Canyon of trek fully

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

Dag beste mensen
Na lange tijd weer de mtb hobby opgepakt .
Rij momenteel een 26 inch trek hardtail en wil graag overstappen op een fully 29 er

Heb op 2 fietsen mijn keuze laten vallen
De canyon spectral al 6.0
Of de
Trek ex 7

Graag had ik wat review gehad van jullie hierover .
Alvast bedankt 👍
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Trek Fuel EX is wat allrounder, de Spectral is eerder voor het afdalen in het buitenland. Als je dat laatste ook van plan bent koop je er een erg goede fiets aan. Zie je dat er niet van komen, dan zit je bij de Trek beter. Canyon heeft dan nog de Neuron in het programma, ook een goede allrounder, maar als het dan weer ruig wordt, dan heeft de Trek weer een streepje voor.

(Dus de vraag is ook wat je wilt gaan doen met de fiets?)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

Heey
Voornamelijk in zuid Nederland en soms eens een uitstapje naar de ardennen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fuel EX.


Of dus een Neuron.


Tenzij je ook wil gaan springen en zo. Dan wel een Spectral.


Maar er is nog een hele rits andere fietsen die prima gaan werken voor jouw gebruik.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Himan
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 6 juli 2013, 19:24

Je hebt he over 29er. Bij Canyon is dat de Neuron.

Ik heb zelf nu 1 jaar de Neuron CF 8.0. Fantastische bike. Heerlijk voor de wat meer technische trails in Nederland. Ook voor Ardennen perfecte fiets. Niet normaal hoeveel sneller en gecontroleerder je hiermee mee naar beneden kunt tov hardtail. Wel nadeel dat je beneden lang moet wachten op je fietsmaten met HT :D
Wat ik ook fijn vind is dat deze fiets op de rechte stukken prima met de XC fietsen mee kan. Ik heb voor NL wel de Forecaster vervangen voor set Racing Ralph/ Ray.
Een maat van mij twijfelde ook tussen de Trek Feul EX en Canyon Neuron en heeft ook voor Canyon gekozen. Prijs/kwaliteit van Canyon is natuurlijk erg goed.

Veel succes met je keuze.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Himan schreef: di 5 mei 2020, 09:54
Wel nadeel dat je beneden lang moet wachten op je fietsmaten met HT :D
Even off-topic. Ik wil de strijd wel met je aan gaan. Met mijn 150mm hardtail :bier:
Omdraaien kan altijd nog!
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Lars TB schreef: ma 4 mei 2020, 16:20 Trek Fuel EX is wat allrounder, de Spectral is eerder voor het afdalen in het buitenland. Als je dat laatste ook van plan bent koop je er een erg goede fiets aan. Zie je dat er niet van komen, dan zit je bij de Trek beter. Canyon heeft dan nog de Neuron in het programma, ook een goede allrounder, maar als het dan weer ruig wordt, dan heeft de Trek weer een streepje voor.

(Dus de vraag is ook wat je wilt gaan doen met de fiets?)
Ben het volledig met je eens. De Fuel EX is breder inzetbaar dan de Neuron. Vooral nu de voorvork van Fox34 naar 36 gegaan is. Als je vooral Zuid Nederland en Belgie doet is een Neuron Prima. Wil je ook af en toe eens een bikepark op, of ga je een epische Alpen tour maken, waarbij je incidenteel wilt springen en of hele steile afdelingen doet met drops etc, dan is de Fuel Ex de betere optie. Staar je overigens niet blind op specs. Trek rust zijn fietsen best slim uit, al kan het natuurlijk niet op tegen de prijzen van Canyon. De vraag is of je bij het fietsen het verschil tussen de ene en de andere groep wel echt merkt. Denk aan SLX vs XT, GX vs X01.
be quiet and drive
Plaats reactie