XC/trail opties. Evil Following misschien?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ga eerst nog eens goed denken wat ik wil en verwacht van mijn volgende bike. Bedankt allen voor het meedenken!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 13:22 Ik zie trouwens dat ze de 101 al niet eens meer maken :(
Dat klopt helaas. Dus dan zal je er 2e hands 1 moeten scoren. Maar dan volg je wel helemaal de voorspellingen van Pinkbike!

Woon in NoordHolland. Veluwe kom ik niet vaak
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik geloof Mike wel. Ook z'n less slack is better theory :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dan hebben ze intern nog een discussiepuntje : 57º slackheid
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja die headangle waar ik op doelde was over de Stumpjumper en de Stumpjumper EVO. Levy vond de EVO te slack.

Maar dat frame wat ze gemaakt hebben is wel lachen ja, ik ben benieuwd of dat heel blijft na een testrit. :lol:

Wel erg leuk bedacht van Pinkbike.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Dit topic staat haaks op een paar van jouw andere topics in de lounge. En dat verbaast me eerlijk gezegd.

Je hebt een oordeel over het gedrag van anderen als het op het milieu aankomt. Zo oordeel je over mensen met kinderen, en ook over mensen die co2 uitstoten om op een uitdagender mtb route te komen. Denk je dat het consumptiegedrag dat jij tentoonspreidt bijdraagt aan een beter milieu? Het consumptiegedrag van de wereldbevolking is één van de grootste problemen op dit moment, en jij hebt ervoor gekozen om dit niet te zien?

Ik ben zelf niet roomser dan de paus, maar ik start dan ook niet van dat soort oordeelvormende topics.

Verbeter de wereld, begin bij een ander?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nou laten we even duidelijk blijven. :wink:

Dat milieu verhaal was een vraag geen oordeel.

Overigens waren al mijn laatst aangekochte fietsen allen 2e hands en uiteraard ook weer verkocht.

Maar ik wil hiermee zeker mijn straatje niet schoonvegen en je hebt zeker wel een punt!

Ik was er eigenlijk toch ook zelf al wel van bewust dat het niet de juiste weg was en ik daarom deze vraag ook maar heb ingetrokken en voorlopig gewoon op mijn huidige fiets blijf rondrijden.

Maar nogmaals je hebt zeker een punt en heel goed dat je me dit nog even duidelijk maakt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu vraag ik me af of Nordin niet gewoon briljant aan het trollen is :winkie: :-q :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Nordin schreef: do 16 januari 2020, 22:36 Dit topic staat haaks op een paar van jouw andere topics in de lounge. En dat verbaast me eerlijk gezegd.

Je hebt een oordeel over het gedrag van anderen als het op het milieu aankomt. Zo oordeel je over mensen met kinderen, en ook over mensen die co2 uitstoten om op een uitdagender mtb route te komen. Denk je dat het consumptiegedrag dat jij tentoonspreidt bijdraagt aan een beter milieu? Het consumptiegedrag van de wereldbevolking is één van de grootste problemen op dit moment, en jij hebt ervoor gekozen om dit niet te zien?

Ik ben zelf niet roomser dan de paus, maar ik start dan ook niet van dat soort oordeelvormende topics.

Verbeter de wereld, begin bij een ander?
Tjonge jonge jonge........

Mag je tegenwoordig al geen andere fiets meer zoeken zonder dat er weer een milieustempeltje op gedrukt wordt?
Ga je diezelfde boodschap plaatsen in elk topic waar iemand wat nieuws of anders zoekt?
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

maverick76 schreef: do 16 januari 2020, 22:51 Maar nogmaals je hebt zeker een punt en heel goed dat je me dit nog even duidelijk maakt.
Ik denk dat we aardig op één lijn zitten :-q
Lars TB schreef: Nu vraag ik me af of Nordin niet gewoon briljant aan het trollen is :winkie: :-q :bier:
Nee hoor, was gewoon een oprechte opmerking van mijn kant.
Slapbandje schreef:Tjonge jonge jonge........

Mag je tegenwoordig al geen andere fiets meer zoeken zonder dat er weer een milieustempeltje op gedrukt wordt?
Ga je diezelfde boodschap plaatsen in elk topic waar iemand wat nieuws of anders zoekt?
Heb je mijn bericht wel gelezen? In dit geval gaat het om de context. Verdiep je daar even in, en constateer dat dit topic net even anders is dan al die andere.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Even op het milieu vraagstuk inhaken..
En al je dan toch een nieuwe bike moet aanschaffen denk dan nog een keer na of je echt Carbon nodig hebt.

Carbon en de hars zijn nog steeds niet afbreekbaar/recyclebaar.
Aluminium heeft natuurlijk ook zijn nadelen maar is op zijn minst te recyclen .

Voor mij de reden om altijd voor alu of staal te gaan.

Ik ben ook niet roomser dan de paus en windsurf helaas nog op epoxy/Carbon boards (helaas nog geen alternatief in deze branche)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Staal !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Steel is real

Maar of het nou zo milieubewust is? Een hoogoven produceert meer kilo’s CO2 dan staal.

Die bamboebike van Vibemaker komt eerder in de buurt

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan je oude stalen frame in zee pleuren en dan is dat goed voor de groei van zeewier, algen en koraal.
Zo wordt er wat zuurstof geproduceerd, wat dan het volgende frame een beetje compenseert
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

Carbon frames worden tegenwoordig gerecycled.
Ik heb laatst zitten kijken hoe ze de carrosserie van een racewagen maakte van oude fietsframes.
Het kan dus zomaar gebeuren dat Max Verstappen met jou oude fiets rond rijdt :lol: :lol: .
Be reasonable, do it my way!
Plaats reactie