tweedehandsje of sparen voor een nieuwe Fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Coolfire
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 februari 2020, 13:43

Rijd nu 2 jaar op Cube Attention 2018, oke fiets niet heel spannend.

Ben aan het oriënteren voor een Fully met betere veren, naven en frame.

Nu zie ik op marktplaats mooie fietsjes van rond de 1000 euro, Specialized Epic alu 2013 Fox Terralogic voorvork,
Fox achterdemper met Brain.
Voor een nieuwe fully ben ik zo rond 2000 euro kwijt, mijn vraag is de 1000 euro extra ook meer waard?
Is de techniek van de MTB in de afgelopen 7 jaar verbeterd, en merkbaar in prestatie?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Er is een reden dat die brain fietsen voor weinig worden aangeboden.

Het grootste verschil met een paar jaar geleden is dat fietsen van nu veel breder inzetbaar zijn (backcountry categorie bijvoorbeeld) en een slimmere geometrie hebben. Vooral de 29ers zijn echt verbeterd de laatste paar jaar. Waren die niet zo lang gelden nog log en lomp, zie je nu dat ze veel leuker zijn geworden om op te rijden. Je kunt je inderdaad afvragen of dat €1000 waard is. En bedenk ook, als je de mogelijke kosten die je aan een tweedehandsje gaat krijgen erbij optelt is het verschil misschien niet eens meer zo groot. Onderhoud van de demper, vork en nieuwe lagers in de achterbrug kan flink aantikken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En ga er maar vanuit dat de brain onderhoud (maar waarschijnlijk reparatie) nodig heeft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie