Fully, 157cm, BB 71,5cm, trail/comfort

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hij wilde A-merken, maar Cube is i.d.d toch wel niet te negeren als het gaat om een capabele, lichte trailfully voor dit geld in deze maten.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: zo 5 januari 2020, 17:36
Hij wilde A-merken, maar Cube is i.d.d toch wel niet te negeren als het gaat om een capabele, lichte trailfully voor dit geld in deze maten.
Stop nou eens met dat bashen. Cube is meer een A-merk dan het gros op de markt. Ze doen alleen een stuk minder aan marketing.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Orange Four:
https://www.orangebikes.co.uk/bikes/four-s/2019

Probleem is alleen dat het een erg lange fiets is, zou zelfs met een 31 mm stuurpen op het randje zitten. Wel kun je veel zadelpen kwijt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, bingo: Santa Cruz 5010 in XS!

https://www.santacruzbicycles.com/en-US/5010
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bingo indeed! Je was me net voor :-q
Maar past zowel qua inzetbereik, geo en maat. En is ook nog eens van mijn favoriete Heuvelrugbikes van het afgelopen jaar.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

Ook zeker een hele mooie optie, zeker in de alu R+ variant. Zie dat er een dealer zit in Baarle-Hertog. Dat is goed aan te rijden.
Blijft op het menu staan, samen met de Neuron, Fuel EX 8 en een evt. model van de LBS. De keuze wordt zo mooi ‘afgekaderd’.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

5010 is super, maar past dat in het budget?
Wat betreft de Stumpy Evo, die is behoorlijk slacker en rijd heel anders als de normale Stumpy.
De Normale heeft een maatje van me, hele fijne fiets, maar de Evo vond ik wel een ander beestje en hadden ze imo ook wel een andere naam mogen geven.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: zo 5 januari 2020, 17:40
Makkelijk schreef: zo 5 januari 2020, 17:36

Hij wilde A-merken, maar Cube is i.d.d toch wel niet te negeren als het gaat om een capabele, lichte trailfully voor dit geld in deze maten.
Stop nou eens met dat bashen. Cube is meer een A-merk dan het gros op de markt. Ze doen alleen een stuk minder aan marketing.
Ik bash niks. Als Cube een A-merk is wat is dan precies géén A-merk? Ik reageer alleen op TS die op basis van het verhaal duidelijk maakt dat hij, god weet waarom, bepaalde merken wil die over het algemeen worden gezien als A-merken, omwille van R&D. Mijn persoonlijke mening of het bashen van iets is niet iets wat ik hier ergens zie, maar kennelijk zie jij andere letters.

5010 is een hele mooie voor TS
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: zo 5 januari 2020, 19:37
Lars TB schreef: zo 5 januari 2020, 17:40

Stop nou eens met dat bashen. Cube is meer een A-merk dan het gros op de markt. Ze doen alleen een stuk minder aan marketing.
Ik bash niks. Als Cube een A-merk is wat is dan precies géén A-merk? Ik reageer alleen op TS die op basis van het verhaal duidelijk maakt dat hij, god weet waarom, bepaalde merken wil die over het algemeen worden gezien als A-merken, omwille van R&D. Mijn persoonlijke mening of het bashen van iets is niet iets wat ik hier ergens zie, maar kennelijk zie jij andere letters.
Als het om kwaliteit draait is Cube gewoon een A-merk. Als het gaat om rijeigenschappen is Cube gewoon een A-merk. Als het gaat om afmontage dan is Cube gewoon een A-merk. R&D en testen: A-merk. Marketing... euh... oké, daar heb je me: B-prestaties.

Kortom, alleen in de beleving laten ze steken vallen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Een lichte Santa Cruz gaat budgettair niet passen, afgezet tegen de andere bikes.
Die eerste Cube Sting is niet duur, maar wat zwaar en minder afgemonteerd.
Die Stereo is mooi, maar deze Stereo 27,5” met ook 150mm veerweg is dan ook een mooie lichte, 12,7kg, met Pike, Shimano XT, 2999,-. Wel nog meer AM/zware trails gericht, met die slacke stuurhoek en veerweg. Maar qua gewicht, banden weer wat meer naar lichtere trails getuned. https://www.cube.eu/2020/bikes/mountain ... grey-2020/.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: zo 5 januari 2020, 19:41
Makkelijk schreef: zo 5 januari 2020, 19:37

Ik bash niks. Als Cube een A-merk is wat is dan precies géén A-merk? Ik reageer alleen op TS die op basis van het verhaal duidelijk maakt dat hij, god weet waarom, bepaalde merken wil die over het algemeen worden gezien als A-merken, omwille van R&D. Mijn persoonlijke mening of het bashen van iets is niet iets wat ik hier ergens zie, maar kennelijk zie jij andere letters.
Als het om kwaliteit draait is Cube gewoon een A-merk. Als het gaat om rijeigenschappen is Cube gewoon een A-merk. Als het gaat om afmontage dan is Cube gewoon een A-merk. R&D en testen: A-merk. Marketing... euh... oké, daar heb je me: B-prestaties.

Kortom, alleen in de beleving laten ze steken vallen.
Als het om kwaliteit gaat is de pindakaas van Lidl ook een A-merk. Of een fiets van Radon. De discussie is niet eens relevant. Ik denk niet dat TS met zijn opmerking enkel Decathlon wilde uitsluiten en ik zou als ik hem was zeker een Cube overwegen.
Waar woke is, is vuur
Marky007
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 5 januari 2020, 07:22

De Cube is alleen wel 3 cm langer dan de 5010, 2 cm langer dan de Fuel en 1 cm langer dan de Neuron... En de 5010 is in dit rijtje de enige met een rechte zitbuis (dropper voor Ardennen en evt. verder weg). Vandaar dat de 5010, ondanks het gewicht, aantrekkelijk blijft. Afmontage lijkt niet veel te verschillen met de andere modellen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het is ook niet zo dat de 5010 loodzwaar is en de rest vedergewichten, verschillen zijn relatief klein en later kan je met wat mooie upgrades het gewicht alsnog laten zakken. Dropper met behoorlijke drop lijkt me een stuk relevanter.
[Mening]
Ik heb toevallig alle fietsen behalve de Trek op je lijstje gereden en de Stumpjumper EVO is dikke lol, maar je moet wel houden van de geo (En dat doe ik) De Stereo en Neuron reden ronduit saai. Efficiënt, maar weinig speels. (Echt Duits ;-) ) De 5010 nodigt vooral constant uit om leukere lijnen, sprongen en dropjes je pakken. Het is dat alleen nog maar eigen fietsen rij, maar anders had de 5010 waarschijnlijk hier wel in de schuur gestaan.
[/mening]
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Marky007 schreef: zo 5 januari 2020, 17:07
Voor Mario: m’n 29’er is een no-name van Sirocco uit Hoogerheide. Die man ging toevallig de week nadat ik er langs ging op bezoek bij een fabriek in Italië en zou daar gelijk een klein frame meenemen. Zelf verkoopt hij onder de merknaam Sensa. Volgens mij fabrieksframes waar hij zelf wat op schroeft en een kennis/familielid die de frames spuit en van decals voorziet. Zo zitten er bij mij geen decals op en is ‘ie matzwart voor stealth wildkamperen in de bossen. Zal ook bij hem eens kijken t.z.t. voor een fully en vergelijken met de rest van het aanbod. Eigenlijk lijkt hij meer op wegfietsen en cyclocross gericht. Tja, Hoogerheide hé... :wink:
Maar heb je dan helemaal geen maten of gegevens :-{ anders zelf eerst alles op meten en noteren en dan vergelijken met wat je nu op het oog hebt :-q
Ik zelf zou niet naar het merk en ook niet naar afmontage kijken.... (Zo heb ik nu ook een bike uiteindelijk op het oog en zit bijvoorbeeld een dub crank in, dat is iets wat ik zeker niet wil hebben)
Maar goed het oog wil ook wat en over smaak valt niet te twisten :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie