Wel of geen dropper?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Real Epic '89 schreef: ma 25 mei 2020, 16:00 Nou ben ik ook altijd mijn ballans kwijt als ik dat zadel kwijt ben tussen mijn benen. Laat hem in een bikepark meestal maar een paar cm zakken alleen als het echt nodig is........ Zie hier boven. :bier:
Dat zou ik dan toch nog maar eens een paar keer oefenen. Is inderdaad even wennen dat zadel zo laag dat het geen zijwaartse steun meer geeft, daar moet je even doorheen. Maar als je eenmaal aan het gevoel bent gewend en die fiets echt goed heen en weer kunt gooien etc dan rijdt het toch echt wel fijner vind ik. Knieen buigen en lekker die fiets van voor naar achter van links naar rechts onder je bewegen.
Give me little bits of / more than I can take
jappiex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 15:05

Nu heb ik toch nog een vraag. Kan ik wel Di2 blijven rijden? Als je daar namelijk eenmaal aan gewend bent wil je ook niet meer zonder..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom zou je geen Di2 kunnen blijven rijden...?

Dropper remote staat los van je shifter.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
jappiex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 15:05

Ik ga het eens uitzoeken, volgens mij is de plaatsing van de batterij in de staande buis.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef: ma 25 mei 2020, 14:06 Nee, joh! En een dropper, en een remote lock out! Heerlijk :-q ….
Links je lock- en dropperbediening, rechts je 1x12 shifter.
Ruimte zat op het stuur, en dan heb je alles aan boord.
Heb ook nog een bel, trouwens :bier: .
Voorvork en achterdemper dan ook maar meteen ieder hun eigen remote :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Demper remotes en dropper binnenkort elektronisch bedienbaar........sensors langs de route en/of via GPS zodat ze vanzelf worden ge- of ont- locked.........ergens richting 2023 denk ik :winkie:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MonkeyRider schreef: di 26 mei 2020, 12:17 Demper remotes en dropper binnenkort elektronisch bedienbaar........sensors langs de route en/of via GPS zodat ze vanzelf worden ge- of ont- locked.........ergens richting 2023 denk ik :winkie:
Fox heeft al zoiets toch. Live valve. Niet gekoppeld aan GPS maar dat is heel eenvoudig te regelen. Wel gekoppeld aan versnellingssensoren dus dat werkt minstens zo goed voor de vering. Voor de dropper wil je misschien iets verder vooruitkijken alleen...

Ik zou dan wel een oranje zwaailicht op mijn stuur willen dat aangaat voordat mijn zadel automatisch naar beneden gaat. En een audiosignaal: 'dropping saddle in 5, 4, 3, 2, (press c to cancel), 1 ' :bier:
Give me little bits of / more than I can take
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ak-77 schreef: di 26 mei 2020, 14:37
MonkeyRider schreef: di 26 mei 2020, 12:17 Demper remotes en dropper binnenkort elektronisch bedienbaar........sensors langs de route en/of via GPS zodat ze vanzelf worden ge- of ont- locked.........ergens richting 2023 denk ik :winkie:
Fox heeft al zoiets toch. Live valve. Niet gekoppeld aan GPS maar dat is heel eenvoudig te regelen. Wel gekoppeld aan versnellingssensoren dus dat werkt minstens zo goed voor de vering. Voor de dropper wil je misschien iets verder vooruitkijken alleen...

Ik zou dan wel een oranje zwaailicht op mijn stuur willen dat aangaat voordat mijn zadel automatisch naar beneden gaat. En een audiosignaal: 'dropping saddle in 5, 4, 3, 2, (press c to cancel), 1 ' :bier:
Press to cancel? Signaal? .......als je zadel plotseling inzakt weet je dat er iets steil down aankomt en hang je alvast achterin :winkie:
Plaats reactie