Specialized Chisel comp of Epic?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Maarten1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 december 2019, 11:28

Hi,

Daar ben ik weer voor jullie advies.... alvast bedankt...

Sinds begin februari 2020 in het bezit van een nieuwe Orbea Alma H50, erg blij mee en hij fietst ook echt te gek.. maar ik heb toch besloten om deze te verkopen... Ik vind mountainbiken zo gaaf, dat mijn racefiets alleen nog maar stof stond te happen in de mijn slaapkamer.. De racefiets is afgelopen week verkocht, dus als ik de Orbea voor een mooie prijs weet te verkopen kan ik een nieuwe betere bike kopen. Hier wil ik graag jullie advies voor..

Ik twijfel tussen de Specialized Chisel comp of de Specialized Epic. Weet dat de chisel alu is en de Epic carbon, maar is het verschil echt 400 eur waard? En ik ben bij meerdere dealers geweest, maar het enige dat je als korting krijgt is een bidonhouder of een paar standaard pedalen, vroeger was dit volgens mij wel anders?

Edit baron062 (mod): geen verwijzingen graag.
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Heb zelf de chisel expert met een reba vork en op de remmen na helemaal xt afgemonteerd. Het chisel frame weegt 1300 tegenover een epic frame 900. Die 400 gram merk je niks van en als je een epic wilt met een soortgelijke afmontage zit je toch al boven de 3000. Voor een hardtail zou ik altijd die chisel verkiezen van 1900.Als ik dan toch voor carbon zou gaan zou het alleen een fully worden.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Waar moet de nieuwe fiets beter in zijn dan je huidige? Wat mis je bij de Orbea? En wat vind je juist superfijn?
Maarten1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 december 2019, 11:28

RuudRuud schreef: za 25 april 2020, 06:23 Waar moet de nieuwe fiets beter in zijn dan je huidige? Wat mis je bij de Orbea? En wat vind je juist superfijn?
Vind het een erg fijne fiets, wellicht een beetje zwaar. Eigenlijk vervang ik hem omdat mijn vriendin dezelfde heeft en ik vind ons net een ANWB stel.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Kijk voor een Chisel maar eens bij Bike24, die hebben nog een aantal overjarige voor een hele scherpe prijs. Misschien zit je maat er nog bij.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Maarten1978 schreef: za 25 april 2020, 12:56
RuudRuud schreef: za 25 april 2020, 06:23 Waar moet de nieuwe fiets beter in zijn dan je huidige? Wat mis je bij de Orbea? En wat vind je juist superfijn?
Vind het een erg fijne fiets, wellicht een beetje zwaar. Eigenlijk vervang ik hem omdat mijn vriendin dezelfde heeft en ik vind ons net een ANWB stel.
Dus moet je op zoek gaan naar eenzelfde geometrie maar dan een stukje lichter. Ik zou dat gewicht proberen te winnen in je wielen. Dat ga je beter merken dan een lichter frame.. Dus uit de twee genoemde fietsen de Chisel en dan een goede wielset erbij :)
Maarten1978
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 december 2019, 11:28

Arjan76 schreef: za 25 april 2020, 20:53 Kijk voor een Chisel maar eens bij Bike24, die hebben nog een aantal overjarige voor een hele scherpe prijs. Misschien zit je maat er nog bij.
Dank je voor dit advies, helaas niet in mijn maat.... Wel gave fietsen!
Plaats reactie