Orbea Oiz H20 L of XL

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Gisteren een maatadvies /bikefit gehad. Erg interessant en een aanrader als je twijfelt. Zowel de L also XL op de fit bike getest. Er kwam al heel snel uit dat de XL beter bij mijn lichaam past. Lang bovenlijf, en de houding voor mijn rug was een stuk beter wanneer ik meer voorover kon hangen. De L zou ook kunnen, maar dan met een stuurpen van 9 cm, onwenselijk dus. Vooral erg interessant dat de houding tijdens de fit aangepast word, en je daadwerkelijk goed kunt voelen wat een bepaalde houding doet. Dus voor mij word het een XL.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
jakkef40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 28 augustus 2020, 20:10

Torsten schreef: za 5 september 2020, 11:05 Gisteren een maatadvies /bikefit gehad. Erg interessant en een aanrader als je twijfelt. Zowel de L also XL op de fit bike getest. Er kwam al heel snel uit dat de XL beter bij mijn lichaam past. Lang bovenlijf, en de houding voor mijn rug was een stuk beter wanneer ik meer voorover kon hangen. De L zou ook kunnen, maar dan met een stuurpen van 9 cm, onwenselijk dus. Vooral erg interessant dat de houding tijdens de fit aangepast word, en je daadwerkelijk goed kunt voelen wat een bepaalde houding doet. Dus voor mij word het een XL.
Ben vandaag geweest...ook lang bovenlijf maar toch de L geworden. De XL zou er ook anders uitzien... heb jij dat ervaren? Heb de mijne besteld met een 9 cm lange stuurpen, bij mij zou de dropper anders niet kunnen werken enz... nu wachten tot februari...ben benieuwd
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

jakkef40 schreef: ma 7 september 2020, 16:35
Torsten schreef: za 5 september 2020, 11:05 Gisteren een maatadvies /bikefit gehad. Erg interessant en een aanrader als je twijfelt. Zowel de L also XL op de fit bike getest. Er kwam al heel snel uit dat de XL beter bij mijn lichaam past. Lang bovenlijf, en de houding voor mijn rug was een stuk beter wanneer ik meer voorover kon hangen. De L zou ook kunnen, maar dan met een stuurpen van 9 cm, onwenselijk dus. Vooral erg interessant dat de houding tijdens de fit aangepast word, en je daadwerkelijk goed kunt voelen wat een bepaalde houding doet. Dus voor mij word het een XL.
Ben vandaag geweest...ook lang bovenlijf maar toch de L geworden. De XL zou er ook anders uitzien... heb jij dat ervaren? Heb de mijne besteld met een 9 cm lange stuurpen, bij mij zou de dropper anders niet kunnen werken enz... nu wachten tot februari...ben benieuwd
Ja de XL heeft het aangrijpingspunt van de bovenbuis een paar cm boven waar de achtervork de staande buis raakt (je ziet een sprongetje waar de kleinere maten dit niet hebben). Heb je enkel door de dropper besloten voor de L te gaan? Want op de testfiets die ik reed, de XL, zat gewoon een dropper die z'n werk deed. En we hebben dezelfde binnenbeenlengte volgens mij (86cm). In ieder geval alvast veel plezier met de bike!
De beentjes van Enrique Mas, que?'
jakkef40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 28 augustus 2020, 20:10

Torsten schreef: ma 7 september 2020, 17:25
jakkef40 schreef: ma 7 september 2020, 16:35

Ben vandaag geweest...ook lang bovenlijf maar toch de L geworden. De XL zou er ook anders uitzien... heb jij dat ervaren? Heb de mijne besteld met een 9 cm lange stuurpen, bij mij zou de dropper anders niet kunnen werken enz... nu wachten tot februari...ben benieuwd
Ja de XL heeft het aangrijpingspunt van de bovenbuis een paar cm boven waar de achtervork de staande buis raakt (je ziet een sprongetje waar de kleinere maten dit niet hebben). Heb je enkel door de dropper besloten voor de L te gaan? Want op de testfiets die ik reed, de XL, zat gewoon een dropper die z'n werk deed. En we hebben dezelfde binnenbeenlengte volgens mij (86cm). In ieder geval alvast veel plezier met de bike!
Heb enkel met de L van een XC gereden.
Hebben inderdaad dezelfde binnenbeenlengte.
Zadelhoogte van een 76 cm

Maar je bent wel wat groter geloof ik


Ben afgegaan op het advies van de fietsenmaker. En voor mij maakt een langere stuurpen ook niet uit.

En niet enkel dropper nee. De hoogte van de bovenbuis tov de grond.
De zadelpen zal bij een XL ook minder ver uitsteken. Zal zitpositie ook beïnvloeden.

En heb ook wel graag dat de fiets wat nerveuzer is voor op de single tracks..

zou hier commentaar opkomen😉
Plaats reactie