Nieuwe Trailbike na Tallboy
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Ik vind de kleur een beetje meh! maar een mooie fiets en een goede keuze. Hopelijk komen er leuk gekleurde onderdelen op (lees: geen oranje of paars) Gele letters op de banden storen mij totaal niet, gelukkig zijn het geen skinwalls.
Maareh, wel een SYS posten he?
Maareh, wel een SYS posten he?
- Rob91
- All rounder
- Berichten: 136
- Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
- Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62
Ik heb heel eerlijk niet alles teruggelezen..
Ik ben sinds eind vorig jaar eigenaar van een Trek Fuel EX 8 (niet Carbon) 140mm voor, 130mm achter. Heb er nog niet heel veel kilometers op gereden maar hij bevalt me zeer goed! Ik had eerst een oude hardtail. Ik heb ook geen last meer van mijn rug etc (ik ben pas 28)!
Mooi fietsje dus!
Ik ben sinds eind vorig jaar eigenaar van een Trek Fuel EX 8 (niet Carbon) 140mm voor, 130mm achter. Heb er nog niet heel veel kilometers op gereden maar hij bevalt me zeer goed! Ik had eerst een oude hardtail. Ik heb ook geen last meer van mijn rug etc (ik ben pas 28)!
Mooi fietsje dus!
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
@Mugged Er stond bij Bikeplannet een Occam met SLX in de vitrine in die kleur maar met normale vork.
De jouwe?
De jouwe?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Nee die was niet van mij! Mijn Occam ging in de doos mee omdat ik alles zelf ging opbouwen. Inmiddels helemaal af en al een paar rondjes kunnen testen. Eerste indruk: niet geheel ongeschikt voor NL
De Tallboy was een ruige XC fiets met All Mountain kwaliteiten, deze is echt full-on trail. Met name op de vlakkere stukken is de Occam een stuk minder snel op gang te krijgen, in de klim is het verschil minimaal waarbij technische klimmetjes op de Occam weer makkelijker gaan. In afdalingen ben ik met de Occam niet sneller maar heeft wel de Spanjaard wel enorme reserves t.o.v. Tallboy. (Maar dat ligt aan de trails in NL, ik ben met een hardtail ook niet langzamer dan op een fully)
Ergo: eigenlijk is de fiets precies wat ik zocht. Optimaal geschikt voor de buitenland trips, niet volledig ongeschikt voor de NL-se routes....
Zal nog een SYS plaatsen met mijn ervaringen en parts.
De Tallboy was een ruige XC fiets met All Mountain kwaliteiten, deze is echt full-on trail. Met name op de vlakkere stukken is de Occam een stuk minder snel op gang te krijgen, in de klim is het verschil minimaal waarbij technische klimmetjes op de Occam weer makkelijker gaan. In afdalingen ben ik met de Occam niet sneller maar heeft wel de Spanjaard wel enorme reserves t.o.v. Tallboy. (Maar dat ligt aan de trails in NL, ik ben met een hardtail ook niet langzamer dan op een fully)
Ergo: eigenlijk is de fiets precies wat ik zocht. Optimaal geschikt voor de buitenland trips, niet volledig ongeschikt voor de NL-se routes....
Zal nog een SYS plaatsen met mijn ervaringen en parts.
Dat hij minder snel op gang komt is dat een gevoel, of zie je dat ook terug in je gemiddelde snelheid over vlakkere stukken? En is er verschil in banden tussen tallboy en Occam (zit zelf ook op occam te azen vandaar deze vraag).mugged schreef: ↑za 21 maart 2020, 12:48 Nee die was niet van mij! Mijn Occam ging in de doos mee omdat ik alles zelf ging opbouwen. Inmiddels helemaal af en al een paar rondjes kunnen testen. Eerste indruk: niet geheel ongeschikt voor NL
De Tallboy was een ruige XC fiets met All Mountain kwaliteiten, deze is echt full-on trail. Met name op de vlakkere stukken is de Occam een stuk minder snel op gang te krijgen, in de klim is het verschil minimaal waarbij technische klimmetjes op de Occam weer makkelijker gaan. In afdalingen ben ik met de Occam niet sneller maar heeft wel de Spanjaard wel enorme reserves t.o.v. Tallboy. (Maar dat ligt aan de trails in NL, ik ben met een hardtail ook niet langzamer dan op een fully)
Ergo: eigenlijk is de fiets precies wat ik zocht. Optimaal geschikt voor de buitenland trips, niet volledig ongeschikt voor de NL-se routes....
Zal nog een SYS plaatsen met mijn ervaringen en parts.
Zelfde banden en wielset, in NL Maxxis Ardent voor en achter. Je merkt met name dat het VPP systeem van SC beter is in het voorkomen van inveren als je hard aanzet. Zelfs met lockout op de demper dicht ( vork heeft geen lockout ) voel je dat er energie verloren gaat in de Occam.
Niet storend overigens, het platform blijft mooi stabiel maar het gehele pakket van de SC is gewoon meer XC gericht. Eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar tijden op vlakke stukken dus het kan ook alleen gevoelsmatig zijn maar denk het niet.
Niet storend overigens, het platform blijft mooi stabiel maar het gehele pakket van de SC is gewoon meer XC gericht. Eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar tijden op vlakke stukken dus het kan ook alleen gevoelsmatig zijn maar denk het niet.
Dank voor de reactie!mugged schreef: ↑za 21 maart 2020, 13:11 Zelfde banden en wielset, in NL Maxxis Ardent voor en achter. Je merkt met name dat het VPP systeem van SC beter is in het voorkomen van inveren als je hard aanzet. Zelfs met lockout op de demper dicht ( vork heeft geen lockout ) voel je dat er energie verloren gaat in de Occam.
Niet storend overigens, het platform blijft mooi stabiel maar het gehele pakket van de SC is gewoon meer XC gericht. Eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar tijden op vlakke stukken dus het kan ook alleen gevoelsmatig zijn maar denk het niet.
Denk niet dat ik me daar aan zou kunnen storen