Aanschaf nieuwe fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10373
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb de Lux 8,0, Race Team, van '19 (110mm Fox34, Shimano XTR, DT 1250 wielen, dropper oa).
Alles van XC-transalps en diverse bergvakanties (Alpen en Dolomieten), met best pittige ook-meer-dan--alleen- flow-trails, t/m alles in thuisgebied Z-Limburg gaat er uitstekend mee. Zeer potente (race-)marathonfully, en ik kan er dus prima uitdagende trails mee rijden. In Nl eo is zeker helemaal niks te gek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een paar fietsmaten hier in España hebben er een. XC is hier behoorlijk wat heftiger dan in NL, en de Lux komt goed mee. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een Lux moet kopen, maar wel dat het een hele goede zak aardappelen is :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
the cosmic gate
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 juni 2008, 19:14
Mijn mountainbike: is gestolen ;(

Het begint met de dag moeilijker te worden :) Keuzes, keuzes keuzes
Op dit moment is het lijstje
  • Canyon Lux CF SL 8.0
  • ]Orbea OIZ M20 TR
  • Canondale Scalpel SI 3 2019
  • Trek Supercaliber 9.7

Hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

De Lux en de Cannondale zullen qua rijgedrag en comfort denk ik wel hetzelfde aanvoelen. De Orbea is iets meer trail gericht en de Trek neigt dan weer meer naar een hardtrail. De vraag is dus, welke fiets past het beste bij je rijstijl, hoeveel comfort wil je.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

De trek is inderdaad een echte racer, prachtige ragbak, het is inderdaad maar net welke rijstijl je hebt.
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Test bevat geen van je favorieten, maar gaat wel over een soort van vergelijkbare keuze. Dus interessant om te lezen.

https://www.pinkbike.com/news/field-tes ... bikes.html
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik stond deze zomer voor dezelfdr keuze.
Uiteindelijk een Cube ams in de aanbieding gekocht. Vond de TR versie van de Alma iets te log/zompig, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.
De 100mm niet kunnen testen, maar vermoed dat ie wat beter bij mij zou passen.
Een Scott spark rc stuurt trouwens ook bijzonder prettig.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

the cosmic gate schreef: do 12 december 2019, 11:51 Het begint met de dag moeilijker te worden :) Keuzes, keuzes keuzes
Op dit moment is het lijstje
  • Canyon Lux CF SL 8.0
  • ]Orbea OIZ M20 TR
  • Canondale Scalpel SI 3 2019
  • Trek Supercaliber 9.7

Hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen :)
Hierbij een review van jouw nieuwe Canyon 8.0
https://www.youtube.com/watch?v=vRHY_VT84b8
Gebruikersavatar
the cosmic gate
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 juni 2008, 19:14
Mijn mountainbike: is gestolen ;(

At1 schreef: do 12 december 2019, 20:38 Ik stond deze zomer voor dezelfdr keuze.
Uiteindelijk een Cube ams in de aanbieding gekocht. Vond de TR versie van de Alma iets te log/zompig, weet niet precies hoe ik het moet omschrijven.
had deze ook nog even / weer op het lijstje https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/mount ... line-2020/ maar er staan me daarin 2 dingen tegen: 1 het merk (gevoel) , 2 de geometrie is wat verouderd
It's nice to be important, but it's more important to be nice
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

the cosmic gate schreef: vr 13 december 2019, 16:01 had deze ook nog even / weer op het lijstje https://www.cube.eu/nl/2020/bikes/mount ... line-2020/ maar er staan me daarin 2 dingen tegen: 1 het merk (gevoel) , 2 de geometrie is wat verouderd
Goed, je gevoel wat merk betreft kan ik niet zo snel iets aan veranderen. Het is inderdaad gewoon 1 van de grote jongens. Alleen hebben ze in Europa een testafdeling staan waar waarschijnlijk wereldwijd alleen Giant nog een grotere, uitgebreidere heeft. Zwaar indrukwekkend. Daar komt Canyon niet echt in de buurt... . (Niet dat dat hoeft, want je kunt prima extern laten testen, maar het geeft wel de instelling van een merk weer).

Maar wat geometrie betreft zie ik het verschil niet met de Canyon. De verschillen zijn minimaal. En in beide gevallen past die geometrie in mijn ogen perfect bij een marathon inzet of gebruik op de NL rondjes. Beide gewoon hardcore XC, of zo je wilt: beide ouderwets. Wil je iets progressievers, dan moet je naar bijvoorbeeld Scott.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
the cosmic gate
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 19 juni 2008, 19:14
Mijn mountainbike: is gestolen ;(

Lars TB schreef: vr 13 december 2019, 16:50 . Wil je iets progressievers, dan moet je naar bijvoorbeeld Scott.
Kun je me dit uileggen ? Klinkt interessant , maar waar zit het verschil dan voornamlijk in?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

the cosmic gate schreef: vr 13 december 2019, 18:06
Lars TB schreef: vr 13 december 2019, 16:50 . Wil je iets progressievers, dan moet je naar bijvoorbeeld Scott.
Kun je me dit uileggen ? Klinkt interessant , maar waar zit het verschil dan voornamlijk in?
Scott Spark RC: balhoofdhoek (ruim) een graad vlakker, reach 15 mm langer.

Dat gaat een beetje verschil maken in hoe een fiets zich in ruiger terrein gedraagt. Of de fiets daardoor beter stuurt... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie