haha, nou draai je de zaken om, jij schrijft hier overal dat je voor elk parcours, rijstijl en lichaamsgewicht een ander fiets moet hebben!
Dus dan ben jij in mijn beleving uitleg verschuldigd!
Wat mij betreft hoeft dat allemaal niet.
Maar goed ik zal je matsen, vorig jaar toevallig weer eens een 26 inch fietsje in elkaar gebouwd, en mee op Schoorl gereden, toen dacht ik tsja, wat is er nu beter aan de hedendaagse bikes, rij m'n rondjes op deze net zo snel. Nou oké, voor mezelf even op een rijtje gezet:
Tov de tegenwoordige bikes met "moderne geometrie", dus een wielbasis van een tandem, een headangle waar vroeger een downhillbike jaloers op zou zijn geweest en een seatangle waarmee een wheelie onmogelijk is
, rijdt het een stuk relaxter. Ja, en dat is toch wel prettig.
Met een 26 inch bike moet je overal net even wat scherper zijn. En oh ja, een semi-fat-front, bijvoorbeeld 2.8, vind ik echt een verbetering, hiermee kan je meer met je fiets in bochten en afdalingen. Ja, en eerlijk is eerlijk, 28 inch wielen geeft in het bochtenwerk duidelijk meer vertrouwen tov 26 inch.
Nou, oke ik zie toch wel meer verbeteringen dan ik in eerste instantie dacht, moet ik tot mijn verbazing eerlijk toegeven....
Je hebt toch wel (deels) gelijk Lars!
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager