MTB mee op reis, hoe / waar verzekeren?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Hoi, ik weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar stel hem maar hier.

Ik ga binnenkort een half jaar op reis met de camper, de mtb gaat mee. Ik heb een plekje in de camper zodat hij niet direct van het fietsenrek gejat wordt, maar ik zou hem toch graag goed verzekeren. Een MTB valt per definitie niet onder de inboedel van de camper. Ik heb een Kona Honzo CR Trail, vorig jaar juni nieuw aangeschaft, dus heb een bon/taxatie. Het gaat toch om 3K, dus wil hem graag goed verzekeren met name diefstal en eventueel grote schade aan het frame oid.

Er is mij eerder een andere (overigens ook een kona) voor de camper weggejat, toen niet specifiek verzekerd en kreeg maarliefst 250,- euro uitgekeerd, daarom zoek ik nu een goede verzekering. Hoe hebben jullie het geregeld?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dit is je beste verzekering: https://www.artsloten.nl/protect-kettin ... e-kop.html
Vastzetten aan de dissel of een serieuze boom, krijgt niemand los zonder extreem grote betonschaar of slijptol.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Mijn reisverzekering (Mondial) dekt wel de waarde van de fiets, maar heeft een maximum reisduur van 90 dagen.
Waar je ook aan moet denken is dat het mogelijk is dat je na een relatief simpele val al met de helicopter wordt opgehaald.
Niet elke reisverzekering dekt dit.

Als je camperinboedel en vervangend vervoer, lange reisduur, mtb diefstal en bijzondere sporten dekking in één polis wil heb je denk ik een oplossing op maat nodig.
als het losse polissen (bij verschillende maatschappijen) zijn, wordt het een hoop papierwerk wanneer je voor één incident bij meerdere polissen moet claimen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En let op een eventueel afschrijvingspercentage wat gehanteerd wordt. Sommige verzekeraars schrijven een mtb in een paar jaar af, dan gaat het hard naar beneden met wat je nog terug krijgt...
Zelf meegemaakt bij een aanrijding (toen werd er dus niet op een reisverzekering geclaimd maar op de verzekering van de tegenpartij): voor twee in zeer goede staat verkerende bikes met een gezamenlijke nieuwwaarde van ruim vier mille kregen we duizend euro uitgekeerd :-{
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Zit zelf bij sportzeker. Maar lees net dat de module fiets eruit is voor nieuwe leden.
who dares wins
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heel veel hele goede sloten.
En je moet verzekeren wat je zelf niet kunt betalen.
Bijv de eerder genoemde helicopter redding en de daarop volgende behandeling in een particulier ziekenhuis.
Je fiets kost slechts 3000.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

daniel1975 schreef: di 18 februari 2020, 11:13 Dit is je beste verzekering: https://www.artsloten.nl/protect-kettin ... e-kop.html
Vastzetten aan de dissel of een serieuze boom, krijgt niemand los zonder extreem grote betonschaar of slijptol.
Of deze man moet naast je staan op de camping :(
https://www.youtube.com/watch?v=SpVOTEOMRuE&t=180s
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

The lockpicking lawyer. Die heeft er zijn hobby van gemaakt sloten open te maken, zonder sleutel.
Maar om deze mensen dwars te zitten kan je meerdere goede sloten gebruiken, van verschillende merken.

En misschien een paar flinke waakhonden.
Die helpen ook bij andere problemen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

De gelegenheid maakt de dief; er wordt zelden op bestelling gestolen op een camping oid. Uitzondering is rondom de grote evenementen. Ik heb het jaren geleden ook meegemaakt dat er meerdere hele dure fietsen zijn gestolen op camping le Colporteur in Bourg 'd oisans daags voor la Marmotte. Mijn Dogma lag gelukkig (bewust) in de auto, bij de buren was de voortent open gesneden en fiets weg gehaald.
Een ART4* slot maak je echt niet zomaar open, daar durf ik gewoon mijn fiets mee achter te laten. Zolang hij maar aan iets solide (boom, dissel, etc) vast staat. Veel goedkoper dan een verzekering en een stuk effectiever (want geen gedoe, want hij wordt niet gejat).
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie