Giant XTC Advanced 2017

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Sudlon schreef: zo 12 januari 2020, 21:26 Enige nadeel vind ik de QR achter i.p.v. steekas :(
En wat zie je als nadeel?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 11:37
Sudlon schreef: zo 12 januari 2020, 21:26 Enige nadeel vind ik de QR achter i.p.v. steekas :(
En wat zie je als nadeel?
Een steekas is toch zeker wel superieur aan een QR :~

Stijver, kan onmogelijk scheef zitten, wiel kan er niet uit vallen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: di 14 januari 2020, 12:07
Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 11:37

En wat zie je als nadeel?
Een steekas is toch zeker wel superieur aan een QR :~

Stijver, kan onmogelijk scheef zitten, wiel kan er niet uit vallen.
Stijver op een hardtail ga je niet merken.

Oké, je kunt een qr scheef zetten, maar dat heb je zelf in de hand.

Ook je steekas kan loslopen... .

Snelspanner op een hardtail was altijd wel makkelijk: wiel had je er zo uit. En ook zo weer in.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Lars TB schreef: di 14 januari 2020, 11:37
Sudlon schreef: zo 12 januari 2020, 21:26 Enige nadeel vind ik de QR achter i.p.v. steekas :(
En wat zie je als nadeel?
Vind een steekas makkelijker met monteren.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Het gips is er nu een aantal weken af en afgelopen week ben ik voor het eerste echt begonnen met revalideren... het advies vanuit de fysiotherapie is om voorlopig de fiets nog maar even te laten staan.

De spieren in de benen hebben helemaal niks meer gedaan sinds half december en dat heb ik geweten zeg, wat een berg spierpijn.. ik denk dat het verstandig is om het advies van de fysio op te volgen en eerst maar eens zien om weer enigszins fit te worden / aan te sterken voor ik op de mtb stap :-q
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik had vorig jaar een ernstige enkelblessure en ben tijdens het revalideren wel gaan fietsen maar in eerste instantie gewoon op de weg en met een brace om.
Misschien is dat voor jou binnenkort ook de beste manier om fitter te worden, eerst onbelast maar weer eens wat meters maken.

Succes met je revalidatie gewenst.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Goedenavond,

De revalidatie verloopt voorspoedig en ik heb groen licht gekregen om weer te starten met fietsen. In principe zou ik tijdens het klimmen nog even moeten blijven zitten, maar dat deed ik eigenlijk altijd al..

Ik ben inmiddels wel zover dat ik graag een fiets wil met 12 versnellingen, enigszins ook omdat er dan in mijn ogen wat minder snel onderhoud (afstellen) nodig is dan met een voorderailleur. Zoals eerder gezegd maakt hard fietsen mij niet zoveel uit, ik wil graag mijn rondje fietsen en of ik daar nu een uur over doe, of een kwartier langer, dan hindert mij niets :wink:

Omdat de Cube mij wel goed is bevallen, zeker qua prijs / kwaliteit verhouding, kijk ik nu ook wel naar een Cube..

Ik heb een aantal fietsen gezien die jullie graag voor wil leggen.. kun je stellen dat de geometrie van de Cubes gelijk is of verschilt dat per model? Ik neig toch wel naar een maat XL / 21 inch, maar ik weet dus niet helemaal zeker of de geometrie hetzelfde is als van de Cube die ik hiervoor had..

Cube Reaction Race 2019

Cube Reaction Pro 2019
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

De goedkope series zijn het kortst (ltd enz)

De reaction serie is weer wat langer en de elite serie is weer wat langer. Ik moet zeggen dat de elite mij zeer goed is bevallen maar wat voor jou werkt mag je lekker zelf uitmaken

Kijk voor de zekerheid even de geometrietabellen na. Er zijn vast nog wat andere dingen die misschien voor je uitmaken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Carve2013 schreef: di 24 maart 2020, 22:32 Ik heb een aantal fietsen gezien die jullie graag voor wil leggen.. kun je stellen dat de geometrie van de Cubes gelijk is of verschilt dat per model? Ik neig toch wel naar een maat XL / 21 inch, maar ik weet dus niet helemaal zeker of de geometrie hetzelfde is als van de Cube die ik hiervoor had..

Cube Reaction Race 2019

Cube Reaction Pro 2019
Inderdaad lijkt 21" wel de juiste maat, maar meer omdat het blijkbaar gewoon een 19" in werkelijkheid is!


Ik zou trouwens bijna eerder voor de Reaction TM gaan: degelijkere onderdelen:
https://www.cube.eu/2020/bikes/mountain ... lack-2020/
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Bedankt voor het meedenken, ik zie toevallig dat een LBS een hele mooie aanbieding heeft voor deze bike en ook nog eens in mijn maat zoals het lijkt (20" ) :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Carve2013 schreef: do 26 maart 2020, 21:20 Bedankt voor het meedenken, ik zie toevallig dat een LBS een hele mooie aanbieding heeft voor deze bike en ook nog eens in mijn maat zoals het lijkt (20" ) :wink:
:-q

Helemaal goed!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Afgelopen weken me wat meer verdiept in een aantal bikes.. uiteindelijk contact gehad met de LBS die nog een Cube Reaction TM Pro van 2019 in mijn maat had staan.
Vrijdagochtend er naar toe geweest, hij was de bike nog aan het opbouwen, maar ik was gelijk verliefd :kiss: ik viel met name voor de kleurstelling waarbij je maar weer eens ziet, dat een plaatje op internet compleet anders is dan in werkelijkheid..

Ik heb er zaterdag een klein stukje op gefietst en vanaf de eerste meters voelde de fiets lekker aan, ik ben over het asfalt naar huis gefietst en 's middags heb ik hem even uitgelaten in het plaatselijke bos, het is niet een officiele mtb route, maar je kunt er wel lekker fietsen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nice bike :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mooie bike, nu nog een bidon in matching color 👍
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rugzak in de goede kleur is nog beter :bier:

Veel fietsplezier op je nieuwe bike :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten