Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest posten dus dan maar even hier.
Wie heeft er ervaring met het importeren van een fietsframe uit de VS en dan vooral welke extra kosten het met zich meebrengt.
Kan iemand mij een beetje uitleggen op hoeveel % ik een beetje moet rekenen bovenop de aankoopprijs?
Kosten Importeren frame VS
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Sowieso BTW (hoogtarief, 21%) over aankoopprijs + verzendkosten. En als eerste nog een paar procent invoerkosten over de aankoopprijs. (4,3% uit mijn hoofd)
De vervoerder rekent meestal ook nog 10 a 20 euro inklaringskosten.
Dus (prijs frame * 1,043 + verzendkosten) * 1,21 + inklaringskosten.
De vervoerder rekent meestal ook nog 10 a 20 euro inklaringskosten.
Dus (prijs frame * 1,043 + verzendkosten) * 1,21 + inklaringskosten.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op zo 26 april 2020, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het staat op de site vd douane
Het is een hele lullige optelsom van procenten over procenten.
Over het algemeen is het niet de moeite waard.
Het is een hele lullige optelsom van procenten over procenten.
Over het algemeen is het niet de moeite waard.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Als de verkoper verscheept naar buiten de VS dan kan deze waarschijnlijk zijn omzetbelasting buiten beschouwing laten. Dat is in het omgekeerde situatie in ieder geval wel zo. Een ondernemer die in Europa zit en naar buiten de EU exporteert hanteert het 0 tarief. Vraag het ze.
Ja, doei !
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, dat (VAT) sowieso niet betalen en niet op de factuur. In de VS zijn ze dat gewend omdat het ook tussen de staten nog wel eens verschilt.
Het komt hier op neer
Prijs fiets(of onderdeel) + prijs logistiek en verzekering + inklaringskosten (handling) van de vervoerder.
Daaroverheen de procenten van de douane. (een compleet product is vaak zwaarder belast dan losse onderdelen. Als je alleen een frame koopt, laat het dan op de factuur beschrijven als parts).
Over dit geheel wordt nog eens BTW gerekend.
(Was hier niet ooit een topic over, of was dat op Dirty Pages?)
Het komt hier op neer
Prijs fiets(of onderdeel) + prijs logistiek en verzekering + inklaringskosten (handling) van de vervoerder.
Daaroverheen de procenten van de douane. (een compleet product is vaak zwaarder belast dan losse onderdelen. Als je alleen een frame koopt, laat het dan op de factuur beschrijven als parts).
Over dit geheel wordt nog eens BTW gerekend.
(Was hier niet ooit een topic over, of was dat op Dirty Pages?)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk wat truukjes om het bedrag laag te houden.
Maar de douane/belastingdienst is ook niet achterlijk.
Je kan de fiets als demo model of zelfs 2e hands op de factuur laten zetten, tegen een veel lager bedrag. Maar bij verlies of beschadiging ben je dan onderverzekerd.
Als de douane een splinternieuwe fiets aantreft ben je alsnog de lul. Dan betaal je over de adviesprijs en dat is dan vaak een stuk meer dan die leuke aanbiedingsprijs).
De verkoper doet soms ook moeilijk, omdat deze geen slechte reputatie wil bij de douane. Dat schaadt immers hun volgende leveringen.
Of je laat de fiets opsturen als crash replacement of als coulance van een garantieclaim.
Maar dan ben je de lul als de douane eerst even je originele factuur wil zien.
Over het algemeen is het dus niet interessant, maar onder omstandigheden kan het misschien de moeite waard zijn.
Maar de douane/belastingdienst is ook niet achterlijk.
Je kan de fiets als demo model of zelfs 2e hands op de factuur laten zetten, tegen een veel lager bedrag. Maar bij verlies of beschadiging ben je dan onderverzekerd.
Als de douane een splinternieuwe fiets aantreft ben je alsnog de lul. Dan betaal je over de adviesprijs en dat is dan vaak een stuk meer dan die leuke aanbiedingsprijs).
De verkoper doet soms ook moeilijk, omdat deze geen slechte reputatie wil bij de douane. Dat schaadt immers hun volgende leveringen.
Of je laat de fiets opsturen als crash replacement of als coulance van een garantieclaim.
Maar dan ben je de lul als de douane eerst even je originele factuur wil zien.
Over het algemeen is het dus niet interessant, maar onder omstandigheden kan het misschien de moeite waard zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ok, duidelijk. Ja dan word het wel een dure grap.
Helaas, is het merk dat ik zoek niet buiten de VS te krijgen. Dus het gaat hier niet om een interessante aanbieding maar om een product alleen in de VS te krijgen.
Bedankt voor zover.
Helaas, is het merk dat ik zoek niet buiten de VS te krijgen. Dus het gaat hier niet om een interessante aanbieding maar om een product alleen in de VS te krijgen.
Bedankt voor zover.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Het is inderdaad wel weer eens tijd voor wat anders
Toch even nieuwsgierig, om welk merk/frame gaat het?
Toch even nieuwsgierig, om welk merk/frame gaat het?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Precies, die Specialized is alweer zwaar overjarig
Ook willen sommige merken hun dealers in de US verbieden buiten de VS te versturen (o.a. Niner en Fox).
Voor de Paypal fees: Ik betaal gewoon in Dollars, dan krijg ik alleen de omrekenkoers van de cc maatschappij. Dat scheel bijna 10%.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- streetracer
- Pro Biker
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
- Mijn mountainbike: Uitgeest
Vergis je niet het kan behoorlijk oplopen.
Sowieso de shipping costs die kan de verzender je vertellen.
Was in mijn geval 250 dollar.
En daarna komen de douane kosten(invoer) er nog overheen en dat was in mijn geval ruim 30% van de aankoopsom inclusief shipping costs
Sowieso de shipping costs die kan de verzender je vertellen.
Was in mijn geval 250 dollar.
En daarna komen de douane kosten(invoer) er nog overheen en dat was in mijn geval ruim 30% van de aankoopsom inclusief shipping costs
Zolang er maar een weg is......
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
Mijn bikes door de jaren heen;
Van Nicholas Tuareg 26er - 9,1 kg
Van Nicholas Tuareg 27.5er - 9,8 kg
Klein Attitude 8,2 kg
TWIN SIX TI FSU 9,2 kg
Gilbertson Inferno 8,5 kg
BEONE Black 7,3 kg
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Het gaat hier niet om een mtb frame guys. The Stumpy bevalt goed!
Het gaat om een Rivendell. Ik ben al zeker 10 jaar verliefd op die dingen.
Het gaat om een Rivendell. Ik ben al zeker 10 jaar verliefd op die dingen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Reken op 35% aan extra kosten.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ja dat is wel heel erg veel. Dan kan je hem beter mee nemen als handbagage en er een tripje aan vast plakken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
De prijs die je in NL moet aftikken is zo rond de 27% plus administratie kosten (postNL €17,50).
Volgens mij bekijkt de Douane deze pakketten niet eens, dit doet postNL. De prijs op het pakket moet net zo zijn dat ze het kunnen geloven. Ze laten een pakket liever door dan dat ze het helemaal moeten uitzoeken, althans, dat is mijn ervaring.
Volgens mij bekijkt de Douane deze pakketten niet eens, dit doet postNL. De prijs op het pakket moet net zo zijn dat ze het kunnen geloven. Ze laten een pakket liever door dan dat ze het helemaal moeten uitzoeken, althans, dat is mijn ervaring.