Nieuwe MTB - zie ik nog iets over het hoofd?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Cross 2.4 voor en Race 2.4 achter stel ik voor. Anders Forekaster & Ikon. De rekon is blijkbaar niet leverbaar.

Banden vervangen zal ik niet snel doen, ik rij tubeless en vind banden wisselen gedoe 😂

Er komt later nog wel eens een slecht weer wielset bij.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik ben benieuwd of die in WP 2,4 wel leverbaar zijn bij je dealer.
In het WP-topic wordt steeds gesproken over weken levertijd.

Om het nog maar wat lastiger te maken ;)
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Het is een epische tocht vol compromissen aan het worden 😉
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Kan alleen nog maar gaan tegenvallen :tong
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

bartsince1975 schreef: do 18 juni 2020, 18:43 Kan alleen nog maar gaan tegenvallen :tong
Nah! Heb wel vertrouwen in de Kona Honzo. Dat wordt leuk fietsen.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Hij is er 😍

Wolfpack Cross voor en Race achter. De DHF Minions in de schuur gepleurd 😂 Die ga ik nooit gebruiken vrees ik. Hope pedaaltjes erop. Alleen nog ff een bidonhouder.

Morgen voor het eerst fietsen. Zin in.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Plaatjes anders geloven we je niet :winkie:
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

bartsince1975 schreef: do 25 juni 2020, 20:26 Plaatjes anders geloven we je niet :winkie:
Dit forum ondersteunt geen gemakkelijk manier van plaatjes-plaatsen. Beetje 2008.

Net gefietst, heerlijke gooi en smijt fiets. Echt genieten. De achterrem loopt wel behoorlijk te zingen als ik boven de 25kmh fiets. Is dat een kwestie van inrijden? Of toch even mee langsgaan?

De Wolfpack banden cross/race combinatie lijkt uitstekend. Prima grip, ook in snelle bochten. En toch lekker snel wegrollen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Plaatjes hosten kost nogal veel data zowel opslag als transport heen en weer daarom kiezen veel fora voor extern hosten.

Die bandjes zijn handig als je een keer naar ruig gebied gaat en niet veel omhoog gaat trappen. Ik neem m'n dhf en hrII dit jaar mee naar Oostenrijk daarna weer cross/race erop.

Mooi dat je fiets bevalt!
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Elvander schreef: vr 26 juni 2020, 10:24 Plaatjes hosten kost nogal veel data zowel opslag als transport heen en weer daarom kiezen veel fora voor extern hosten.

Die bandjes zijn handig als je een keer naar ruig gebied gaat en niet veel omhoog gaat trappen. Ik neem m'n dhf en hrII dit jaar mee naar Oostenrijk daarna weer cross/race erop.

Mooi dat je fiets bevalt!
Na 8 jaar Fully rijden is het wel even wennen. Maar dat maakt het eigenlijk extra leuk merk ik. Een stuk wortels gewoon blijven zitten en trappen gaat niet, daardoor ben ik veel actiever op de fiets. Dat levert én een betere workout en een bredere grijns op! Nu lekker werken aan de skills om hem van te grond te krijgen, daar leent de Honzo zich behoorlijk goed voor.

Volgende week gaat hij mee naar Amerongen.

Ik zal vanavond even foto's ergens hosten.

Dit is hem op een web fotootje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

murphsy schreef: vr 26 juni 2020, 10:15
bartsince1975 schreef: do 25 juni 2020, 20:26 Plaatjes anders geloven we je niet :winkie:
Dit forum ondersteunt geen gemakkelijk manier van plaatjes-plaatsen. Beetje 2008.

Net gefietst, heerlijke gooi en smijt fiets. Echt genieten. De achterrem loopt wel behoorlijk te zingen als ik boven de 25kmh fiets. Is dat een kwestie van inrijden? Of toch even mee langsgaan?

De Wolfpack banden cross/race combinatie lijkt uitstekend. Prima grip, ook in snelle bochten. En toch lekker snel wegrollen.
Mooi dat je zo blij bent met je nieuwe fiets. :-q
Dat van je achterrem is wel apart. Als je het achterwiel los draait (in een fietsenstandaard bijvoorbeeld) maakt je rem dan ook geluid?
En anders gewoon niet harder fietsen dan 25 km/u :winkie: :bier:
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Fijn dat de fiets bevalt. En dat van fully naar hardtail gevoel ken ik wel. Ik ben ook van een fully (fietsen wordt dan in NL wat saaier) weer naar een hardtail gegaan. Ik vind het gewoon leuker, ieder z'n ding zeg maar. Als de achterrem geluid maakt loopt hij toch lichtjes aan, of zelf stellen met hulp van YouTube of even bij hen langs. Is op zich goed zelf te doen hoor.
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Elvander schreef: vr 26 juni 2020, 10:24
Afbeelding
Deze heb ik ook maar dan met de barzo mezcal combi, zwaar toch vrolijk fietsje
Veel pleziertjes,
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Inmiddels naast mijn lokale rondjes ook een lange tocht (90km) gemaakt en Amerongen gedaan.

Hardtail is vet.

Op de toertocht was het toch echt wel merkbaar dat het efficiënter fietst. Heerlijke kilometer vreter. Wel de achterband wat laten leeglopen na 60km 😅 maar die had ik ook echt hard opgepompt.

Op Amerongen moest ik echt aan het werk. Elke wortel en elke hobbel verdient aandacht, want anders krijg je een schop 😉 alles op de route op volle snelheid gepakt. Inclusief de jumps en drops. Enorm genoten. In totaal 50km gereden en toen wel weer wat onderrug vermoeidheid. De klimmetjes zijn op de Honzo heerlijk. Hij klimt als een geit. Vooral technische klim is leukkkk.

Maar mijn rug houdt het nog prima 👌 die vermoeidheid is goed en na één dag weer weg. Staal lijkt voldoende te dempen om mijn rugproblemen buiten de deur te houden.

Op Amerongen was ik op mijn fully sneller geweest denk ik. Wat een hobbelig parcours. Op de toertocht was de Honzo duidelijk sneller.

Wolfpack Cross voor & Race achter bevalt goed.

Goede keuze.
Plaats reactie