Ahh damn. Je heb gelijk
Volgens Keith mag ik er 2 kiezen toch? (stronger, lighter, cheaper )
De reden waarom ik toen voor de Scout ben gegaan, is omdat ik toen meer in NL fietste. De afgelopen 2 jaar met enkel blessures gezeten, weinig gefietst en heb eerlijk gezegt de fun een beetje verloren in NL. Wel meerdere biketrips/vakanties gehad (LHR/Vogezen/Alpen), en daar haal ik mijn plezier uit: in bergachtig gebied zijn. en niet de NL bossen. Wat niet zegt dat ik er niet meer zal fietsen.Kabookie schreef: ↑wo 11 december 2019, 10:17 Ik vind het altijd wel leuk, een zoektocht naar een fiets/frame van dit kaliber.
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.
Alternatiefje met 10 jaar framegarantie
Haha met dat laatste ben ik het niet helemaal eensRaMoNNeKe schreef: ↑wo 11 december 2019, 14:03De reden waarom ik toen voor de Scout ben gegaan, is omdat ik toen meer in NL fietste. De afgelopen 2 jaar met enkel blessures gezeten, weinig gefietst en heb eerlijk gezegt de fun een beetje verloren in NL. Wel meerdere biketrips/vakanties gehad (LHR/Vogezen/Alpen), en daar haal ik mijn plezier uit: in bergachtig gebied zijn. en niet de NL bossen. Wat niet zegt dat ik er niet meer zal fietsen.Kabookie schreef: ↑wo 11 december 2019, 10:17 Ik vind het altijd wel leuk, een zoektocht naar een fiets/frame van dit kaliber.
Als het een fiets is waarmee je ook wel eens in NL fietst en zelf omhoog moet trappen in de Ardennen of vergelijkbaar, dan zijn die Sight en Titan wel echt flinke machines. Je hebt al eerder een dikke bak (Patrol) gehad en de verruild voor een maatje minder (Scout) toch? Is een maatje minder hier dan ook geen goed alternatief? De Banshee Prime bijvoorbeeld. Volgens mij op alle terrein hier enigszins in de buurt beter dan een Sight/Titan en ook een weekje Alpen gaat echt wel prima op zo'n maatje minder. De fietsen in deze categorie hebben tegenwoordig ook zeer capabele geometrie met behoorlijk slacke balhoofdhoeken en steile zitbuishoeken.
Alternatiefje met 10 jaar framegarantie
Ik heb ook naar bv een Prime zitten kijken, maar dat verschil is te klein met mn huidige Scout. Maar wat ik wel heb gemerkt, is dat mn enkels het fijn vinden om wat meer veerweg te hebben achter.
Mede door de wat meer forward geometrie (zitbuishoek, reach) van deze modellen , denk ik dat het met het klimmen wel "mee zal vallen": dat gaat altijd nl k*t
En je weet het: overkill voor een fiets bestaat niet
Ik heb afgelopen zomer dus rond gereden met een Spitfire in een bikepark. Goed te doen, maar je wenst inderdaad net iets dikkers als het echt leuk begint te worden.
Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.
Thnx voor de info JanJan the Man schreef: ↑di 24 december 2019, 13:07 Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.
Ciao,
Jan
Graag gedaan. Misschien zijn ze wel te groot (of voelen ze zich zo) dat ze een vraagje uit een mini landje niet interessant voor ze is, of dat de high end markt qua volume niet hun speerpunt is. Het lijkt een soort Giant bedrijf (kijkend naar hun assortiment) maar dan in Canada/Noord Amerika. Niets mis mee, maar het is geen 'boutique' merkje zoals Banshee, Yeti etc.RaMoNNeKe schreef: ↑di 24 december 2019, 13:57Thnx voor de info JanJan the Man schreef: ↑di 24 december 2019, 13:07 Volgens mij zijn ze best groot. In Toronto hadden ze bij een verhuurbedrijf allemaal Norco's voor ritjes door de stad. Dat waren een soort stadsfietsjes die qua bouw en afmontage niet zo veel voorstelde.
Ciao,
Jan
Het feit dat ze niet direct te contacten zijn, heeft bij mij nu toch een no-go opgeleverd.
De Banshee Titan staat nu toch weer op de nominatie om aangeschaft te worden begin 2020.
slapbandje schreef: ↑di 10 december 2019, 17:18Of het nu 5% of 0,005% is van alle Norco frames, feit is dat ze, in ieder geval op de filmpjes vaak genoeg naar de kl.ten gaan.eRicW schreef: ↑di 10 december 2019, 17:09
Zonder verdere info zegt dit echt helemaal niks. Er rijden en sh!tload aan Norco's rond in een hoop bikeparks in Noord Amerika, dus de kans dat iemand die in het bikepark op z'n bek gaat toevallig op een Norco rijdt is vrij groot. Statistiek is lastig......
Dat zegt mij al meer dan genoeg en daarom gaf ik in mijn eerste reactie ook aan dat het niet mijn keuze zou zijn.
Maar ieder zijn/haar ding.
[/quo
Zegt inderdaad niet veel statistiek reikt net iets verder dan enkele filmpjes op youtube. Dat men daar conclusies aan verbind zegt iets over de huidige tijdgeest.
Zag het ook idd. Lijkt me ook een geweldige fiets, maar wel voor de de wat mildere NL trails.
Laat ik daar nou net onder vallen
Hij staat een een week of 3 klaar in mn schuur om opgebouwd te worden maar wacht nog op mn wielsetLars TB schreef: ↑vr 31 januari 2020, 12:07 Ze zijn wel 'tevreden':
https://www.mtb-news.de/news/banshee-titan-test/