Giant XTC Advanced 2017

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Ik heb al wel gekeken naar een bidonhouder in het grijs of oranje, maar kan nog niet wat vinden... :-?
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Decathlon heeft ze in t oranje
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Meestal heeft Cube ze toch ook matchend of is dat van vroeger?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Tof fietsje, dropperpost en al.

Maaruh, als je die oranje bodonhouder er op zet dan hoort daar ook een identieke fiets bij voor je wederhelft natuurlijk.

Met andere woorden, DON'T! Gewoon een zwarte houder.

So wie so zou ik de rest van de oranje accenten elimineren. Ander zadeltje en handvatten, maar over smaak valt (gelukkig) te twisten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Cube heeft grijze die redelijk matchen, zit op mij TM. Krijg alleen de foto niet geupload :-{ :-{
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Shredwithcare schreef: za 11 april 2020, 22:16 Decathlon heeft ze in t oranje
Daar passen geen standaard bidons in (ervaring .. :roll: )
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bidonhouder met oranje accenten:
https://www.mantel.com/raceone-kela-2019-bidonhouder

Verder kun je de versnellingskabels van jagwire ook in het oranje krijgen:
https://www.mantel.com/jagwire-1x-pro-shift

Ik heb ze net beiden op m’n Hightower gemonteerd. Het geeft een mooi effect.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Goedemiddag bikers,

Even een oud topic afstoffen.. ik heb de Cube Reaction TM Pro afgelopen zaterdag weer verkocht. Ik had er niet het gevoel mee en de zogenaamde klik.. :oops: ergens had ik het idee dat ik de 29 inch wielen mistte van mijn andere fiets, maar aan de andere kant had ik het idee dat de fiets in zijn geheel te klein was voor mij.

Ik ben nu dus op een punt gekomen dat ik graag een andere fiets wil kopen en heb mijn budget opgeschroefd tot max €1500. Daarvoor zoek ik dan wel een fiets die echt goede afmontage heeft, minimaal 1x11 of 12, liefst een goede voorvork van Rockshox of Fox (andere merken ben ik niet bekend mee) en dan nog de keuze 29 of 27,5 inch..

Ik hoef echt geen carbon fiets, dat verschil ga ik toch niet merken. Ik ben zelf redelijk zwaar en het is praktisch gezien makkelijk om zelf een paar kilo af te vallen dan gewicht te besparen op de fiets.

Een fiets die me nog steeds niet loslaat is de Giant Fathom 1 GE 2018, deze fiets vond ik vorig jaar al heel mooi, maar de prijs heeft me toen ook doen besluiten om voor een andere te gaan..
Gisteren ben ik bij de LBS gaan kijken omdat hij plotseling zowel een maat M als een L had staan van deze bike. Ik ben het testritje begonnen op de maat M en voor de zekerheid heb ik nog gefietst op de L.
Wat me bij de L opviel was dat ik helemaal met gestrekte armen op de fiets zat en dat fietst natuurlijk niet heel fijn. Daarnaast was het bij de M zo dat ik een kraakje of in ieder geval een speling leek te voelen tijdens het trappen. Nu kan het zijn dat de pedalen niet heel goed vast hebben gezeten, maar iets zegt me dat er iets aan de hand is met de trapas.
De fiets staat al ruim een jaar te koop bij de LBS, voor een aantal weken geleden ben ik er ook geweest, toen was de voorband helemaal plat. Nu weet ik inmiddels dat er latex in de banden zit af-fabriek. Eerlijk gezegd betwijfel ik of ze die hebben vervangen in de tussentijd. Het lijkt me ook niet helemaal goed voor een fiets dat deze een jaar lang stil staat toch? Moeten b.v. de remmen ontlucht worden of iets in die geest?

https://www.fluittweewielers.nl/product ... 1-ge-demo/

Afbeelding

De maat L was een demo geweest vertelde de LBS en op wat krasjes op de zadelpen na, leek hij gewoon nieuw. Qua proefrit moet ik toch zeggen dat ik naar mijn idee beter een M kan hebben met mijn 1.80 m. Volgens de tabellen op internet zou je vanaf 1.79 m een L kunnen hebben en dat is ook wat ik altijd in mijn hoofd had zitten.
Natuurlijk is de ene fiets de andere niet, maar ik had nooit gedacht dat een M beter zou zijn.
Verder viel me op dat de fiets voor mijn gevoel minder wendbaar is dan de Reaction TM Pro. Ik weet ook dat ik voor dit geld ook een gebruikte fully kan kopen, iets wat ik ook serieus in overweging neem op het moment.
De snelheid maakt me zoals gezegd niet uit, of ik nu 1 uur over mijn rondje doe, of 1,5 uur dat maakt voor mij geen verschil. Ik wil gewoon lekker fietsen, de route van Zeddam is zeg maar mijn thuisronde en deze wissel ik af met een ronde in het plaatselijke bos. Daarnaast wil ik de fiets graag meenemen naar Spanje tijdens de vakanties in de zomer, daar zal ik ook hooguit 1 of 2 keer per week gaan fietsen, althans mountainbiken dus in dat opzicht is een fully niet perse noodzakelijk.

Mijn vaste monteur werkt bij een ander LBS en die heeft gisteren een Kona ingeruild, ook een 29" maar welk type etc krijg ik straks nog te horen. De vraagprijs ging wel richting de €1200 wist hij te vertellen, dus ik ben benieuwd wat dat voor fiets is. Hij is wel oranje, roestbruin vertelde hij en die kleur vind ik wel gaaf moet ik zeggen.

Ergens vind ik de Giant een hele gave fiets, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet gelijk de "wow" factor had toen ik erop fietste.. en dus ben ik er ook huiverig voor dat ik straks de fiets zou kopen en dat deze ook niet hetgeen is wat ik ervan had verwacht.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Carve2013 schreef: vr 16 oktober 2020, 13:10 Goedemiddag bikers,

Even een oud topic afstoffen.. ik heb de Cube Reaction TM Pro afgelopen zaterdag weer verkocht. Ik had er niet het gevoel mee en de zogenaamde klik.. :oops: ergens had ik het idee dat ik de 29 inch wielen mistte van mijn andere fiets, maar aan de andere kant had ik het idee dat de fiets in zijn geheel te klein was voor mij.

Ik ben nu dus op een punt gekomen dat ik graag een andere fiets wil kopen en heb mijn budget opgeschroefd tot max €1500. Daarvoor zoek ik dan wel een fiets die echt goede asmontage heeft, minimaal 1x11 of 12, liefst een goede voorvork van Rockshox of Fox (andere merken ben ik niet bekend mee) en dan nog de keuze 29 of 27,5 inch..

Ik hoef echt geen carbon fiets, dat verschil ga ik toch niet merken. Ik ben zelf redelijk zwaar en het is praktisch gezien makkelijk om zelf een paar kilo af te vallen dan gewicht te besparen op de fiets.

Een fiets die me nog steeds niet loslaat is de Giant Fathom 1 GE 2018, deze fiets vond ik vorig jaar al heel mooi, maar de prijs heeft me toen ook doen besluiten om voor een andere te gaan..
Gisteren ben ik bij de LBS gaan kijken omdat hij plotseling zowel een maat M als een L had staan van deze bike. Ik ben het testritje begonnen op de maat M en voor de zekerheid heb ik nog gefietst op de L.
Wat me bij de L opviel was dat ik helemaal met gestrekte armen op de fiets zat en dat fietst natuurlijk niet heel fijn. Daarnaast was het bij de M zo dat ik een kraakje of in ieder geval een speling leek te voelen tijdens het trappen. Nu kan het zijn dat de pedalen niet heel goed vast hebben gezeten, maar iets zegt me dat er iets aan de hand is met de trapas.
De fiets staat al ruim een jaar te koop bij de LBS, voor een aantal weken geleden ben ik er ook geweest, toen was de voorband helemaal plat. Nu weet ik inmiddels dat er latex in de banden zit af-fabriek. Eerlijk gezegd betwijfel ik of ze die hebben vervangen in de tussentijd. Het lijkt me ook niet helemaal goed voor een fiets dat deze een jaar lang stil staat toch? Moeten b.v. de remmen ontlucht worden of iets in die geest?

https://www.fluittweewielers.nl/product ... 1-ge-demo/

Afbeelding

De maat L was een demo geweest vertelde de LBS en op wat krasjes op de zadelpen na, leek hij gewoon nieuw. Qua proefrit moet ik toch zeggen dat ik naar mijn idee beter een M kan hebben met mijn 1.80 m. Volgens de tabellen op internet zou je vanaf 1.79 m een L kunnen hebben en dat is ook wat ik altijd in mijn hoofd had zitten.
Natuurlijk is de ene fiets de andere niet, maar ik had nooit gedacht dat een M beter zou zijn.
Verder viel me op dat de fiets voor mijn gevoel minder wendbaar is dan de Reaction TM Pro. Ik weet ook dat ik voor dit geld ook een gebruikte fully kan kopen, iets wat ik ook serieus in overweging neem op het moment.
De snelheid maakt me zoals gezegd niet uit, of ik nu 1 uur over mijn rondje doe, of 1,5 uur dat maakt voor mij geen verschil. Ik wil gewoon lekker fietsen, de route van Zeddam is zeg maar mijn thuisronde en deze wissel ik af met een ronde in het plaatselijke bos. Daarnaast wil ik de fiets graag meenemen naar Spanje tijdens de vakanties in de zomer, daar zal ik ook hooguit 1 of 2 keer per week gaan fietsen, althans mountainbiken dus in dat opzicht is een fully niet perse noodzakelijk.

Mijn vaste monteur werkt bij een ander LBS en die heeft gisteren een Kona ingeruild, ook een 29" maar welk type etc krijg ik straks nog te horen. De vraagprijs ging wel richting de €1200 wist hij te vertellen, dus ik ben benieuwd wat dat voor fiets is. Hij is wel oranje, roestbruin vertelde hij en die kleur vind ik wel gaaf moet ik zeggen.

Ergens vind ik de Giant een hele gave fiets, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet gelijk de "wow" factor had toen ik erop fietste.. en dus ben ik er ook huiverig voor dat ik straks de fiets zou kopen en dat deze ook niet hetgeen is wat ik ervan had verwacht.
Mijn vriendin (ook 1.80) zit na beide maten passen ook beter op de M, maar dan weer wel met langere stuurpen. Maar ja, als je hier ook niet de klik hebt, dan maakt het niet echt uit toch? Beter zoek je dan door naar een fiets waar je die klik wel hebt.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb precies die fiets gehad. Ik ben 1.83 en had een M. Nooit het idee gehad dat ie te klein was.

Maar moet jij voor je beoogde doel (mee op vakantie naar Spanje) en met het oog op het feit dat snelheid je minder interesseert niet kijken naar iets met 120mm+ travel? Hoeft niet direct een fully te zijn maar iets meer in de richting van een LTHT/downcountry.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Voor niet veel meer heb je een echte nieuwe:
https://www.giant-bicycles.com/nl/fathom-29-1-2021
Met een beetje korting misschien zelfs voor dezelfde prijs.
Heb je gelijk ook een dropper.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Heb achteraf toch niet zo'n heel fijn gevoel bij de Giant.. de Kona viel zwaar tegen, was zelfs nog met 3x9 :o en dan zeggen ze dat de fiets een jaar oud is, maar als ik informatie zoek over de Kahuna DL is deze van 2016. Natuurlijk kan die dan als overjarig gekocht zijn, maar dat gaat hem niet worden..

Nu viel mijn oog ook nog op de website van Canyon, daar zag ik een hele mooie Grand Canyon 6 of 7. Dan zou ik wel even moeten wachten, maar liever dat dan achteraf spijt hebben :wink:

Zou de meerprijs het waard zijn denken jullie?

De Grand Canyon 6
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=BK%2FGY

De Grand Canyon 7
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GY%2FRD

Hier een vergelijk tussen de modellen
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... nd-canyon/
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je geeft aan dat je geen lichtgewicht bent, dan is het handig om een stevige voorvork te hebben; want dan heb je er ook wat aan. Bij de Grand Canyons moet je daarvoor nog een duurder model uitzoeken: de 8. Er zijn ook alternatieven; zeker als je open staat voor een internetbike.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Eind oktober was ik bij een lokale Giant dealer omdat hij een leuke Giant binnen had gekregen.. het was oprecht een mooie fiets, maar qua afmontage zou ik toch binnen afzienbare tijd wat anders willen.

Toen ik hem liet merken dat ik toch even verder wou kijken, vroeg hij wat ik van mijn huidige fiets vond.. tja, een hele mooie fiets, afmontage dik in orde (voor mij), carbon frame, goede voorvork, 29" wielen erin ipv de standaard 27,5". Maar het prijskaartje liet me zien dat deze fiets buiten budget viel.. :((

's Avonds toch nog even met mijn vrouw erover gehad, deze fiets zat echt in mijn hoofd.. plots zei mijn vrouw; en wat als je nou eens vraagt wat de uiterste prijs is, misschien kan hij nog wel goedkoper weg omdat het een demo is. Ik kon mijn geduld niet bedwingen en stuurde gelijk een mail.. de volgende dag kreeg ik al een mail terug; ik kreeg een hele mooie korting waardoor de fiets ineens tot de mogelijkheden behoorde :wink:

Nog een dag later, een afspraak gemaakt en uiteraard ook even een stukje proefgereden, hij voelde echt fijn aan! Aansluitend de koop beklonken en de fiets mocht zelfs al gelijk mee naar huis!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

De fiets bevalt me echt heel erg goed, toch maak ik me enigszins zorgen over de wielen.. ze zijn tubeless en elke keer als ik wil fietsen, moet ik eerst de banden oppompen :( er ontsnapt gewoon lucht. Ik heb wel begrepen dat je met tubeless banden eerder lucht bij moet pompen t.o.v. biba's maar elke rit gaat mij wat ver..

Ik heb ook geen idee hoe oud de latex is, ik heb gelezen dat je dit eens in de zoveel tijd moet vernieuwen. Toen ik mijn fiets wegbracht voor een onderhoudsbeurt (bij een beun) attendeerde hij mij erop dat er allemaal kleine haarscheurtjes aan de wangen te zien waren

Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik er wel een aantal weken mee door gefietst, dus voor elke rit de banden oppompen en gaan met die banaan.. maar vandaag ging het mis..ik hoorde op een gegeven moment iets "knappen" en voelde langzaam aan mijn achterband steeds zachter worden.. maar over het asfalt terug naar huis en daar de schade eens bekeken..
AfbeeldingAfbeelding

Met de wetenschap dat de banden toch aan vervanging toe zijn, deze er maar afgehaald met dit als resultaat; geen latex meer aanwezig lijkt het wel toch? Het water komt van de fiets schoonmaken trouwens..
Afbeelding

Nu wil ik mij eens oriënteren voor een andere wielset, die wel geschikt is voor mijn lichaamsgewicht (120 kg).. via een kennis kan ik een Hope set aanschaffen, Hope Fortus heet de set geloof ik, met natuurlijk die mooie freehub sound van Hope :D de set zou helemaal compleet worden geleverd inclusief nieuwe banden etc.. alleen nog de cassette en de remschijven overzetten. Wat denken jullie hiervan ?

Afbeelding
[img]https://i1.wp.com/www.dialedin-mtb.nl/w ... &ssl=1/img]
Gesloten