Hardtail +-1500 XC met evt trail ambities?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Liefst koop ik nog steeds een Oiz M10TR, maar budgettair gezien is het er eigenlijk niet de moment voor (2de kindje gekregen, job verloren..)

En omdat ik voor m'n oude Scale toevallig een heel goed bod kreeg is die ook al de deur uit en zit ik zonder fiets.. En dacht ik dus aan dit:

https://www.12gobiking.nl/scott-scale-930-2019

rond de 1500, mooi afgemonteerd, deftig ding.. wat denkt de jury van nog zo'n Scale? Weet iemand een beter adres/fiets? Bedoeling is dat ik hier een seizoen m'n tt's en occasionele wedstrijd op rij en dan verkoop voor pakweg 1200 om toch nog m'n Oiz te kopen in 2021 :-)

(Ik hoop dat er niets op tegen is van een tweede topic te starten na mijn Oiz M10TR vraag?)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dit is een hele mooie XC racer, maar als je meer trail wilt, neem dan een meer trail-hardtail. Bijvoorbeeld een Kona Honzo.
Totaal andere fiets natuurlijk, een stuk zwaarder en van aluminium voor hetzelfde geld. Je zal er wel veel makkelijker hard mee een steile berg af gaan.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Voor jouw gebruik is het een mooie fiets voor een nette prijs :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Thanks! :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Goede fiets, mooie prijs, en wie weet blijf je er zelfs wat langer aan hangen.
Desnoods een set banden met meer grip erop en een dropper, en je schuift desgewenst nog een stukje op richting trail (stel, je krijgt eens transalp aspiraties of iets dergelijks). Je kunt er weer prima mee vooruit!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

aurelius schreef: ma 6 januari 2020, 22:44 Goede fiets, mooie prijs, en wie weet blijf je er zelfs wat langer aan hangen.
Desnoods een set banden met meer grip erop en een dropper, en je schuift desgewenst nog een stukje op richting trail (stel, je krijgt eens transalp aspiraties of iets dergelijks). Je kunt er weer prima mee vooruit!
Heb ik ook al aan gedacht :-D dropper derin, ander bandjes, mijn uitgemeten zadel derop en ik kan m'n Xterra gaan rijden!

Kom ook wel meteen dit tegen:

https://link.marktplaats.nl/m1500120061

Spuuuuglelijk en geen TR, maar wel een nette Oiz. Kvind de prijs wel wat pittig, maar tis maar een vraagprijs..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat kost de M10 nieuw, €4500? Fiets is nog geen jaar oud dus heel gek is die vraagprijs imho niet (-30%).
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

TenZNL schreef: di 7 januari 2020, 17:47 Wat kost de M10 nieuw, €4500? Fiets is nog geen jaar oud dus heel gek is die vraagprijs imho niet (-30%).
4699 .. je hebt gelijk, ik het ondertussen ook het sommetje gemaakt en het is -34.1% op de nieuwprijs, fiets is 9 maand oud en wsl heel goed gebruikt (eigenaar is (ex?) wedstrijdatleet) maar daar dient hij natuurlijk voor

Ik ga eerst een week skieen en zal dan ens afspreken, als ie der dan nog staat is dat mooi :-)
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

TenZNL schreef: di 7 januari 2020, 17:47 Wat kost de M10 nieuw, €4500? Fiets is nog geen jaar oud dus heel gek is die vraagprijs imho niet (-30%).
blijkbaar zijn de lagers al vervangen en de vorken gereviseerd.. lijkt me snel voor een fiets van 9 maanden oud? :~
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Hij is een winter oud, lijkt me normaal periodiek onderhoud. (Indien aantoonbaar)
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

mja vork en demper idd.. das om het jaar of 80 rijuren (optimaal)

maar lagers? en die winter is nog maar halfweg..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, dat zal je de verkoper moeten vragen. Ik doe het ook, zeker als m`n halve fiets al uit elkaar ligt.
Plaats reactie