Lockout is een verkoopargument, net als TLR en nog wat zaken. Allemaal bedoeld om twijfelaars over de streep te trekken.
Maar over twijfel gesproken.
Het feit dat Norco lichter is dan Banshee, gecombineerd met het feit dat ik meer gescheurde Norco frames ken dan Norco frames die (nog) niet gescheurd zijn, zou mij toch wel doen twijfelen.
Maar ik heb totaal geen verstand van statistiek, ik ken maar een paar Norco rijders, ik ken de echte cijfers niet enz.
Alleen wat ik zelf heb gezien.
(De YT filmpjes heb ik dan weer niet gezien, maar blijkbaar zijn die er ook)
Hagleitner in Saalbach verhuurde Norco, maar toen we wr een jaar later weer gingen kijken waren ze over op Scott.
Kan op zich natuurlijk ook vanalles betekenen, maar als ik mijn rijtje even afga heb ik nog geen enkel groen stoplicht gezien.
Ervaringen met Norco
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Precies en het zijn zulke uitspraken die vervolgens de volgende persoon die de cijfers niet kent, ook weer doet twijfelen waarbij uiteindelijke hele groepen forumbezoekers twijfelen over een merk zonder enige feitelijke onderbouwing. Nu gaat het toevallig over Norco, maar het komt bij alle merken voor.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 10 december 2019, 18:29 Maar over twijfel gesproken.
Het feit dat Norco lichter is dan Banshee, gecombineerd met het feit dat ik meer gescheurde Norco frames ken dan Norco frames die (nog) niet gescheurd zijn, zou mij toch wel doen twijfelen.
Maar ik heb totaal geen verstand van statistiek, ik ken maar een paar Norco rijders, ik ken de echte cijfers niet enz.
Alleen wat ik zelf heb gezien.
(De YT filmpjes heb ik dan weer niet gezien, maar blijkbaar zijn die er ook)
Ik kan inmiddels, op basis van persoonlijke ervaring, melden dat alle merken stuk gaan (en regelmatig ook). En ik zie meer gebroken Canyons voorbij komen dan andere merken, gewoon omdat er veel van rondrijden in Nederland. Dat zegt niks over de kwaliteit van Canyon, meer over de kwantiteit. En ja ook de Norco's gaan stuk (hoewel zelden het frame en meestal de chainstays).
Ik zou meer waarde hechten aan de service van een merk wanneer die stuk gaat. En die is bij Norco uitstekend (en bij Canyon overigens ook!)
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
Thnx Daan Tof van je.DaanCramer schreef: ↑di 10 december 2019, 18:00Dat is netjes van je Ramonneke, zo denkt niet iedereen. Maar je mag het best vragen hoor.RaMoNNeKe schreef: ↑di 10 december 2019, 17:19
Thnx Kabookie
Die info had ik ook wel gevonden hoor, maar het ging me meer dat ik ze niet kan contacten hierover.
Nu weet ik dat Norco geen supergroot bedrijf is, maar dat zijn Transition en Stanton ook niet, en als ik die mail, krijg ik binnen 2 dagen een antwoord.
Word idd een frameonly, in aluluminium alhoewel de carbon versie maar €700 duurder is met Fox X2 preformance demper. Maar de lockout op de Super Deluxe is toch wel fijn met het klimmen
Bastabikes had ik ook gecontact maar die bieden hem niet in alu aan. En om hun nu dan om info te vragen....
Het gaat me immers om het kunnen contacten met Norco
Hier staat iig wel de informatie die je zoekt:
https://www.norco.com/cmsb/uploads/bike ... -parts.pdf
Ik ben overigens wel benieuwd waar je een aluminium frame only vandaan gaat halen, de europese distributeur levert deze namelijk niet.
gr Daan
Het frame-only optie wordt aangeboden bij mountainlove.de. Wat ik wel vreemd vind bij hun nu, is dat er een versie van de carbon frame-only wordt aangeboden die door Norco zelf niet als frame-only wordt aangeboden, nl de C2 (en voor een prijs ):
https://www.mountainlove.de/enduro-allm ... et-29.html
Heb mn Tranistion Scout Carbin daar ook gekocht en geen problemen mee gehad gelukkig. Misschien verkopen ze de onderdelen daarna los??
Lockout is met "Enduro" (dus lange klimmen, afdalen, repeat) wel handig. Maar je hebt ook weer gelijk: ik vergat hem bij mn Patrol ook wel eens, dus ja....
Ik ben ook nog niet helemaal over de schreefThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 10 december 2019, 18:29 Lockout is een verkoopargument, net als TLR en nog wat zaken. Allemaal bedoeld om twijfelaars over de streep te trekken.
Maar over twijfel gesproken.
Het feit dat Norco lichter is dan Banshee, gecombineerd met het feit dat ik meer gescheurde Norco frames ken dan Norco frames die (nog) niet gescheurd zijn, zou mij toch wel doen twijfelen.
Maar ik heb totaal geen verstand van statistiek, ik ken maar een paar Norco rijders, ik ken de echte cijfers niet enz.
Alleen wat ik zelf heb gezien.
(De YT filmpjes heb ik dan weer niet gezien, maar blijkbaar zijn die er ook)
Hagleitner in Saalbach verhuurde Norco, maar toen we wr een jaar later weer gingen kijken waren ze over op Scott.
Kan op zich natuurlijk ook vanalles betekenen, maar als ik mijn rijtje even afga heb ik nog geen enkel groen stoplicht gezien.
Het feit dat de Banshee nu €400 goedkoper is, en het direct contacten van Norco niet mogelijk lijkt, doen mij ook weer twijfelen
De Titan leek me alleen veel logger dan de Sight, en dat ik het veel leuker vind om het buitenland te fietsen, wil niet zeggen dat NL helemaal uitgesloten is. Vandaar de keuze voor de Sight.
Maar.......
Nog steeds niemand gehoord die dus direct contact heeft gehad met Norco?
Ride a bike!
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Mountainlove lijkt inderdaad complete fietsen uit elkaar te halen en alles los te verkopen, want die frames zijn niet los leverbaar. Is wel een lastige handel.
Norco zelf heb ik zelfs nog nooit contact mee gehad, het gaat altijd via de distributie kanalen en Norco zelf stimuleert consumenten ook om direct naar de dealer te gaan (dat doen wel meer grote merken). In Canada is LTP sports de groep die alles regelt, in Europa is dat RideSolutions.
Norco zelf heb ik zelfs nog nooit contact mee gehad, het gaat altijd via de distributie kanalen en Norco zelf stimuleert consumenten ook om direct naar de dealer te gaan (dat doen wel meer grote merken). In Canada is LTP sports de groep die alles regelt, in Europa is dat RideSolutions.
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Ik kan dan weer uit eigen ervaring spreken dat dat niet zo is. Ik heb nog nooit een gebroken frame van Seven Cycles gezien of van Moots.DaanCramer schreef: ↑di 10 december 2019, 18:45Precies en het zijn zulke uitspraken die vervolgens de volgende persoon die de cijfers niet kent, ook weer doet twijfelen waarbij uiteindelijke hele groepen forumbezoekers twijfelen over een merk zonder enige feitelijke onderbouwing. Nu gaat het toevallig over Norco, maar het komt bij alle merken voor.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 10 december 2019, 18:29 Maar over twijfel gesproken.
Het feit dat Norco lichter is dan Banshee, gecombineerd met het feit dat ik meer gescheurde Norco frames ken dan Norco frames die (nog) niet gescheurd zijn, zou mij toch wel doen twijfelen.
Maar ik heb totaal geen verstand van statistiek, ik ken maar een paar Norco rijders, ik ken de echte cijfers niet enz.
Alleen wat ik zelf heb gezien.
(De YT filmpjes heb ik dan weer niet gezien, maar blijkbaar zijn die er ook)
Ik kan inmiddels, op basis van persoonlijke ervaring, melden dat alle merken stuk gaan (en regelmatig ook). En ik zie meer gebroken Canyons voorbij komen dan andere merken, gewoon omdat er veel van rondrijden in Nederland. Dat zegt niks over de kwaliteit van Canyon, meer over de kwantiteit. En ja ook de Norco's gaan stuk (hoewel zelden het frame en meestal de chainstays).
Ik zou meer waarde hechten aan de service van een merk wanneer die stuk gaat. En die is bij Norco uitstekend (en bij Canyon overigens ook!)
Dat je als ondernemer bang bent omzet mis te lopen omdat je een merk in je assortiment hebt waarvan legio frames stuk gaan is begrijpelijk maar hedentendage is een medium als YouTube een niet te onderschatten informatiebron voor velen waarop mede hun keuze voor een fiets of frame gebaseerd kan zijn.
Wanneer bijvoorbeeld een pinkbike of worldwidecyclery een filmpje plaatst waarin fietsen worden getest en deze goed worden bevonden is alles prima maar wanneer de mindere aspecten worden belicht, zoals bijvoorbeeld het breken van frames is het ineens iets 'zonder feitelijke onderbouwing'?
En garantie afhandeling mag dan wel in orde zijn maar daar heb je niet zoveel aan wanneer je zelf ook half in de poeier ligt, naast je gebroken frame, in een bikepark.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
Tja, en dit vind ik wel "irritant". Want: hoe meer lagen er tussen, hoe slechter/trager de communicatie. Dat is overal zo.DaanCramer schreef: ↑di 10 december 2019, 18:58 Mountainlove lijkt inderdaad complete fietsen uit elkaar te halen en alles los te verkopen, want die frames zijn niet los leverbaar. Is wel een lastige handel.
Norco zelf heb ik zelfs nog nooit contact mee gehad, het gaat altijd via de distributie kanalen en Norco zelf stimuleert consumenten ook om direct naar de dealer te gaan (dat doen wel meer grote merken). In Canada is LTP sports de groep die alles regelt, in Europa is dat RideSolutions.
Ik geloof best dat je hele goeie service hebt Daan , maar als jij eerst naar de distribiteur moet gaan voor een beplaald issue, en die weten het ook niet en die gaan weer naar Norco, dan zijn dat langere wachttijden voor de consument. Ik ben erg gecharmeerd van het direct-2-consumer gevoel. En dan heb ik het niet over de verkoop.
Echter heb jij het document waar je daar linkte wel eerder gevonden dan ik. Dus een dealer biedt ook wel meerwaarde.
Voor nu: ben ik even weer voorzien van de goeie info. De komende maand maar eens rustig beslissen of het de Sight wordt of toch de Titan
Ride a bike!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Daan, zoals ik al zei, ik ken de cijfers niet, alleen wat ik zelf oppik (jouw scope is natuurlijk veel groter)
Maar als ik daar op afga , kan ik voor mezelf+Norco geen groen licht vinden.
Dat andere merken ook kapot gaan is logisch, alles gaat kapot.
En goede service is ook heel belangrijk.
Alleen heb je vrij weinig aan service en garantie als je frame scheurt tijdens een weekje Solden, Finale of Ainsa.
(Zeker als je bij de aanschaf al twijfels had, maar over de schreef bent getrokken)
De dag is kapot en de rest vd week zit je met de extra kosten van een huurfiets.
Dan heb je liever een frame dat heel blijft.
Nogmaals, alles kan kapot, dat begrijp ik, maar als in mijn kringetje de score bijna 100% is, dan ga ik twijfelen.
Wellicht is het voor jou anders/makkelijker.
Jouw lijntje met de fabrikant is 1 stap korter en je hebt waarschijnlijk de luxe om met een splinternieuwe bike op pad te gaan, terwijl ik met een verkoper moet praten (die altijd de houding heeft alsof het uit zijn eigen zak moet komen) en ik gewoon mijn 1, 2 of 3 jaar oude fiets meeneem op vakantie.
Net als Ramonneke.
Maar als ik daar op afga , kan ik voor mezelf+Norco geen groen licht vinden.
Dat andere merken ook kapot gaan is logisch, alles gaat kapot.
En goede service is ook heel belangrijk.
Alleen heb je vrij weinig aan service en garantie als je frame scheurt tijdens een weekje Solden, Finale of Ainsa.
(Zeker als je bij de aanschaf al twijfels had, maar over de schreef bent getrokken)
De dag is kapot en de rest vd week zit je met de extra kosten van een huurfiets.
Dan heb je liever een frame dat heel blijft.
Nogmaals, alles kan kapot, dat begrijp ik, maar als in mijn kringetje de score bijna 100% is, dan ga ik twijfelen.
Wellicht is het voor jou anders/makkelijker.
Jouw lijntje met de fabrikant is 1 stap korter en je hebt waarschijnlijk de luxe om met een splinternieuwe bike op pad te gaan, terwijl ik met een verkoper moet praten (die altijd de houding heeft alsof het uit zijn eigen zak moet komen) en ik gewoon mijn 1, 2 of 3 jaar oude fiets meeneem op vakantie.
Net als Ramonneke.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RaMoNNeKe
- Pro Biker
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
- Mijn mountainbike: is geel
+1 TSTMThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 10 december 2019, 19:18 Daan, zoals ik al zei, ik ken de cijfers niet, alleen wat ik zelf oppik (jouw scope is natuurlijk veel groter)
Maar als ik daar op afga , kan ik voor mezelf+Norco geen groen licht vinden.
Dat andere merken ook kapot gaan is logisch, alles gaat kapot.
En goede service is ook heel belangrijk.
Alleen heb je vrij weinig aan service en garantie als je frame scheurt tijdens een weekje Solden, Finale of Ainsa.
(Zeker als je bij de aanschaf al twijfels had, maar over de schreef bent getrokken)
De dag is kapot en de rest vd week zit je met de extra kosten van een huurfiets.
Dan heb je liever een frame dat heel blijft.
Nogmaals, alles kan kapot, dat begrijp ik, maar als in mijn kringetje de score bijna 100% is, dan ga ik twijfelen.
Wellicht is het voor jou anders/makkelijker.
Jouw lijntje met de fabrikant is 1 stap korter en je hebt waarschijnlijk de luxe om met een splinternieuwe bike op pad te gaan, terwijl ik met een verkoper moet praten (die altijd de houding heeft alsof het uit zijn eigen zak moet komen) en ik gewoon mijn 1, 2 of 3 jaar oude fiets meeneem op vakantie.
Net als Ramonneke.
Ride a bike!
Ik vind het echt bizar hoe makkelijk jij beweert dat er legio norco's stuk gaan omdat je dat een paar keer op youtube hebt gezien. Dat is echt beroerd gebruik van youtube als informatiebron.slapbandje schreef: ↑di 10 december 2019, 19:03Ik kan dan weer uit eigen ervaring spreken dat dat niet zo is. Ik heb nog nooit een gebroken frame van Seven Cycles gezien of van Moots.DaanCramer schreef: ↑di 10 december 2019, 18:45
Precies en het zijn zulke uitspraken die vervolgens de volgende persoon die de cijfers niet kent, ook weer doet twijfelen waarbij uiteindelijke hele groepen forumbezoekers twijfelen over een merk zonder enige feitelijke onderbouwing. Nu gaat het toevallig over Norco, maar het komt bij alle merken voor.
Ik kan inmiddels, op basis van persoonlijke ervaring, melden dat alle merken stuk gaan (en regelmatig ook). En ik zie meer gebroken Canyons voorbij komen dan andere merken, gewoon omdat er veel van rondrijden in Nederland. Dat zegt niks over de kwaliteit van Canyon, meer over de kwantiteit. En ja ook de Norco's gaan stuk (hoewel zelden het frame en meestal de chainstays).
Ik zou meer waarde hechten aan de service van een merk wanneer die stuk gaat. En die is bij Norco uitstekend (en bij Canyon overigens ook!)
Dat je als ondernemer bang bent omzet mis te lopen omdat je een merk in je assortiment hebt waarvan legio frames stuk gaan is begrijpelijk maar hedentendage is een medium als YouTube een niet te onderschatten informatiebron voor velen waarop mede hun keuze voor een fiets of frame gebaseerd kan zijn.
Wanneer bijvoorbeeld een pinkbike of worldwidecyclery een filmpje plaatst waarin fietsen worden getest en deze goed worden bevonden is alles prima maar wanneer de mindere aspecten worden belicht, zoals bijvoorbeeld het breken van frames is het ineens iets 'zonder feitelijke onderbouwing'?
En garantie afhandeling mag dan wel in orde zijn maar daar heb je niet zoveel aan wanneer je zelf ook half in de poeier ligt, naast je gebroken frame, in een bikepark.
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Dat mag jij vinden.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Ik ben niet bang voor misgelopen omzet hoor als mensen hier een merk wat wij toevallig verkopen beoordelen op basis van het aantal YouTube hits. Net zo goed dat ik persoonlijk weinig waarde hecht aan de reviews van het zwaar gesponsorde commerciële Pinkbike.slapbandje schreef: ↑di 10 december 2019, 19:03 Dat je als ondernemer bang bent omzet mis te lopen omdat je een merk in je assortiment hebt waarvan legio frames stuk gaan is begrijpelijk maar hedentendage is een medium als YouTube een niet te onderschatten informatiebron voor velen waarop mede hun keuze voor een fiets of frame gebaseerd kan zijn.
Wanneer bijvoorbeeld een pinkbike of worldwidecyclery een filmpje plaatst waarin fietsen worden getest en deze goed worden bevonden is alles prima maar wanneer de mindere aspecten worden belicht, zoals bijvoorbeeld het breken van frames is het ineens iets 'zonder feitelijke onderbouwing'?
En garantie afhandeling mag dan wel in orde zijn maar daar heb je niet zoveel aan wanneer je zelf ook half in de poeier ligt, naast je gebroken frame, in een bikepark.
Überhaupt is mijn omzet helemaal niet het onderwerp hier. Ik reageer voornamelijk op het feit dat veel mensen zich laten leiden door Social Media zonder af en toe te relativeren en vervolgens hun conclusies uiten om andere er ook van te overtuigen. En dat is jammer, maar ook de wereld waarin we nu leven. En soms is het fijn om even tegas te geven toch
Maar het is jouw geld wat je besteed aan een fiets, niet de mijne, dus als jij blij wordt van YouTube of andere kanalen dan zou ik dat vooral blijven doen.
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
- DaanCramer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2484
- Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
- Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
- Contacteer:
Je hebt gelijk hoor en natuurlijk is mijn positie anders dan de gemiddelde consument (hoewel ik er ook vreselijk van zou balen als mijn frame of 1 van die van onze teamleden enof klanten zou breken tijdens een wedstrijd of vakantie)ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 10 december 2019, 19:18 Daan, zoals ik al zei, ik ken de cijfers niet, alleen wat ik zelf oppik (jouw scope is natuurlijk veel groter)
Maar als ik daar op afga , kan ik voor mezelf+Norco geen groen licht vinden.
Dat andere merken ook kapot gaan is logisch, alles gaat kapot.
En goede service is ook heel belangrijk.
Alleen heb je vrij weinig aan service en garantie als je frame scheurt tijdens een weekje Solden, Finale of Ainsa.
(Zeker als je bij de aanschaf al twijfels had, maar over de schreef bent getrokken)
De dag is kapot en de rest vd week zit je met de extra kosten van een huurfiets.
Dan heb je liever een frame dat heel blijft.
Nogmaals, alles kan kapot, dat begrijp ik, maar als in mijn kringetje de score bijna 100% is, dan ga ik twijfelen.
Wellicht is het voor jou anders/makkelijker.
Jouw lijntje met de fabrikant is 1 stap korter en je hebt waarschijnlijk de luxe om met een splinternieuwe bike op pad te gaan, terwijl ik met een verkoper moet praten (die altijd de houding heeft alsof het uit zijn eigen zak moet komen) en ik gewoon mijn 1, 2 of 3 jaar oude fiets meeneem op vakantie.
Net als Ramonneke.
Ik kan alleen mijn ervaring delen en als Norco echt zo snel zou breken dan zou er geen haar op m’n hoofd er aan denken om het merk te verkopen. Wij zijn te klein en te service gericht om zo’n risico te lopen.
We are Basta.
http://www.bastabikes.nl
http://www.bastabikes.nl
-
- Extreme Biker
- Berichten: 738
- Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
- Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project
Ik heb zelf een garantie geval gehad met een Norco frame en kan alleen maar zeggen dat het goed is opgelost.
Het is geen 24u service maar in mijn ogen niet meer dan logisch met dit soort zaken.
En in mijn fietsverleden kan ik zeggen dat alles kapot kan, Norco, Trek en De Rosa, zelfs een American Eagle het gaat er bij mij om dat
het goed wordt opgelost.
Het zijn mooie fietsen en geen dertien in dozijn.
Het is geen 24u service maar in mijn ogen niet meer dan logisch met dit soort zaken.
En in mijn fietsverleden kan ik zeggen dat alles kapot kan, Norco, Trek en De Rosa, zelfs een American Eagle het gaat er bij mij om dat
het goed wordt opgelost.
Het zijn mooie fietsen en geen dertien in dozijn.
We Are Basta
Is dat niet omdat je de prijs zonder demper nu ziet? In het begin meldden ze alleen de prijs met demper, nu heb je de optie zonder demper te kopen.
Dat de Titan wat zwaarder is, is om dit soort voorgaande discussies te vermijden
Verder heeft ieder merk wel eens een misser en gaat er wat vaker iets kapot. Nu kom ik kapotte Norco's niet veel vaker tegen op het web dan andere kapotte fietsen, maar volgens mij 2-3 jaar terug hadden ze een serie waar inderdaad de achtervork wel eens brak. Nu moet je wel bedenken dat Norco's vooral in Canada gereden worden en dat de belasting daar erg extreem is. Omdat het een 'lokaal' merk is kopen de Canadezen ook vaker Norco's (en Kona's) dan Specialized of Giants. Dus zie je ze ook vaker kapot gaan.
En het zal ook meespelen dat die extreem dikke fietsen het ook perfect doen in een bikepark tegenwoordig, maar dat je daar wat belasting betreft toch echt beter een lompe downhillbak kunt pakken.
Goed, ik heb van de zomer op mijn Banshee ook wel een paar keer bedacht dat ik op een andere fiets me echt zorgen zou gaan maken. En dat meen ik serieus. Dus daarom rijd ik liever met een kilootje meer materiaal.
Ik zou geen probleem hebben met de Norco. Of een Cube. Canyon. Specialized. In principe kunnen ze heel wat hebben. Denk niet dat er wezenlijk verschil zit tussen die merken. Misschien zou ik van dat soort merken als eerste de Norco kiezen. Omdat die uit Canada komt en meestal iets meer kan hebben!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ik vind het altijd wel leuk, een zoektocht naar een fiets/frame van dit kaliber.
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.
Alternatiefje met 10 jaar framegarantie
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.
Alternatiefje met 10 jaar framegarantie