Ervaringen MTBfit.nl - Framefit

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik kwam deze site een aantal weken geleden tegen. Met een reeks vragen over gebruik en lichaamsbouw wordt je "op de fiets gezet" door de website. Redelijk aantal merken zijn vertegenwoordigd. Er zit per fiets een link aan een persoonlijk bikefit, maar deze optie is nog niet actief.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kloppen de adviezen die worden gegenereerd?

https://mtbfit.nl/
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Zojuist ingevuld. Ik kom op een 2900 euro maximaal advies. Waar dat op gebaseerd is toch wel wat vaag vind ik. Mijn 1400 euro Giant Anthem 2 voldoet namelijk volledig aan de keuzes en omschrijving van het resultaat.

Beetje vaag vind ik. Ja het klopt tot 2900 euro maar voor minder als de helft ook heel goed geslaagd. :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is en blijft een advies en als je een andere 'fitter' neemt kun je zomaar op belangrijke plekken 2 cm verschil krijgen. Advies is dus niet heel veel waard, bij geen 1 van de aanbieders. Het is een hooguit een leidraad en dus niet eens een echt goede.

Als je lichamelijke problemen hebt dan is de enige echt goede oplossing een fietsgerelateerde fysiotherapeut.


En als je geen lichamelijke problemen hebt, dan zou je zelf gewoon wat kunnen proberen. bedenk ook dat als je iets verandert je daar ook een paar ritten aan moet wennen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie