Frame advies: Fun Works 29er frame of ander merk?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Iemand ervaring mee? Bij het duitse action sports bieden ze deze alu frames aan voor 199,- nu incl poedercoat of plus 30,- afhankelijk van je kleur.

Reden is dat ik nog genoeg spullen heb liggen om nog een fiets op te bouwen. Dus een trainings fiets voor op de weg en wat lichte offroad paadjes/gravel zal het moeten gaan worden. Sta ook open voor andere (2e hands) frames als rotwild, rocky mountain bijvoorbeeld. Is ook wel leuk om eens iets anders te proberen na jaren fishers... :roll:
Voorwaarden voor het frame:
Qr achter en tapered balhoofd of 1 1/8 voor starre vork. En iets waar een standaard 25mm bb in kan. Budget beetje afhankelijk maar zo rond de €200/300,-.

Laat maar horen
life starts @ 150bpm...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Funworks zijn lompe frames, dikwandige buizen, middelmatig afgewerkt, lasnaden waren verre van mooi. Ik moest alle vlakken nabewerken om de verfresten te verwijderen.

Voor het geld is het goed. Maar meer ook niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Kijk, daar heb ik wat aan. Ze hebben wel de optie om bb en headtubes etc bij te werken na het coaten dus dan zou het goed moeten zijn..
Het zal geen spectaculair spul zijn idd maar dat kan voor die prijs ook niet natuurlijk. Daarom sta ik ook open voor 2e hands frames. Mag de 'oldschool' xc geometrie van jaar of 10 geleden hebben.

Weet je nog andere opties waar ik eens naar zou kunnen kijken? Zal niet veel zijn in deze prijsklasse denk ik..
life starts @ 150bpm...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

g60 schreef: di 11 februari 2020, 22:02 Weet je nog andere opties waar ik eens naar zou kunnen kijken? Zal niet veel zijn in deze prijsklasse denk ik..
https://www.bike-discount.de/de/mtb-rahmen

Hier zit heel soms iets bij.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Of een Dartmoor frame die zijn ook vrij netjes qua prijs
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Planet-x of One One zijn misschien een alternatief.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Bedankt voor het meedenken! Het is een 2e hands scott scale elite geworden. Geo moet goed zijn op papier en heeft zich ook al bewezen en zit ook heel dicht bij mijn fisher geo dus moet goed komen.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie