Cube dealer & kortingen...?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aangezien ik al jaren vrijwel alleen maar frames via internet koop en die zelf opbouw ben ik een totale noob als het aankomt op het kopen van een complete fiets bij een lbs/dealer :oops: :D

Nu overweeg ik (wij) een nieuwe e-mtb voor mijn vriendin te kopen. De technische afwegingen zijn geen punt, ik heb me aardig in de materie verdiept en uiteraard is er ook rekening gehouden met de wensen van de toekomstige bestuurster :wink:

Op dit moment staat er een Cube bovenaan de shortlist.
De vraag is, welke dealer zouden jullie adviseren op enigzins rijdbare afstand van Tilburg? Omdat ik vrijwel alles zelf aan fietsen doe en ook al ruimschoots voorzien ben qua kleding en accessoires (ik kan bijna zelf een winkeltje beginnen... :o ) ben ik niet geïnteresseerd in "gratis" onderhoudsbeurten of een fietscomputer & Bugs Bunny bidon :D
Liever krijg ik wat echte korting op de prijs en netjes geholpen worden in het geval van garantie (electronica...) zou ook fijn zijn.

De beide lbs-en waar ik normaliter heen zou gaan zijn geen Cube dealers (Ventoux en Blade Bikes).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Trommelen in Oosterhout. Weet niet of er meer te halen valt dan de standaard -10%, maar de service is in ieder geval prima.

Zou vooral ook vermelden dat je al ruim in de spullen zit :-D
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Als je weet welke fiets het moet worden, zou ik een rondje bellen naar dealers in de regio met de aankondiging dat je op *datum* deze fiets gaat aanschaffen, dat je daarvoor rondbelt en wat hun beste prijs is. Laat weten dat je de koop aangaat bij degene die de beste prijs biedt.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Indien je bereid bent een stukje te rijden en een woordje Duits spreekt. Fietsenzaken bij onze oosterburen geven doorgaans meer korting dan in NL
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
sweetspeed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 juni 2007, 23:31

Ik heb inmiddels als twee Cubes gekocht bij Fietsland in Eersel. Dat is een grote Cube dealer waar ik steeds wel een prima deal heb kunnen maken. Hetzij qua inruil, hetzij qua korting.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lekker naar de Cube Store in Leersum. Kan je ook een fiets huren om te testen
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Of in deze tijden van economische onzekerheid voor veel ondernemers eens niet gaan voor de korting, maar een winkel zoeken waar je goed geholpen wordt door mensen met verstand van zaken en gewoon een prijs betalen waarmee ze wellicht de toko wat langer draaiende kunnen houden? Of zeg ik dan iets heel geks?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bestaan dat soort winkels dan? Hier in Breda zeker niet hoor.... :(
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

suravida schreef: ma 23 maart 2020, 17:40 Of in deze tijden van economische onzekerheid voor veel ondernemers eens niet gaan voor de korting, maar een winkel zoeken waar je goed geholpen wordt door mensen met verstand van zaken en gewoon een prijs betalen waarmee ze wellicht de toko wat langer draaiende kunnen houden? Of zeg ik dan iets heel geks?
Nee, je zegt niets geks maar slaat de spijker op z'n kop ! 👊
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ad58 schreef: ma 23 maart 2020, 17:44 Bestaan dat soort winkels dan? Hier in Breda zeker niet hoor.... :(
Ben in Utrecht ook nog op zoek. Al bij diverse bekende zaken teleurgesteld geweest.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Teleurgesteld, verkeerde adviezen, geen kennis, slechte service en ga zo maar door. Zie ik overigens bij veel middenstanders... Dan toch maar liever internet.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Utrecht? Cycleworks. Net daarbuiten Repack.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

suravida schreef: ma 23 maart 2020, 20:59 Utrecht? Cycleworks. Net daarbuiten Repack.
Thanks voor de tips! Die had ik ook nog op mijn "te doen" lijstje. Want ik kan veel zelf, maar niet alles, en betaal graag een beetje extra voor een zaak waar ik met plezier heen ga.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

https://fast-cycles.nl/over-fast-cycles/

10% korting, veel kennis en goeie service. Uurtje rijden vanaf Tilburg, en op de heen- of terugweg kun je je oude Chameleon nog even een knuffel geven :-q
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

suravida schreef: ma 23 maart 2020, 20:59 Utrecht? Cycleworks. Net daarbuiten Repack.
Maar die verkopen uiteraard geen Cube.
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie