Ervaringen met Norco

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Lars TB schreef: di 10 december 2019, 22:58
RaMoNNeKe schreef: di 10 december 2019, 18:47 Het feit dat de Banshee nu €400 goedkoper is, ...
Is dat niet omdat je de prijs zonder demper nu ziet? In het begin meldden ze alleen de prijs met demper, nu heb je de optie zonder demper te kopen.

Dat de Titan wat zwaarder is, is om dit soort voorgaande discussies te vermijden :winkie: :bier:

Ahh damn. Je heb gelijk :oops:
Volgens Keith mag ik er 2 kiezen toch? (stronger, lighter, cheaper :tong )
Ride a bike!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Kabookie schreef: wo 11 december 2019, 10:17 Ik vind het altijd wel leuk, een zoektocht naar een fiets/frame van dit kaliber.
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.

Alternatiefje met 10 jaar framegarantie
De reden waarom ik toen voor de Scout ben gegaan, is omdat ik toen meer in NL fietste. De afgelopen 2 jaar met enkel blessures gezeten, weinig gefietst en heb eerlijk gezegt de fun een beetje verloren in NL. Wel meerdere biketrips/vakanties gehad (LHR/Vogezen/Alpen), en daar haal ik mijn plezier uit: in bergachtig gebied zijn. en niet de NL bossen. Wat niet zegt dat ik er niet meer zal fietsen.

Ik heb ook naar bv een Prime zitten kijken, maar dat verschil is te klein met mn huidige Scout. Maar wat ik wel heb gemerkt, is dat mn enkels het fijn vinden om wat meer veerweg te hebben achter.
Mede door de wat meer forward geometrie (zitbuishoek, reach) van deze modellen , denk ik dat het met het klimmen wel "mee zal vallen": dat gaat altijd nl k*t :lol:
En je weet het: overkill voor een fiets bestaat niet :wink: :bier:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

RaMoNNeKe schreef: wo 11 december 2019, 14:03
Kabookie schreef: wo 11 december 2019, 10:17 Ik vind het altijd wel leuk, een zoektocht naar een fiets/frame van dit kaliber.
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.

Alternatiefje met 10 jaar framegarantie
De reden waarom ik toen voor de Scout ben gegaan, is omdat ik toen meer in NL fietste. De afgelopen 2 jaar met enkel blessures gezeten, weinig gefietst en heb eerlijk gezegt de fun een beetje verloren in NL. Wel meerdere biketrips/vakanties gehad (LHR/Vogezen/Alpen), en daar haal ik mijn plezier uit: in bergachtig gebied zijn. en niet de NL bossen. Wat niet zegt dat ik er niet meer zal fietsen.

Ik heb ook naar bv een Prime zitten kijken, maar dat verschil is te klein met mn huidige Scout. Maar wat ik wel heb gemerkt, is dat mn enkels het fijn vinden om wat meer veerweg te hebben achter.
Mede door de wat meer forward geometrie (zitbuishoek, reach) van deze modellen , denk ik dat het met het klimmen wel "mee zal vallen": dat gaat altijd nl k*t :lol:
En je weet het: overkill voor een fiets bestaat niet :wink: :bier:
Haha met dat laatste ben ik het niet helemaal eens :lol:

Ben benieuwd waar je op uitkomt! We zien elkaar op de trails!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Kabookie schreef: wo 11 december 2019, 14:18 Haha met dat laatste ben ik het niet helemaal eens :lol:
Dat mag :tong
Kabookie schreef: wo 11 december 2019, 14:18 Ben benieuwd waar je op uitkomt! We zien elkaar op de trails!
Komt zeker goed :bier:
Ride a bike!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RaMoNNeKe schreef: wo 11 december 2019, 14:03 Ik heb ook naar bv een Prime zitten kijken, maar dat verschil is te klein met mn huidige Scout. Maar wat ik wel heb gemerkt, is dat mn enkels het fijn vinden om wat meer veerweg te hebben achter.
Ik heb afgelopen zomer dus rond gereden met een Spitfire in een bikepark. Goed te doen, maar je wenst inderdaad net iets dikkers als het echt leuk begint te worden.
En met het idee dat er ook nog 'xc' toertjes gemaakt moeten worden op zo een vakantie, ben ik dus maar weer aan het sparen voor een Rune.

RaMoNNeKe schreef: wo 11 december 2019, 14:03 En je weet het: overkill voor een fiets bestaat niet :wink: :bier:
:-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

RaMoNNeKe schreef: di 10 december 2019, 17:19
Nu weet ik dat Norco geen supergroot bedrijf is, maar dat zijn Transition en Stanton ook niet, en als ik die mail, krijg ik binnen 2 dagen een antwoord.
Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Jan the Man schreef: di 24 december 2019, 13:07 Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.

Ciao,

Jan
Thnx voor de info Jan :-q
Het feit dat ze niet direct te contacten zijn, heeft bij mij nu toch een no-go opgeleverd.

De Banshee Titan staat nu toch weer op de nominatie om aangeschaft te worden begin 2020.
Ride a bike!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

RaMoNNeKe schreef: di 24 december 2019, 13:57
Jan the Man schreef: di 24 december 2019, 13:07 Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.

Ciao,

Jan
Thnx voor de info Jan :-q
Het feit dat ze niet direct te contacten zijn, heeft bij mij nu toch een no-go opgeleverd.

De Banshee Titan staat nu toch weer op de nominatie om aangeschaft te worden begin 2020.
Graag gedaan. Misschien zijn ze wel te groot (of voelen ze zich zo) dat ze een vraagje uit een mini landje niet interessant voor ze is, of dat de high end markt qua volume niet hun speerpunt is. Het lijkt een soort Giant bedrijf (kijkend naar hun assortiment) maar dan in Canada/Noord Amerika. Niets mis mee, maar het is geen 'boutique' merkje zoals Banshee, Yeti etc.

Banshee is heel mooi. Heb ooit een LTHT gehad, een Scirocco. Onverwoestbaar.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Afgelopen zomer bij Jasper reden er meer high end Norco,s rond als alle andere merken bij elkaar. Bij Whistler was het naast de verhuurfietsen ook een van de merken dat je veel zag.
Mijn verlanglijstje is een stuk langer als het budget, maar ik vind ze wel pareltjes maken die echt kunnen concurreren met de Santacruzes bijv.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

slapbandje schreef: di 10 december 2019, 17:18
eRicW schreef: di 10 december 2019, 17:09
Zonder verdere info zegt dit echt helemaal niks. Er rijden en sh!tload aan Norco's rond in een hoop bikeparks in Noord Amerika, dus de kans dat iemand die in het bikepark op z'n bek gaat toevallig op een Norco rijdt is vrij groot. Statistiek is lastig......
Of het nu 5% of 0,005% is van alle Norco frames, feit is dat ze, in ieder geval op de filmpjes vaak genoeg naar de kl.ten gaan.
Dat zegt mij al meer dan genoeg en daarom gaf ik in mijn eerste reactie ook aan dat het niet mijn keuze zou zijn.

Maar ieder zijn/haar ding. :-q
[/quo



Zegt inderdaad niet veel statistiek reikt net iets verder dan enkele filmpjes op youtube. Dat men daar conclusies aan verbind zegt iets over de huidige tijdgeest.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.pinkbike.com/news/2019-pink ... inner.html


Maar Nocro is inderdaad de Cube van Canada. Maar net als bij Cube zitten er een hoop bevlogen mensen die marketing ondergeschikt maken aan de kwaliteit (waarmee ik niet zeg dat ze kwalitatief beter zijn dan Specialized of Santa Cruz, overigens ook niet zeg dat Specialized en SC wel beter zijn dan Norco of Cube)(want dat zijn ze niet!). En dat resulteert dus in heel erg goede en vooral heel erg betaalbare fietsen.

Fietsen die soms niet alleen wat prijs betreft toegankelijker zijn dan de 'echte' merken, maar ook wat rijeigenschappen betreft!!!



Nu is het wel zo dat alle 4 de bovengenoemde merken voor een heel belangrijk deel afhankelijk zijn wat de pers over ze schrijft. Alle 4 nemen ze deel aan groepstesten. En dan moeten ze naast onderscheidend zijn ook juist niet te veel afwijken! Het gewicht mag bijvoorbeeld niet te hoog zijn, als het even kan juist het laagst van allemaal. De prijs mag niet te ver afwijken, dus betere materialen zijn ook niet altijd in te zetten. Tel daarbij op dat ze ook bij massa-producenten gemaakt worden die aan een minimum eis moeten voldoen wat de kwaliteit betreft, geen bonus krijgen voor betere kwaliteit! Dan zitten dus veel van dit soort fietsen 'op de limiet' en gaat er wel eens wat fout.

En dat 'fout gaan' komt dan ook weer omdat onervaren rijders eerder voor een betaalbare fiets zullen kiezen en daarop dus moeten leren 'netjes' te zijn. Met andere woorden: ze rijden wat vaker tegen een boom aan dan een ervaren rijder op een duurdere fiets.


Een Banshee (een Transition, een Canfield, een Knolly) zitten in een ander segment en hebben met bovenstaande zaken wat minder te maken. Ze richten zich op het lompere publiek en hebben daarmee ook een reputatie te verliezen. Ze gaan dus iets verder dan 'goed genoeg'. Het is niet gezegd dat het dan nooit meer mis gaat, de kans is alleen iets kleiner.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Zag het ook idd. Lijkt me ook een geweldige fiets, maar wel voor de de wat mildere NL trails.
Maar goed, als je ziet wat Bryn ermee kan doen:
https://www.pinkbike.com/news/video-bry ... optic.html
Alhoewel je wel het frame wat ziet flexen in het filmpje, en dat met iemand die heeeel goed en netjes kan rijden.
Lars TB schreef: wo 25 december 2019, 12:37 Ze richten zich op het lompere publiek
Laat ik daar nou net onder vallen :lol: :bier:
Ride a bike!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Lars TB schreef: vr 31 januari 2020, 12:07 Ze zijn wel 'tevreden':

https://www.mtb-news.de/news/banshee-titan-test/
Hij staat een een week of 3 klaar in mn schuur om opgebouwd te worden 8) maar wacht nog op mn wielset :-{

We gaan het zien of ik ook 'tevreden' ben :bier:
Ride a bike!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zonder wielen mag je best een sys beginnen :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie