Kosten Importeren frame VS

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest posten dus dan maar even hier.

Wie heeft er ervaring met het importeren van een fietsframe uit de VS en dan vooral welke extra kosten het met zich meebrengt.

Kan iemand mij een beetje uitleggen op hoeveel % ik een beetje moet rekenen bovenop de aankoopprijs?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Sowieso BTW (hoogtarief, 21%) over aankoopprijs + verzendkosten. En als eerste nog een paar procent invoerkosten over de aankoopprijs. (4,3% uit mijn hoofd)

De vervoerder rekent meestal ook nog 10 a 20 euro inklaringskosten.

Dus (prijs frame * 1,043 + verzendkosten) * 1,21 + inklaringskosten.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op zo 26 april 2020, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het staat op de site vd douane
Het is een hele lullige optelsom van procenten over procenten.
Over het algemeen is het niet de moeite waard.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ander dingetje, PayPal rekent ook nog een fee als je in vreemde valuta betaalt. Is ook weer een percentage bovenop de wisselkoers.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1005
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Als de verkoper verscheept naar buiten de VS dan kan deze waarschijnlijk zijn omzetbelasting buiten beschouwing laten. Dat is in het omgekeerde situatie in ieder geval wel zo. Een ondernemer die in Europa zit en naar buiten de EU exporteert hanteert het 0 tarief. Vraag het ze.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat (VAT) sowieso niet betalen en niet op de factuur. In de VS zijn ze dat gewend omdat het ook tussen de staten nog wel eens verschilt.

Het komt hier op neer

Prijs fiets(of onderdeel) + prijs logistiek en verzekering + inklaringskosten (handling) van de vervoerder.
Daaroverheen de procenten van de douane. (een compleet product is vaak zwaarder belast dan losse onderdelen. Als je alleen een frame koopt, laat het dan op de factuur beschrijven als parts).
Over dit geheel wordt nog eens BTW gerekend.

(Was hier niet ooit een topic over, of was dat op Dirty Pages?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zijn natuurlijk wat truukjes om het bedrag laag te houden.
Maar de douane/belastingdienst is ook niet achterlijk.
Je kan de fiets als demo model of zelfs 2e hands op de factuur laten zetten, tegen een veel lager bedrag. Maar bij verlies of beschadiging ben je dan onderverzekerd.
Als de douane een splinternieuwe fiets aantreft ben je alsnog de lul. Dan betaal je over de adviesprijs en dat is dan vaak een stuk meer dan die leuke aanbiedingsprijs).
De verkoper doet soms ook moeilijk, omdat deze geen slechte reputatie wil bij de douane. Dat schaadt immers hun volgende leveringen.
Of je laat de fiets opsturen als crash replacement of als coulance van een garantieclaim.
Maar dan ben je de lul als de douane eerst even je originele factuur wil zien.

Over het algemeen is het dus niet interessant, maar onder omstandigheden kan het misschien de moeite waard zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, duidelijk. Ja dan word het wel een dure grap.

Helaas, is het merk dat ik zoek niet buiten de VS te krijgen. Dus het gaat hier niet om een interessante aanbieding maar om een product alleen in de VS te krijgen.

Bedankt voor zover.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is inderdaad wel weer eens tijd voor wat anders :tong

Toch even nieuwsgierig, om welk merk/frame gaat het?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

George schreef: zo 26 april 2020, 20:26 Het is inderdaad wel weer eens tijd voor wat anders :tong

Toch even nieuwsgierig, om welk merk/frame gaat het?
Precies, die Specialized is alweer zwaar overjarig :winkie:

Ook willen sommige merken hun dealers in de US verbieden buiten de VS te versturen (o.a. Niner en Fox).

Voor de Paypal fees: Ik betaal gewoon in Dollars, dan krijg ik alleen de omrekenkoers van de cc maatschappij. Dat scheel bijna 10%.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Vergis je niet het kan behoorlijk oplopen.

Sowieso de shipping costs die kan de verzender je vertellen.
Was in mijn geval 250 dollar.
En daarna komen de douane kosten(invoer) er nog overheen en dat was in mijn geval ruim 30% van de aankoopsom inclusief shipping costs
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het gaat hier niet om een mtb frame guys. The Stumpy bevalt goed!

Het gaat om een Rivendell. Ik ben al zeker 10 jaar verliefd op die dingen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Reken op 35% aan extra kosten.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat is wel heel erg veel. Dan kan je hem beter mee nemen als handbagage en er een tripje aan vast plakken. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

De prijs die je in NL moet aftikken is zo rond de 27% plus administratie kosten (postNL €17,50).

Volgens mij bekijkt de Douane deze pakketten niet eens, dit doet postNL. De prijs op het pakket moet net zo zijn dat ze het kunnen geloven. Ze laten een pakket liever door dan dat ze het helemaal moeten uitzoeken, althans, dat is mijn ervaring.
Plaats reactie