit ziet.
Nu heb ik een ingetogener kleur gekozen, niet zwart of grijs, en een fris kleurtje erbij. Ik ben benieuwd hoe het in het echt er uit ziet.

We moeten allebei dus nog eventjes wachten :winkie:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Rasmazzer schreef: ma 9 december 2019, 17:27
mark m schreef: zo 8 december 2019, 21:11 Na avonden online 'verfen' is het mat blauw met rood geworden. Klinkt saai, maar ik heb het vermoeden dat het best chique staat.
Ik was in ieder geval opzoek naar een tijdloze kleurencombi.
Heftige kleuren kunnen heel gaaf zijn, maar daar durfde ik eigenlijk niet op te gokken :oops:
De felle kleuren zijn echt héél fel in het echt, daar heb je gelijk in.
Heb je bright red als rood gekozen? Is beetje dan de combinatie die ik heb (blue indigo/bright red).
De M10 TR fietst ongelofelijk goed, zowel plat hobbelig als Ardennen als korte stevige klimmetjes. Hier in de buurt is zo'n afdaling met trappen, telkens zo'n 30cm drop, trappen van ongeveer 1m breed. Daar kan je echt afvliegen met die 120mm vering. Ik vind het een ongelofelijk fijne bike! Goede keuze, ga je geen spijt van hebben.
Ik heb een M10 teruggereden op de testevent en was ook erg onder de indruk van de prestaties!

Kwa kleuren lijkt het een beetje op de indigo/red van de standaard kleuren, omdat ik die erg gaaf vond, maar toch nog wel iets te ingetogen.

Dit wordt hem

Afbeelding

Afbeelding


En in het echt zouden de kleuren er dan ongeveer zo uit moeten komen te zien:

Afbeelding
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Crashcat schreef: ma 9 december 2019, 18:53
mark m schreef: zo 8 december 2019, 21:11 Na avonden online 'verfen' is het mat blauw met rood geworden. Klinkt saai, maar ik heb het vermoeden dat het best chique staat.
Ik was in ieder geval opzoek naar een tijdloze kleurencombi.
Heftige kleuren kunnen heel gaaf zijn, maar daar durfde ik eigenlijk niet op te gokken :oops:
Ik heb ook ellenlang over zitten tobben over kleuren bij een ander model. Eerste keuze was toch veilig spelen en dan zwart of mat zilver nemen.
Daarna de mint groene kleur bekeken die in het echt heel mooi eruit ziet.
Nu heb ik een ingetogener kleur gekozen, niet zwart of grijs, en een fris kleurtje erbij. Ik ben benieuwd hoe het in het echt er uit ziet.

We moeten allebei dus nog eventjes wachten :winkie:
Heb je hem al besteld? Wanneer is de verwachte levering?

Welke kleuren worden het?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik keur het goed :-q
Prachtige bike, staat hier sinds kort hoog op de lijst.
Bicycle, bicycle, bicycle
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rapster schreef: vr 6 december 2019, 13:14 ....Zonder deze remmen ligt de prijs op € 2999,-, met remmen + €199,-...
Het verbaast me altijd dat zo'n upgrade prijs hoger ligt dan het bedrag waarvoor je zelf zo'n remset op internet kunt kopen. En dan kunnen ze daar nog de kosten van de niet gemonteerde oorspronkelijke set vanaf trekken!

Die blauw-rode combi van hierboven wordt wel mooi denk ik :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

kermit schreef: di 10 december 2019, 09:11
Rapster schreef: vr 6 december 2019, 13:14 ....Zonder deze remmen ligt de prijs op € 2999,-, met remmen + €199,-...
Het verbaast me altijd dat zo'n upgrade prijs hoger ligt dan het bedrag waarvoor je zelf zo'n remset op internet kunt kopen. En dan kunnen ze daar nog de kosten van de niet gemonteerde oorspronkelijke set vanaf trekken!

Die blauw-rode combi van hierboven wordt wel mooi denk ik :-q
Dat was me nog niet opgevallen maar inderdaad.. je koopt dan beter de fiets met de "gewone" remmen, upgrade de remmen en verkoopt de originele door :-D

Met al jullie lovende comments geraak ik meer en meer overtuigd.. der is geen "of", M10TR zit in zijn klasse qua karakter, prijs/afmontage en zelfs looks "lonely at the top"..
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Kan iemand in (jip & janneke taal) uitleggen waarom de M10TR (carbon) bijna €2000.- meer moet kosten dan de H10 (alu)?

Specifiek bedoel ik watvoor verschil je als rijder zal merken van het verschil in specs, aangezien de frames dezelfde geo hebben.
Dus de eigenschappen als cornering, klimmen, afdalen, comfort, response, slijtage, onderhoud, ect

Trouwens echt een mooie fiets Mark, #jaloers

Afbeelding
Plaats reactie