Orbea Oiz M10 TR of?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik zeg zeker niet dat ik ertegen ben, maar een deel van hun winst zit hem nog wel in de verkoop van de fietsen en beperkter in hun herstelshop. Was in 2017 ook redelijk veel rond te doen in de VS toen Canyon daar uitrolde.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als straks de helft van de bikers op een internetmerk rondrijdt (er zijn er meer die het goed doen, YT, Radon, Commencal etc) gaan de shops die niet of alleen heel duur aan die fietsen willen werken de gevolgen wel voelen...
Je hoeft het uiteraard niet voor niets te doen, maar een klant met een elders gekochte fiets wegsturen lijkt mij niet slim.

Klanten kiezen vaak op emotie en als ik ergens weggestuurd wordt is dat wel meteen de laatste keer dat ik daar binnen ben geweest. Ook als het om een paar handschoenen of een bidonhoudertje gaat... En als mensen me ernaar vragen zal het oordeel over die shop ook niet positief zijn. Dat kost ze uiteindelijk ook omzet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ja, het zal zijn dat ze zich vandaag nog zo extreem kunnen opstellen. Als de verkoopcijfers en omzet daalt, moet elke zaak wel aanpassen. Het is ook wel algemeen een trend dat steeds meer mensen eerder een service willen betalen dan een product, zoals de operationele leasing bij de auto's bijvoorbeeld. Dat is dan weer goed nieuws voor fietsenhandelaars, want mensen met steeds minder tijd willen zich volledig kunnen focussen op door het bos knallen in het weekend en dan voor onderhoud in de week even snel de fiets binnenbrengen.
De verkoop van de eBikes is ook een mooie zaak voor de LBS.

Back on topic, als de keuze tussen Canyon of Orbea gaat, zit je goed!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Offtopic: mijn LBS werkt alleen aan eigen merken én canyon.. omdat ze zelf eigenlijk wel fan zijn van de kwaliteit..

Ontopic: ik heb ondertussen moeten vaststellen dat de een M10TR in MyO leverdatum ondertussen al half juli is.. Waardoor ik de belangrijkste wedstrijd van het jaar mis.

Dus zit ik nu met het (waarschijnlijk) tijdelijke idee om deze zomer te overbruggen met een 2dehandse Scott Spark. Maar 1 die vind je niet in XL en dat zou rechtstreeks aan m'n Oiz budget knabbelen.. :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mrr schreef: ma 16 december 2019, 09:38 Offtopic: mijn LBS werkt alleen aan eigen merken én canyon.. omdat ze zelf eigenlijk wel fan zijn van de kwaliteit..
Dat is een vrij bizar argument... . De lijst wat het allemaal impliceert zou een beetje te lang worden om ook maar aan te beginnen :roll:


Zal dus wel gewoon met geld te maken hebben :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Ik had het liever verder over de al dan niet Spark als "tussenin" fiets gehad, maarrr:

Houdt ergens wel steek als je weet dat ze daar vooral kwalitatieve fietsen verkopen en dus niet aan MEUK uit den Aldi willen werken want das frustrerend, tijdrovend en krijg je vaak gewoon niet goed..

Maar als we daar over willen door kletsen? Heel graag! Is er hier ergens een topic over?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Wanneer jij een Spark wil kopen als interim fiets doe je dat toch gewoon? Er staat er een te koop op marktplaats in maat XL.

Veel plezier met je fiets! Met een beetje geluk wil je lokale LBS daar wel aan sleutelen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Uiteraard doe ik dat als ik het wil, maar of het zinnig is? Die op mp is trouwens 3750,- niet echt een interim fiets he..

En maak u geen zorgen, willen ze vast :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mrr schreef: ma 16 december 2019, 11:47 Houdt ergens wel steek als je weet dat ze daar vooral kwalitatieve fietsen verkopen en dus niet aan MEUK uit den Aldi willen werken want das frustrerend, tijdrovend en krijg je vaak gewoon niet goed..
Je gaat voorbij aan ongeveer 50 andere kwaliteitsmerken... . Het is niet zo dat Canyon er op 1 of andere manier ook maar bovenuit steekt. Omdat maar even recht te zetten. Overigens ken ik heel wat dealers en er is er geen een meer die niet aan een internetfiets wil werken. Ze zullen er dus inderdaad nog zijn, maar dat zijn inmiddels uitzonderingen.

Mrr schreef: ma 16 december 2019, 11:47 Ik had het liever verder over de al dan niet Spark als "tussenin" fiets gehad, maarrr:
Tja, wat valt daar over te zeggen. Als jij zo een constructie aan wilt gaan, prima. Het gaat je sowieso veel geld kosten.

Ik zou eerst nog eens extra achter die levertijd aan gaan. In de praktijk valt het soms heel erg mee. Tenzij je dus een speciaal gespoten uitvoering wilt hebben, dan moet je inderdaad wachten. Maar anders kan een dealer soms met een andere dealer wel wat regelen. Maar daar staat de ene dealer ook meer open voor dan een andere... .

En is er anders niet iets te regelen dat je 2-3 maal een leenfiets/demo krijgt van je dealer? 2x om aan te wennen, 1x om die wedstrijd mee te rijden? (hoe heb je die in het verleden overleefd?)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Mrr schreef: ma 16 december 2019, 09:38 Offtopic: mijn LBS werkt alleen aan eigen merken én canyon.. omdat ze zelf eigenlijk wel fan zijn van de kwaliteit..

Ontopic: ik heb ondertussen moeten vaststellen dat de een M10TR in MyO leverdatum ondertussen al half juli is.. Waardoor ik de belangrijkste wedstrijd van het jaar mis.

Dus zit ik nu met het (waarschijnlijk) tijdelijke idee om deze zomer te overbruggen met een 2dehandse Scott Spark. Maar 1 die vind je niet in XL en dat zou rechtstreeks aan m'n Oiz budget knabbelen.. :~
Waar heb je de informatie over de levertijd vandaan? Ik lees op orbea.com dat de levertijd nu april 2020 is.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Roy1980 schreef: ma 16 december 2019, 12:40 Waar heb je de informatie over de levertijd vandaan? Ik lees op orbea.com dat de levertijd nu april 2020 is.
Bij mij klopte het aanleveren en de info op webshop Orbea ook totaal niet. Heb er ook langer op moeten wachten. De verdelers hebben een eigen platform waar ze dat kunnen zien in functie van grootte kader en welk type e.d. Dat klopte dan weer wel.

Juli 2020, dan kan je evengoed op de Oiz 2021 wachten, nee? Ik heb ook een 2020 gekocht in september omdat gewoon geen 2019 meer te vinden is. Ben toch blij dat ik de 2020 versie heb, want heb toch lichte voorkeur voor Shimano XTR 2020 t.o.v. SRAM X01 2019, die squidlock, DT Swiss velgen... En de kortingen op de 2019 waren heel povertjes, daar er gewoon nergens stock was.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Of je vergeet de Oiz en gaat gewoon hiervoor, gelijk ophalen of 1 a 2 dagen wachttijd :wink:

https://www.12gobiking.nl/scott-spark-920-2019
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Roy1980 schreef: ma 16 december 2019, 12:40
Waar heb je de informatie over de levertijd vandaan? Ik lees op orbea.com dat de levertijd nu april 2020 is.
Als je een fiets in het MyO programma samenstelde en je selecteert XL staat de leveringsdatum daar mee in.. half juli stond er vorige week.

EN IK BEN NET GAAN KIJKEN EN ER STAAT BEGIN APRIL!!! Mss toch mr ff m'n centen tellen en gewoon bestellen en jullie gerust laten :D Heeel vreemd maar prima zo!
Kooijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 3 december 2018, 09:25

Ik heb toevallig afgelopen weekend de OIZ M10 TR (wel 2019 model) mogen testen en dik 200 km mee gemaakt, erg enthousiast over de fiets. Na het afstellen van de vering echt een super strak sturende en bovendien snelle fiets. Bizar licht, zelfs in maat XL. Ik heb zelf tussen dit model en de epic getwijfeld, maar vind de vering van de oiz fijner na beide te hebben getest (want geen brain). Ik verwacht dat je er een heel goede koop aan doet!
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Top om te lezen dat er NIEMAND tegen de aankoop van een OIZ TR wil of kan argumenteren :-D
Plaats reactie