Het kan niet maar ik wil het toch...

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb een Giant Reign & een Giant Anthem, ideaal voor respectievelijk buitenland en UHR / Dorst rondjes.

Enerzijds wil ik (in de winter bij slecht weer enz) ook wat low speed skills oefenen en een beetje prutsen in een skatepark oid => dirt jumper achtig iets zou dit leuk doen?! (Dartmoor hornet gehad, echter icm dikke Lyrik vork enz was deze zwaar en wel erg vergevingsgezind)

Anderszijds wil ik ook wel een paar keer per winter star en singlespeed op smalle bandjes op Vlaardingen Broekpolder en Bergschenhoek door de glibberigheid balanceren..

Maar ik wil sowieso niet 2 fietsen erbij (bovenstaand gebruik rechtvaardigt ook echt niet meer dan 1 fiets), wie heeft een goed idee?

Oja, t mag ook nog eens niet veel kosten want er is een Giant Reign 2020 die ik wil ergens eind van dit jaar :D
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Wat voor lowspeed skills heb je precies in gedachten?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Niet veel bijzonders, beetje balanceren, bunny hop etc, beetje drop, endo & tot slot beetje gevoel bij landing techniek houden, dus meer om t gevoel te houden gedurende de winter dan als doel opzich....
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Exact dezelfde wensen waarvoor ik mijn Honzo opnieuw heb opgebouwd. :-q

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Op zich is star ook vrij ideaal voor die low speed skills. Je kunt het jezelf iets minder moeilijk maken door 26 of 27,5” te nemen en vooral niet te slack. Of neem gewoon een honzo en heb veel plezier!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik weet niet waar je woont, maar in Eindhoven heb je Area 51 skatepark en 040 BMX Park in 1 gebouw. Op maandag zijn de BMX’ers ook toegestaan in het skatepark, dus superveel vloer oppervlak. Entree 6 euro, BMX huur is 5. Goed voor je techniek (manual, 180’s etc).
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Dennisvdb schreef: ma 10 februari 2020, 09:19 Ik weet niet waar je woont, maar in Eindhoven heb je Area 51 skatepark en 040 BMX Park in 1 gebouw. Op maandag zijn de BMX’ers ook toegestaan in het skatepark, dus superveel vloer oppervlak. Entree 6 euro, BMX huur is 5. Goed voor je techniek (manual, 180’s etc).
Dorst ligt bij Oosterhout / Breda, dus waarschijnlijk daar in de buurt ;)

@Paulus1981: Je zult t niet geloven, maar als het doel is om op je huidige bikes beter te gaan rijden, dan zou ik ook op die bikes gaan oefenen.
Je kunt prima die dingen oefenen met je eigen bikes. En natuurlijk reageert een hardtail directer en een starre bike nog directer (en zijn ze meestal ook lichter) maar echt nodig heb je het niet.
Natuurlijk is N+1 altijd beter, en dat ding van Jeroen ziet er best aardig uit, maar het HOEFT niet.

Toevallig heeft Ali Clarkson net een paar vlogs gemaakt over trials met demping, en natuurlijk zal het voor echte trials een voordeel zijn om met star te rijden, maar het kan dus ook prima met demping:

dempende voorvork op trials bike:
https://www.youtube.com/watch?v=sJEP9ZX1lXY

Full suspension op een normale MTB:
https://www.youtube.com/watch?v=6mI8mUNbglk

Ik kan je in de buurt ook best wat plekjes vertellen waar je specifieke dingen kunt oefenen.
Ik ken de omgeving breda / oosterhout e.d. redelijk goed ;)
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Mijn eerste gedachte was 'Honzo'
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

@MarkV: onzin, dat ie in Dorst fietst wil niet zeggen dat ie daar woont. Ik kwam er ook regelmatig, maar woon 45 minuten enkele reis er vandaan.

Maar goed, ik heb een oud bericht gevonden dat ie in Rotterdam woont.

Bijdehante gast.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Dennisvdb schreef: ma 10 februari 2020, 21:09 @MarkV: onzin, dat ie in Dorst fietst wil niet zeggen dat ie daar woont. Ik kwam er ook regelmatig, maar woon 45 minuten enkele reis er vandaan.

Maar goed, ik heb een oud bericht gevonden dat ie in Rotterdam woont.

Bijdehante gast.
Slecht geslapen of is dat je ondertekening?

Overigens is het Schiedam volgens zijn pinkbike (verder weg van Dorst dan verwacht).
Dan is Skateland Rotterdam waarschijnlijk interessanter voor hem:

https://www.instagram.com/p/B7Q_5F5pzvd/
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bijdehante :-{ Daar loopt een heel
Mooi draadje over

En we toch lekker besig zijn

https://taaladvies.net/taal/advies/vraa ... ijdehante/
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

paulus1981 schreef: ma 10 februari 2020, 00:18 Niet veel bijzonders, beetje balanceren, bunny hop etc, beetje drop, endo & tot slot beetje gevoel bij landing techniek houden, dus meer om t gevoel te houden gedurende de winter dan als doel opzich....
Koop weer een 2souls :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ja het is Schiedam, enkel iemand uit puntje noord Holland moet verder fietsen naar enig hoogteverschil denk ik :-)

Mbt skatehallen, ben liever buiten maar zal het eens overwegen..

Mbt honzo en 2souls, inbouw hoogte vaste vork is toch niet hoog genoeg?

(Ff los van dat het jammer was dat ik het honzo frame toen niet kon kopen @jamis Diablo ;-) en dat ik het 2 souls frame verkocht heb @ yo Eddy)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mark-V schreef: ma 10 februari 2020, 20:20
@Paulus1981: Je zult t niet geloven, maar als het doel is om op je huidige bikes beter te gaan rijden, dan zou ik ook op die bikes gaan oefenen.
Je kunt prima die dingen oefenen met je eigen bikes. En natuurlijk reageert een hardtail directer en een starre bike nog directer (en zijn ze meestal ook lichter) maar echt nodig heb je het niet.
Natuurlijk is N+1 altijd beter, en dat ding van Jeroen ziet er best aardig uit, maar t hoeft niet.
N+1 is idd leuk, daarnaast ontdek ik het effect van wel of niet een techniek toepassen denk ik wat makkelijker op een fiets die het wat minder gefilterd doorgeeft (ben niet zo begaafd dat ik heel makkelijk oppik zeg maar)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

De Salsa vork heeft een A-C van een 120mm vork.
Plaats reactie