Mountainbike voor beginner

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
yep2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 1 mei 2020, 18:59

beste Forumleden,

Ik ben geheel onbekend met fenomeen Mountainbiken, door de Corona crisis zoek ik toch een alternatief om goed te bewegen en mijn plan is om te gaan Mountainbiken.

Ik heb in het geheel geen verstand van Mountainbiken maar ik weet wel dat ik beter een goede tweedehands fiets kan kopen ipv van een fiets van de Aldi e.d. Ik heb al gezocht op marktplaats maar daar staan zoveel soorten fietsen te koop, ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn budget is ongeveer 250 euro.

Ik ben niet van plan om aan het echte "hardcore" werk te beginnen, het zal voornamelijk verharde weg zijn, een bospad enz.

Ik ben 186 cm lang (dus welke maat fets?) en heb een normaal postuur (weet niet of dat van belang is). Ik zoek de fiets in de regio van Enschede.

Iemand een goede tip cq advies?? Waar moet ik op letten??
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5570
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vooropgesteld dat €250 een budget is waarmee je eigenlijk geen fatsoenlijke bike kunt kopen zal je toch echt iemand mee moeten nemen die er een beetje verstand van heeft als je er 1 vind op marktplaats. Maar misschien kun je beter eerst goed nadenken of je wel een mountainbike nodig hebt als je vooral verharde weg en bospaden gaat fietsen.

Elke "sportieve" fiets is daar wel geschikt voor.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yep2 schreef: vr 1 mei 2020, 19:15 beste Forumleden,

Ik ben geheel onbekend met fenomeen Mountainbiken, door de Corona crisis zoek ik toch een alternatief om goed te bewegen en mijn plan is om te gaan Mountainbiken.